Ballonnenfestijn Rijnweek afgelast

moontan

VWC lid

RHENEN - De Rijnweek in Rhenen moet afzien van het jaarlijkse Ballonnenfestijn en het vuurwerk op de openingsavond. Het meerdaagse festival valt nog precies in het broedseizoen, waardoor de organisatie op grond van de flora- en faunawet en de natuurbeschermingswet geen toestemming krijgt voor het Ballonnenfestijn.

"We hebben gekeken of de ballonvaart kon worden verzet naar een ander tijdstip, maar dat kregen we op korte termijn niet rond", zegt Rijnweekvoorzitter Henk Knoppert. "Heel erg jammer. We hebben onze sponsors ingelicht. Zij tonen alle begrip."

Een spectaculaire lasershow is volgens Knoppert een goed alternatief. "Ook voor het vuurwerk. Dat vorig jaar al wat minder was, omdat het toen aan overkant van de Rijn moest worden afgestoken."

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/3350271/Ballonnenfestijn-Rijnweek-afgelast.ece

Nou,Nou,wat ik hier moe van voor een paar vogels die broeden,ik ben voor de natuur,maar dit soort evenementen is van maatschapelijk belang,volgend jaar zeggen de sponsoren dit even niet.............kom mensen dit draait door

Oehoe eindelijk een onderwerp waar ik iets beter mee kan praten.

Zelf zit ik in de Vogelwerkgroep Castricum, mijn vader is boswachter in het Noord- Hollands Duinreservaat, zelf ben ik ook veel te vinden in het duin.

Het aflasten van de vuurwerkshow vind ik een zeer goede redenen hebben. Het broedseizoen staat in heel Nederland vast tussen 1 maart en 1 juli. Daar zouden ze nooit een uitzondering voor moeten maken want als men het eenmaal toelaat kan een andere provincie ook zeggen dan kunnen wij dat ook doen.

En het de vogelbescherming tijdens het broedseizoen is al zo belangrijk omdat de vogelstand de laatste jaren slecht is geweest (waar nu eindelijk weer positieve verandering in komt).

Hoeveel ik ook van vuurwerk houdt, vind ik dit een terrechte beslissing.

RHENEN - De Rijnweek in Rhenen moet afzien van het jaarlijkse Ballonnenfestijn en het vuurwerk op de openingsavond. Het meerdaagse festival valt nog precies in het broedseizoen, waardoor de organisatie op grond van de flora- en faunawet en de natuurbeschermingswet geen toestemming krijgt voor het Ballonnenfestijn.

De Rijnweek is elk jaar de eerste week van juli, hoe kan het dan zijn dat het andere jaren wel gewoon door ging?

De Rijnweek is elk jaar de eerste week van juli, hoe kan het dan zijn dat het andere jaren wel gewoon door ging?

Dat vraag ik mij dus ook af.
Waarom waarom activiteiten de laatste tijd steeds meer afgelast om deze reden?
Het is toch altijd al zo geweest?

Misschien dat het op 30 juni was (weet niet de exacte datum van de opening)? Broedseizoen is tot 1 juli dus vandaag zou het wel mogen.

Back
Bovenaan