BELANGRIJK Categorie 1 mag niet overal afgestoken worden!

bij mij heeft het goed uitgepakt gelukkig.

op de verjaardag van mijn zoon. De politie bij ons hier kende de regels wel over cat1 vuurwerk.
hier een stukje uit de krant. 22-08-2013

Dakbrand in Almere blijkt kinderfeestje

ALMERE - Buurtgenoten hebben donderdagavond de brandweer gebeld omdat ze dachten dat er een dak van woning in brand stond op de Vrijmark in Almere. Ter plaatse bleek er echter iets heel anders aan de hand.

Een 3-jarige ventje vierde zijn verjaardag en om die reden werd er wat cat1 kindervuurwerk afgestoken. Het mannetje was erg geschrokken van alle heisa en mocht om die reden op de foto met een brandweerman.

12861171_635128066771599116.jpg

Wij mochten doorgaan van de politie met stoken maar dan wel tot tien uur en niet later.

EN HET LEUKSTE DEEL MOEST NOG KOMEN.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zijn blik op 2:32 minuten, priceless!! :D
Goed dat de brandweer snel ter plaatse was, ook al was het onnodig. En nog mooier dat zij jullie je gang lieten gaan. Zo hoort het...

Wat is overlast? Mijn buurman heeft een grote motor en die blaast even zomers als die door de straat heen raast. Hoor je niemand over maar als je crackling balls rond strooit wordt het gezien als overlast?
Kijk als je gewoon aan de 10 uur regel houdt voor de nacht rust dan mogen ze je toch niets maken net als mijn buurman met zijn motor?

Neen de tien uurs regel bestaat niet als mensen last hebben van iets 10 uur of 22 uur mogen ze klagen en heb jij je maar rustig te houden de wet zegt niks over dat je tot 22.00 uur wel mensen zou mogen lastig vallen.(mijn eigen mening is wel dat als je netjes om 19.00 uur en fontijntje of knetterlint ligt te stoken mensen niet moeten zeiken)maar voor de wet heb je geen poot om op te staan

Zover ik weet is het gewoon verboden.
Ergens een keer gelezen maar kan het je niet vertellen waar.
Overigens lijkt het me best wel logisch aangezien het sws geen Cat1 vuurwerk is want het is geen vuurwerk, iig dat concludeer ik.
Correct me if i'm worng :D

Back
Bovenaan