[Archief] Cornelis

Artikelnummer: 101
Artikelnaam: Cornelis
Netto Kruitgewicht: 480 gram
Effectomschrijving: deze pot bevat maar liefst 15 verschillende soorten kruit die voor veel verschillende effecten zorgt. rood,blauw,wit,oranje,perzik en groene sterren zorgen voor een overweldigend effect
Stijghoogte: 20 meter
Richtprijs: € 42,-

Meer informatie komt zo spoedig mogelijk.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een hele simpele, maar leuke cake. Deze cake koop je niet voor het geweld, hij schiet namelijk heel rustig, maar het gaat hierbij om de effecten en de kwaliteit ervan. Je krijgt verschillende effecten te zien, allemaal met prachtige en heldere kleuren, prima kwaliteit.

Gewoon een leuke cake, lekker rustig, mooie effecten, goede kleuren, maar ik vind de prijs toch wat te hoog, al is dat ook een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik deel jouw smaak. De prijs is hoog, ook al heeft de pot mooie effecten in mooie heldere kleuren. 30euro had ik netjes gevonden. Voor 42€ twijfel ik om hem aan te schaffen, ook al zou ik hem graag willen.

zit hier "swimming- / spinning-crackling effect in of lijkt dat maar zo? vind dat er wel bijzonder mooi uit zien (ik bedoel het effect in de 2de serie schoten)

Ik heb tijdens drie dagen Marijn vuurwerk verkopen, niet één keer deze verkocht zien worden. Misschien had ik gewoon mijn ogen in mijn zak, maar dit was zeker geen hardloper. Ik vind hem ook vrij matig eigelijk, gelet op de films. Wel veel kruit voor het geld, maar toch erg rustig met matige knallen. Kleuren zijn top, maar op dit tempo vind ik hem matig.

Ik vind het een erg mooie cake. Voor de afwisseling zou ik deze zo erbij nemen als hij iets meer schoten had. Prijs is wel redelijk maar ik vind hem gewoon net te kort voor een rustig schietende cake. De kleuren zijn echt prima en de effecten komen ook goed uit! :bye:

Hier is mijn film van Cornelis, geschoten tijdens de demo van ANO vuurwerk, te Milheeze, op 28 november 2009.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik had dit jaar de Cornelis zelf aangeschaft. Eigelijk een beetje bij wijze van experiment, want ik kende deze cake helemaal niet zo goed, en hij loopt ook niet echt hard in de winkel.
De cake is belachelijk groot voor de prijs. Er zit letterlijk veel lucht bij ingesloten. Allemaal loze ruimte rondom de tubes. De effecten zijn niet bijzonder spectaculair. De cake schiet één voor één, en laat wel leuke variatie in effecten zien. Kwalitatief zijn het goede effectel, hoewel de burst gewoontjes is, en de boeketgrootte tegenvalt. Je moet deze cake vooral kopen als je op zoek bent naar wat leuke variatie in één cake, en/of mooie scherpe kleuren zoekt. Want kleur heeft deze cake zeker wel!

Hier is mijn straatfilm van de Cornelis:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan