Atsma wil Europese aanpak vuurwerk

Iedereen zeik wel over de regering, maar wie denk je nou dat het hardste tegen het VROM loopt te zeiken over vuurwerk uit het buitenland?

De Nederlandse vuurwerkimporteurs natuurlijk!
Die hebben gigantische financiële belangen bij protectionele maatregelen.

Zodra ze hier eens wakker worden en juist wat meer toe zouden staan wat betreft regelinggeving, moet je kijken hoe snel het gedoe rondom illegaal vuurwerk voorbij is. Overal in Europa wordt het op diverse vlakken juist relaxter, behalve in Nederland.

Nederland is een politiestaat aan het worden, waar het alleen nog maar draait om het financieel uitknijpen van burgers. En om dat te doen, maakt men veelvuldig gebruik van stigmatisering en drogredenen. Het is eigenlijk heel triest gesteld met dit land.

De vuurwerk importeurs die ik persoonlijk ken zeuren zeker niet tegen vrom maar hebben vraagtekens bij hun gezever. Voor hun wel de laatste instantie waar ze op kunnen bouwen met die zeikzakken van een inspecteurs die vaak alle regels tot in de puntjes willen uitvoeren bij bunkers of ingevoerd vuurwerk om ze dwars te zitten.

De vuurwerk importeurs die ik persoonlijk ken zeuren zeker niet tegen vrom maar hebben vraagtekens bij hun gezever. Voor hun wel de laatste instantie waar ze op kunnen bouwen met die zeikzakken van een inspecteurs die vaak alle regels tot in de puntjes willen uitvoeren bij bunkers of ingevoerd vuurwerk om ze dwars te zitten.

Zeuren is niet het juiste woord, klagen kan je het beter noemen. Immers, de importeurs kunnen ook uitgeknepen worden door VROM en milieudiensten.

Maar er werken wel degelijk mensen uit het Nederlandse wereldje mee aan deze opzet. Om twee namen te noemen die pools vuurwerk vergelijken met oorlogsmateraal: de heren Koster en Pen.

Dus er is wel degelijk sprake van onderhandelen. In ieder geval komen die politieke spelletjes de vuurwerkliefhebber maar zeer beperkt ten goede.

Belangrijkste is dat andere landen fel moeten ageren tegen het Nederlandse beleid. Had via via begrepen dat men zich in België zich rot ergert aan de Nederlandse houding, dus die zullen ook flink tegengas gaan geven.

Kijk maar naar dat gezeik met die Hedwigespolder. Dat was ook gewoon een protectionistische maatregel om de haven van Rotterdam te beschermen. En toen de plannen voor Maasvakte 2 er door waren, kon de Hedwigespolder ineens wel onder water gezet gaan worden om de verdieping van de Westerschelde mogelijk te maken. Allemaal vieze politieke spelletjes. EN de media smult er van mee. Bah.

Goede reacties allemaal, ik kan er overheen gelezen hebben maar ik mis nog een belangrijk onderdeel.
Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat NL VEEL meer kan verdienen aan vuurwerk als ze de huidige wetgeving uit België overneemt. Het is niet voor niets dat de Belgische vuurwerkwinkels het niet nodig vinden dat een Nederlander met een papiertje van zijn gemeente komt (wat de Belg wel moet om vuurwerk te kunnen kopen!). De Belgische winkels verdienen klauwen met geld aan de Nederlandse consument. Dat geld zou ook in Nederland verdient kunnen worden! Ik schat zomaar eens in dat het geld wat dan opgestreken wordt door de staat vele malen meer is dan wat de staat nu opstrijkt aan boetes van hen die over de streep gaan.
Nederland, wordt wakker. Zeker nu we in de EU zitten met open grenzen IS HET NIET MOGELIJK om extra regeltjes bovenop de EU richtlijnen te doen, want dan gaat men het bij de buurman halen (blijkt uit vele topics op VWC bijvoorbeeld).
Een knaller als je tegenwoordig in België kan kopen is vast niet zo krachtig om een prullenbak mee te slopen.
Dat neemt niet weg dat ze van mij wel extra mogen controleren op de zware knallers die dit wel kunnen. Zulke klappen zijn niet nodig, die kan je ook met een melkbus maken :wink:
Maar het is natuurlijk wel een enorme bruller dat iemand uit het bijna kleinste landje van de EU wil gaan proberen om andere landen scherpere wetgeving af te dwingen :D
Typisch politiek, je eigen straatje schoonvegen met de rug van een ander!

Hij wil afspraken maken omtrent illegaal vuurwerk. Prima toch? Al het vuurwerk dat hier binnen komt is allemaal consumenten vuurwerk. Dat wil zeggen dat een consument het vuurwerk kan kopen in de betreffende landen. Is dus daar niet illegaal, dus daar kan hij dan ook weinig tegen doen. Die landen gaan daar ook niks tegen doen, waarom zouden ze?

Dat is bijvoorbeeld het zelfde als Amerika gaat zeggen dat er te veel drugs op de straat is dat misschien wel via Nederland het land in komt. Verbied die drugs eens Nederland! Sluit die coffeeshops! Oh wacht...

Slightly offtopic, maar 2 gram flash in grondknallers gaat nooit gebeuren. Hoe leuk het ook zou zijn, nederland barst van de idioten die hier niet mee om kunnen gaan. Het is toch nooit hard genoeg, en dan gaan deze knallers uitelkaar gehaald worden.

Hoe durft die idioot hier z'n kop los te trekken!
En ook nog gansen vergassen omdat die voor ongelukken met vliegtuigen zorgen, weg met die idioot.

NOG STRENGER???!!! de nederlandse nuurwerkliefhebber moet een strafbaar feit plegen om nog een beetje te kunnen genieten. dat zit me helemaal tot HIER. wat een gezeik voor 1 dag in het jaar. vind je het gek dat we in een crisis zitten als er bakken met geld worden verspild aan vuurwerkteams. ga echte boeven vangen.

gwn de zelfde wet als belgie invoeren is porecies goed.

NOG STRENGER???!!! de nederlandse nuurwerkliefhebber moet een strafbaar feit plegen om nog een beetje te kunnen genieten. dat zit me helemaal tot HIER. wat een gezeik voor 1 dag in het jaar. vind je het gek dat we in een crisis zitten als er bakken met geld worden verspild aan vuurwerkteams. ga echte boeven vangen.

gwn de zelfde wet als belgie invoeren is porecies goed.

Heel goed gesproken!
Zo denk ik er ook over, ga echte boeven vangen van onze belastingscenten, want van ons wordt GESTOLEN!
En de crisis zal hierdoor alleen maar erger worden. Ik zal er niet raar van opkijken als Nederland nog eens failliet gaat.

Back
Bovenaan