'Artbombs' tegen bezuinigingen: straten staan blauw

Vind het wel een leuke actie hehe.. maar denk dat het geen zin heeft.

Wat betreft bezuinigen, dit kabinet wil juist nog meer politie op straat. Ik weet niet of mensen hier ervaring hebben met voetbalwedstrijden, maar je moet daar eens gaan kijken hoeveel politie er rond loopt. En 90% daarvan loopt rond als uitstraling en doet die dag eigenlijk niet veel. Denk dat zoiets pas geldverspilling is. Zelfde geldt voor de overdreven beveiliging op sommige feesten of festivals. En kom niet met het argument aan dat het nodig is. Mensen moeten zich gewoon gedragen. Dan komen de beloningen vanzelf. Een goed voorbeeld is Twente-Ajax. Bekerfinale ging goed en eerst komende wedstrijd tussen Ajax en twente is vrij vervoer voor de bezoekende supporters. Dat betekent dus geen verplichte dure combireis met politiebegeleiding. En dat scheelt heel veel geld. :wink:

Ja maar dat is bij iedereen. Kunstenaars moeten ook betalen voor dingen waar zij het niet mee eens zijn. Dat is een beetje de samenleving, shit wordt eerlijk verdeeld. Jij betaalt mee aan ontwikkeling en mogelijk maken van kunst en kunstenaars betalen ook weer mee aan andere dingen, zo zijn er blijkbaar ook mensen die het nodig vinden dat wij in Afghanistan huishouden, maar dat is weer een totaal andere discussie. :) En bovendien, als er slim wordt geinvesteerd (en daarmee gestimuleerd) dan valt er zelfs geld uit te halen, want kunstenaars zijn dan een stuk meer geprikkeld om commercieel te denken. Dat is tegenwoordig ook vooral wat je leert op (goede) kunstacademies: je moet je troep kunnen verkopen, je moet er geld mee kunnen verdienen. :)

Het voorbeeld van afghanistan is niet helemaal juist. Dit is uit Nederlands belang. (Voor onze hele maatschappij dus) Je vecht daar tegen het terrorisme, dat het veel geld kost is natuurlijk logisch maar wel goed aanbesteed als je het mij zou vragen.

Nee eerlijk is eerlijk ik ben het wel me de bezuinigingen van dit kabinet eens. Misschien dat er in het PGB budget wat ''te'' flink word bezuinigd maar het kan niet veel anders. Kosten die binnekort op kunnen lopen tot 3 miljard voor een relatief kleine groep mensen is natuurlijk van de gekke. Tuurlijk deze mensen verdienen goede zorg! We zitten immers wel in Nederland waar er ook zat mensen naar de voedselbank moeten.........

Niet dat ik daar dan weer problemen mee heb want dan hadden je maar beter bij hun verstand moeten zijn.

Het voorbeeld met Afghanistan is even goed juist. Of het nodig is of niet dat is gebaseerd op meningen, evenals de noodzakelijkheid van kunst en cultuur in onze maatschappij. Voor aanwezigheid in Afghanistan zijn zeker goede redenen, maar voor kunst en cultuur ook. :)

En inderdaad meer politie op straat is ook totaal niet beter. Het gaat er meer om hoe ze ingezet worden... En zo is dat met geld uitgeven precies eender. Het wegwerken van bureaucratie (en dus besparing van geld) is natuurlijk ook bezuinigen maar als mensen dat zien dan denken ze massaal dat ze er minder op worden. Terwijl je er in sommige gevallen zelfs op vooruit kunt gaan. In dit geval vind ik de manier waarop bezuinigd wordt soms een beetje jammer. Op mij mag je ook best korten. Ik krijg dalijk 1½ jaar lang gratis en voor niets 103eur per maand overgemaakt naar mijn rekening van de overheid terwijl ik niet uitwonend ben en in die tijd nog gewoon op de middelbare school zit. Nu ga ik een gegeven paard niet in de bek kijken, maar het had van mij niet gehoeven. Nodig is het in ieder geval niet... Nou ja, in dit geval is het mooi meegenomen omdat mijn PGB dalijk vervalt, maar een hoop anderen hebben het waarschijnlijk niet nodig.

Iedereen heeft wel ergens belangen bij en als je geld bezuinigd dan moet dat ergens vandaan komen.

Back
Bovenaan