Arnhem 30-04-2012

gizmo75

VWC lid
Arnhem * Koninginnedag *
Datum: 30-04-2012
Plaats: Arnhem
Provincie: Gelderland
Tijd: Tussen 22.15 uur
Straat: Stadsblokken, naast John Frostbrug
Wie: Nog niet bekend (afgelopen jaren Dream Fireworks)
Wat: Professioneel vuurwerk
Waarom: Koninginnedag

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is nog even weg maar om alvast in de stemming te komen nog even wat plaatjes van de opbouw van vorig jaar:

5672326041_0ba67afb5f_z.jpg

5672317825_2c57104851_z.jpg

5672880002_29ebdfc4e4_z.jpg

Natuurlijk had ik ook bewegend beeld met een verhaaltje ter intro:

"Hierbij mijn samengesteld filmpje van de vuurwerkshow op Koninginnedag 2011 aan de Rijnkade in Arnhem, ook geschoten vanaf de dijk Arnhem-Zuid. De techniek liet mij die avond enigszins in de steek en dus moest ik het doen met meerdere fragmenten van verschillende camera's waar ik snel tussen ben gaan switchen. Ondanks dat en de onscherpe beelden in het begin van het filmpje, is het toch nog aardig gelukt dacht ik zo..."

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Meer info, foto's en filmpjes van vorig jaar vind je ook in dit topic: http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=20283

Ook vuurwerk Oranjefees naar ‘Groene Rivier’

Ook vuurwerk Oranjefees naar ‘Groene Rivier’

ARNHEM - Net als dancefestival Free Your Mind (op 2 juni) wijkt de Stichting Viering Nationale Feest- en Gedenkdagen, voor het vuurwerk op Koninginnedag, uit naar de uiterwaarden tussen Stadsblokken en Malburgen- West in Arnhem-Zuid.

Al jaren is Stadsblokken de plek waar het Oranjefeesvuurwerk wordt afgestoken. Dit jaar stuit de organisatie, net als Dancetour en Free Your Mind, op een ‘nee’ van grondeigenaar Phanos. Dat wil ook de woonbootbewoners uit de ASM-haven weg hebben.

Voorzitter Ruud Venhoek is blij met de gevonden oplossing in de ‘Groene Rivier’, al is die onder voorbehoud. „We moeten bijvoorbeeld nog naar de veiligheid kijken, want de nieuwe plek is dichter bij de bebouwing van Malburgen-West dan Stadsblokken.”

Vuurwerk__379933a.jpg

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...anjefees-naar-‘Groene-Rivier’.ece

@Thundershow: ze hebben jouw video bij dit artikel geplaatst!!

ARNHEM - Net als dancefestival Free Your Mind (op 2 juni) wijkt de Stichting Viering Nationale Feest- en Gedenkdagen, voor het vuurwerk op Koninginnedag, uit naar de uiterwaarden tussen Stadsblokken en Malburgen- West in Arnhem-Zuid.

Al jaren is Stadsblokken de plek waar het Oranjefeesvuurwerk wordt afgestoken. Dit jaar stuit de organisatie, net als Dancetour en Free Your Mind, op een ‘nee’ van grondeigenaar Phanos. Dat wil ook de woonbootbewoners uit de ASM-haven weg hebben.

Voorzitter Ruud Venhoek is blij met de gevonden oplossing in de ‘Groene Rivier’, al is die onder voorbehoud. „We moeten bijvoorbeeld nog naar de veiligheid kijken, want de nieuwe plek is dichter bij de bebouwing van Malburgen-West dan Stadsblokken.”

image

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...anjefees-naar-‘Groene-Rivier’.ece

@Thundershow: ze hebben jouw video bij dit artikel geplaatst!!

Kijk, eindelijk beetje erkenning bij een grote krant :D doet me goed :cool:

Nog een (indirecte) bevestiging van de verhuizing van de schietlocatie:

Ook Dancetour strijkt neer in uiterwaarden Arnhem

ARNHEM - Na Free Your Mind en het Koninginnedagvuurwerk in Arnhem, heeft ook Dancetour een nieuwe plek gevonden in de uiterwaarden bij Malburgen-West. Dat meldt een opgeluchte Dirk Malschaert van het gratis dancefestival.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagin...den-Arnhem.ece

Het Koninginnedag Vuurwerk in Arnhem gaat definitief door en wel om 22.15u.

Aan de mods het verzoek het tijdstip in de startpost en in de kalender aan te passen. Tnx!

Ik heb het in de startpost en in de agenda veranderd.
Bedankt voor de info.

Ik ben net nog even wezen kijken bij de opbouw. Zoals altijd netjes ontvangen en even bijgekletst met Jolanda over de show van vanavond, die van gisteravond bij Twente - Ajax in de Grolsch Veste en natuurlijk de overname van Azuma.

Er zal vanavond vooral profspul tot 3" worden geschoten en waarschijnlijk ook nog wat consumentenblokjes. Ze staan dit jaar wegens het politieke spelletje wat hierboven staat beschreven niet op de Stadsblokken zelf maar een meter of 30 a 40 verderop, midden in de uiterwaarden. En dat merk je: nog niet zolang geleden stroomde daar nog smeltwater uit de Alpen en dus is het op verschillende plekken nogal drassig. Gelukkig hebben ze een mooi droog plekje gevonden. Omdat ze in de uiterwaarden staan kun je de show vanavond nog beter aan de kant van Arnhem-Zuid bekijken.

Graag tot vanavond!

Vanmiddag ook wezen kijken op afstand, wat opnames gemaakt van de opbouw zag er veel belovend uit.
ben benieuwd hoe de show dit jaar wordt tegenover voorgaande jaren.

Maar consumentenblokjes ga je toch niet afsteken op de afstand waar hun staan?? daar is afstand vindt ik te groot voor... maar goed we zullen het zien vanavond.

Hierbij mijn filmpje van de vuurwerkshow op Koninginnedag 2012 aan de Rijnkade in Arnhem, gefilmd uit de losse pols. Het vuurwerk werd vanuit de uiterwaarden bij de Stadsblokken geschoten, wij stonden aan de kant van Arnhem-Zuid. Ondanks de harde wind en het missen van de salutes aan het begin een mooie show van Dream Fireworks!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik vond het een slechte fantasieloze show, veel slechte kwaliteit shells, weinig variatie etc

Back
Bovenaan