Belangrijk!! Bnnvara wil ons op televisie

Goedemiddag allemaal!

Ik ben zojuist gevraagd voor het programma "Na Het Nieuws" van BNNVARA om daar te komen praten over mijn pleidooi. Echter kan ik vanavond zelf niet ivm werk helaas.

Nu is mijn vraag, is er iemand bereid en vind diegene het leuk om aan te schuiven bij dit programma? Het zou natuurlijk erg vet zijn als we onze passie kunnen vertellen op televisie, en ook nog eens de traditie kunnen verdedigen!

Ben jij bereid dit te doen? Stuur me dan even een pb zodat ik jou met mijn contactpersoon van Na Het Nieuws in contact kan brengen.

Het gaat over het volgende pleidooi:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?56240-Een-noodkreet-van-Liefhebbers&highlight=Noodkreet

Daar komen ze mooi op tijd mee dan. Willen ze ons echt aan tafel hebben of hebben ze bewust op het laatste moment een vuurwerkliefhebber benaderd, in de hoop dat die niet kan, en zeggen ze vervolgens in de uitzending dat ze geen vuurwerkliefhebber konden vinden die met ze wilde praten?

Wel een hele mooie kans om ons te laten horen als dit lukt natuurlijk!

Edit, zit nog een beetje in negatieve modus door al het nieuws, vandaar het niet zo positieve begin, maar super dat we inmiddels gehoord en gevonden worden! Hopelijk wordt er wat moois van gemaakt!

Bericht van bnn: We hebben ook iemand van de VVD Amsterdam. Dus we zitten eraan te denken om iemand van jullie samen met iemand van de VVD aan tafel te laten zitten, zodat we beide argumenten horen (waarom het wel en waarom het niet moet blijven). Lijkt ons heel goed om beide kanten toe te lichten!

Bericht van bnn: We hebben ook iemand van de VVD Amsterdam. Dus we zitten eraan te denken om iemand van jullie samen met iemand van de VVD aan tafel te laten zitten, zodat we beide argumenten horen (waarom het wel en waarom het niet moet blijven). Lijkt ons heel goed om beide kanten toe te lichten!

Klinkt goed!

Daar komen ze mooi op tijd mee dan. Willen ze ons echt aan tafel hebben of hebben ze bewust op het laatste moment een vuurwerkliefhebber benaderd, in de hoop dat die niet kan, en zeggen ze vervolgens in de uitzending dat ze geen vuurwerkliefhebber konden vinden die met ze wilde praten?

Wel een hele mooie kans om ons te laten horen als dit lukt natuurlijk!

Edit, zit nog een beetje in negatieve modus door al het nieuws, vandaar het niet zo positieve begin, maar super dat we inmiddels gehoord en gevonden worden! Hopelijk wordt er wat moois van gemaakt!

Dit soort dingen gaat altijd op het laatste moment, zoiets plannen ze niet ver van te voren. Werken puur op de actualiteit. Wel goed dat ze dit doen, mooie kans! Ik hoop dat iemand met kennis en een beetje gevoel voor politiek/publieke opinie hier naartoe kan. Heeft geen zin om daar alleen maar boos te zijn.

Dit soort dingen gaat altijd op het laatste moment, zoiets plannen ze niet ver van te voren. Werken puur op de actualiteit. Wel goed dat ze dit doen, mooie kans! Ik hoop dat iemand met kennis en een beetje gevoel voor politiek/publieke opinie hier naartoe kan. Heeft geen zin om daar alleen maar boos te zijn.

Ah, oké, dank voor de aanvulling! Zonder degene die (als ik het goed begrijp) zich inmiddels gemeld heeft te willen ontmoedigen, wel heftig om zo als 'doorsnee' vuurwerkliefhebber het tegen een politicus op te nemen... Succes!

Is het niet een idee om samen de argumenten neer te zetten voor de persoon die gaat? Ik merk dat áls ik zou moeten gaan ik me wel zou willen voorbereiden, en je ook moet nadenken welk antwoord je gaat geven op een aantal vragen die je kan verwachten. Dus beetje zoals dit (even een snel opzetje gemaakt).

- Wat vind je van een verbod op knalvuurwerk?
A: Wat versta je onder knalvuurwerk?
V--> Als in rotjes?
De nederlandse rotjes zijn niet krachtig genoeg om enige schade te berokken aan spullen of mensen, dit bewijst ook het filmpje van vuurwerkvrouwen. Er zit simpelweg onvoldoende kracht achter de Nederlandse rotjes.
--> Als in single shots?
Het zou zonde zijn als mensen die hier van genieten de dupe worden van die paar mensen die ze verkeerd gebruiken, maar als dit de veiligheid van de politie en brandweer zou vergroten lijkt het een mogelijke oplossing. Echter, hoe garanderen we dat dezelfde mensen die nu al als een mallot dit vuurwerk naar de hulpverleners schieten geen gebruik gaan maken van illegaal (en dus zwaarder) vuurwerk om ze te bekogelen?

- Wat vind je van een verbod op vuurpijlen?

- Wat vind je van een totaalverbod?
Zonde, de goede mensen die zich aan de regels houden worden gestraft door de mensen die met illegaal vuurwerk alles verpesten.
V--> En de mensen die met legale pijlen en single shots de politie en brandweer bekogelen?
A--> Is dat een probleem van het vuurwerk, of van opvoeding en de wetteloosheid die deze mensen ervaren. In mijn ogen zou een oplossing zijn om groepen mensen tot de orde te kunnen roepen, en daarvoor een wetsvoorstel op te maken. Bij een totaalverbod is het nog steeds niet duidelijk wie dan een stuk vuurwerk afsteek, dus het handhaven blijft een probleem zoals dat nu ook al het geval is.

Iemand van de VuurwerkVrouwen? Vuurwerkfederatie?

Mooi om te horen dat we als liefhebbers de kans krijgen op een tegengeluid op de landelijke televisie. Zelf ben ik bijna 42 en in debat gaan met een politicus is totaal niet mijn ding, dus val ik buiten de boot. Maar er moet hier op het forum toch wel iemand te vinden zijn, die onze stem laat horen?

Als tip zou ik diegene nog mel mee willen geven: Noem vooral een paar keer in de uitzending www.petitievoorvuurwerk.nl

TOPPER GEVONDEN

Inmiddels is er iemand die voor mij gaat gevonden! Iedereen bedankt voor de berichten, en nogmaals excuus als ik je heb gemist in de berichten.

Na druk overleg tussen fireworksfanatic, de vuurwerkfederatie en vuurwerkvrouwen, is uiteindelijk Evelien van de vuurwerkvrouwen (bekend van de Hofbar) de topper geworden die vanavond zal aansluiten bij BNNVARA! Heel benieuwd naar het item!

Back
Bovenaan