Atabouleb wil vuurwerkverbod in delen van Rotterdam

Rotterdam wil vuurwerkverbod in bepaalde gebieden

ROTTERDAM - Burgemeester Aboutaleb gaat samen met de politie kijken of er in bepaalde gebieden in Rotterdam een vuurwerkverbod kan worden ingesteld. Dat zegt het college in antwoord op schriftelijke vragen van de Partij voor de Dieren. Een algeheel vuurwerkverbod is momenteel niet aan de orde omdat dit moeilijk te handhaven zou zijn.

De burgemeester onderzoekt onder meer of het mogelijk is om een vuurwerkverbod in te stellen in parken. Dit op verzoek van de Partij voor de Dieren die heeft aangegeven dat nachtdieren door het afsteken van het vuurwerk verstoord worden in hun zoektocht naar eten. Daarnaast wordt er gekeken welke mogelijkheden er zijn om de negatieve gevolgen van het afsteken van vuurwerk te beperken.

Traditie
Een algeheel verbod zou niet aan de orde zijn omdat dit 'niet in redelijke verhouding stat tot het letsel, de schade, veiligheidsproblemen en maatschappelijke overlast die het tot gevolg heeft', aldus het college. Verder zou een verbod niet te handhaven zijn 'omdat deze traditie te diep in de Nederlandse samenleving is geworteld en te veel mensen zelf vuurwerk willen afsteken.'

bron

Nou, ik geloof ook echt dat er midden in de winter, in de parken midden in rotterdam een hele kudde nachtdieren actief naar eten zoekt! Heb je ooit wel eens een vleermuis gezien in de winter? En heet de winterse bezigheid van dieren niet gewoon winterslaap?

Ik denk dat de inwoners van Rotterdam wel klaar zijn met meneer Aboutaleb.
Het bericht staat weer vol van de kromme ,,feiten''.
Nachtdieren vinden hun voedsel wel, ook in de stad en ook tijdens de jaarwisseling.

Ik ben afgelopen week op een kleiduiven schietbaan geweest.
De vogels zaten gewoon in de bomen, compleet met nesten.
Van het geknal en geschiet trokken ze niks van aan....

Ik kan men frustratie wel uiten maar dat heeft geen zin alleen als het aan mij lag zou deze man echt eens een lesje geleerd mogen worden. ( in een debat oid ? )

Laatst bewerkt door een moderator:
Aboutaleb heeft alleen aangegeven dat hij na vragen van de PvdD gaat kijken wat er mogelijk is, het zijn dus niet zijn uitspraken. Hij ( burgemeester en wethouders ) geven juist aan dat een totaal verbod niet haalbaar is.
Dus heren even goed lezen in het vervolg want Aboutaleb geeft in dit stuk tekst helemaal niets negatiefs aan !

Aboutaleb is een van de 4 burgemeesters, die aan Opstelten inkrimping van de verkoopdagen heeft gevraagd.

Hij onderzoekt graag alle mogelijkheden om legaal vuurwerk aan banden te leggen.
Dit is dan weer niet zijn idee, maar hij doet dit graag hoor !!!!

Wij hebben regelmatig schriftelijk contact, maar uit alles blijkt, dat het duidelijk niet zijn hobby is, dus alle mogelijkheden worden steeds onderzocht......

Met het inkrimpen van de afsteektijd hoopt de politiek op minder verkoop van vuurwerk en dus minder schade.....

De schade en de overlast van "vuurwerk" worden belangrijker geacht dan de gedane investeringen van
ondernemers.

Het illegale vuurwerk komt voor rekening van de politie, aldus de politiek.

Wanneer aankomend jaar er veel ellende en rottigheid met illegaal vuurwerk plaatsvindt, kunnen we onze burgemeesters hierop aanspreken en wordt het hoogtijd voor gekozen burgemeesters.....

Zij hebben dan gefaald en dan zou ik zeggen: wegwezen !

Aboutaleb is een van de 4 burgemeesters, die aan Opstelten inkrimping van de verkoopdagen heeft gevraagd.

Hij onderzoekt graag alle mogelijkheden om legaal vuurwerk aan banden te leggen.
Dit is dan weer niet zijn idee, maar hij doet dit graag hoor !!!!

Wij hebben regelmatig schriftelijk contact, maar uit alles blijkt, dat het duidelijk niet zijn hobby is, dus alle mogelijkheden worden steeds onderzocht......

Met het inkrimpen van de afsteektijd hoopt de politiek op minder verkoop van vuurwerk en dus minder schade.....

De schade en de overlast van "vuurwerk" worden belangrijker geacht dan de gedane investeringen van
ondernemers.

Het illegale vuurwerk komt voor rekening van de politie, aldus de politiek.

Wanneer aankomend jaar er veel ellende en rottigheid met illegaal vuurwerk plaatsvindt, kunnen we onze burgemeesters hierop aanspreken en wordt het hoogtijd voor gekozen burgemeesters.....
En wat je in de laatste alinea zegt geloof je zelf ???.
dit gaat niet gebeuren in Nederland.

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier heeft het vannacht geonweerd bliksem echt niet normaal,wat mij opviel was dat de vogeltjes aan het fluiten waren alsof de zon op kwam.totaal geen last van lichtflitsen of de dreunen die er bij zaten.
Partij van de dieren gebruiken alles om der zin te krijgen,zo is GroenLinks en PVDA het is op geen een feit gebaseerd,maar dat hoeft tegenwoordig ook niet meer blijkt.
Daarom stel ik voor om de ramadan en Suikerfeest af te schaffen want het is mij opgevallen dat de mensen die daar aan mee doen een stuk agressiever zijn dan normaal en dat er 60% meer word ingebroken rond die tijd. Dingen roepen zonder feiten kan iedereen.

En die Aboutaleb is helemaal erg die schuilt zich achter een uitspraak van een ander,en als het fout gaat is hij de eerste die staat te wijzen, hoe dat komt kan ik hier ook neer zetten maar geloof niet dat dat mij in dank word af genomen. Laat ik het zo zeggen, je moet mij niet alleen laten in een kamer waar hij zit.:)

He nismo misschien een onweer vrij gebied instellen(grapje)tja dus de diertjes(ik ben wel een dierenliefhebber)kunnen dus 364 dagen lekker eten en moeten 1 dag per jaar op dieet en daardoor stort de wereld in?are you kidding me? Moeten we nu dit onschuldig iets misbruiken voor politieke doeleinde? Bah diertjes en de vuurwerk hobby misbruiken voor stemmen ronsel.

Leuk artikel van vandaag uit het AD.

Nederland prijst zich met te ambitieuze milieuregels uit de markt. Dat zegt directeur Allard Castelein van het Rotterdamse havenbedrijf in Trouw. 'We hebben de neiging zo ver voor de muziek uit te lopen dat andere landen in de verte staan te zwaaien en zeggen: 'zie ze daar in Nederland eens gaan'.

Volgens Castelein gaat besluitingvorming in Nederland vaak traag door extra landelijke en lokale regelgeving, bovenop Europese wetten. 'Te vaak worden extra eisen opgelegd die ver boven Europese en mondiale afspraken uit gaan.'

Investeringen dreigen daardoor aan Nederland voorbij te gaan, vreest de havendirecteur. 'We beseffen niet genoeg dat we hard moeten werken om investeringen, bedrijven en mensen aan te trekken.'

bron

Kijk, dit is iemand die het begrijpt. Ik ben het echt zat dat de Nederlandse overheid onze vrijheden maar blijft en blijft beperken met allerlei nieuwe wetten en regels. Nu dus inderdaad met het vuurwerk: In heel veel landen in Europa mag zwaarder vuurwerk (dan heb ik het over nitraten, niet over Big Boy's)gewoon verkocht worden aan de consument. Vaak mag dit ook het hele jaar. En in sommige landen mag het vuurwerk zelfs ook het hele jaar worden afgestoken! Maar in Nederland willen ze, zelfs op die éne dag dat het mag, het veilige,zacht-knallende Nederlandse consumentenvuurwerk beperken. En ook verwachten ze dan van Europa, dat zij haar pyro-richtlijnen aanpast. En dat terwijl wij juist de gene zijn die altijd zo moeilijk over alles doen. Wij zijn de afwijkende factor in Europa, niet de rest. En ik kan maar niet begrijpen dat de Nederlandse overheid dit niet inziet. Hier zou bij wijze van over een paar jaar zo een avondklok ingevoerd worden. Dit is zoals ik zei bij wijze van, maar die kant gaat het toch wel echt op! Sorry voor dit niet echt veel toevoegende bericht, maar dit is echt geschreven uit frustratie, ik moest het even kwijt... (lucht trouwens wel op zeg :p)

Nederland is een land vol met regels. Ik denk zelfs dat ze er een sport van maken in de tweede kamer. Verder zijn hier ook een hoop azijnzeikers die zelfs op 31-12 zeuren.

Daarom stel ik voor om de ramadan en Suikerfeest af te schaffen want het is mij opgevallen dat de mensen die daar aan mee doen een stuk agressiever zijn dan normaal en dat er 60% meer word ingebroken rond die tijd. Dingen roepen zonder feiten kan iedereen.[/QUOTE]

Het verhaaltje boven je, is zeker wel een feit! :p

Er komt geen algeheelverbod, want het is niet te handhaven. Met andere woorden: als het wel te handhaven was kwam er een verbod. Dat is nogal een dictatoriale instelling. Meneer de volksvertegenwoordiger dramt blijkbaar het liefst gewoon z'n zin door. Niet te handhaven is sowieso een onzinargument om niks te doen. Je staat ergens voor of niet! Wat een slapjanus van een dictator

Er is een heel simpel argument voor vuurwerk waar iedereen achter zou moeten staan: vrijheid. Het is een grote schande dat de overheid zich te verheven voelt om de mensen geen vuurwerk toe te vertrouwen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Vuurwerk legaal, 365 dagen per jaar!

Ik pleit voor een vuurwerkverbod ter hoogte van het vogelbroedgebied in het Kralingse Bos. Kunnen Aboutaleb en Bonte daar samen gaan genieten van de rust.

Er komt geen algeheelverbod, want het is niet te handhaven. Met andere woorden: als het wel te handhaven was kwam er een verbod. Dat is nogal een dictatoriale instelling. Meneer de volksvertegenwoordiger dramt blijkbaar het liefst gewoon z'n zin door. Niet te handhaven is sowieso een onzinargument om niks te doen. Je staat ergens voor of niet! Wat een slapjanus van een dictator

Er is een heel simpel argument voor vuurwerk waar iedereen achter zou moeten staan: vrijheid. Het is een grote schande dat de overheid zich te verheven voelt om de mensen geen vuurwerk toe te vertrouwen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Vuurwerk legaal, 365 dagen per jaar!

Als dat argument zou opgaan word de regeling 2 dagen verkoop en vanaf 18:00 stoken ook terug gedraaid want dat is ook niet te handhaven.

Back
Bovenaan