Appartement Singel half afgebrand door lawinepijl

ylke

VWC lid
De woningbrand van afgelopen zaterdagavond in een appartement aan het Singel, is ontstaan door vuurwerk. Dat meldt Metro..

Een buurtbewoner vertelt dat hij een luide knal hoorde, voorafgaand aan de brand. 'Er is een lawinepijl van buitenaf het huis ingeschoten', vertelt hij. 'Nadat we de klap hoorden zijn een andere buurman en ik meteen naar binnen gegaan met brandblussers, maar we moesten uiteindelijk het pand verlaten voor onze eigen veiligheid.'

Halve appartement
Het appartement op de tweede verdieping is voor de helft afgebrand. De buurtbewoner denkt niet dat er opzet in het spel is. 'Het lijkt me eerder dat een paar jongens de pijl wilden afschieten en dat toen iemand een duw kreeg. Daardoor belandde de pijl in het huis in plaats van in de lucht.'

Vuurwerkkoker
De politie vond een koker op straat waarmee het vuurwerk werd afgeschoten. 'Het lijkt op een soort buis', verklaart een woordvoerder. Of er sprake is van opzet wordt nog onderzocht. Tijdens de brand is één persoon met de ambulance afgevoerd wegens het inademen van rook. Over zijn toestand is nog niets bekend.

Bron

Lawine pijl en brand?.
Nou lijkt me sterk...
Een sierpijl met stars lijkt me logischer...
Maar goed.. een Lawinepijl klinkt sensationeler en heftiger..

Tja het moet haast wel een lawinepijl zijn,er zijn nl maar 8 miljoen andere manieren om brand te krijgen

De buurtbewoner denkt niet dat er opzet in het spel is. 'Het lijkt me eerder dat een paar jongens de pijl wilden afschieten en dat toen iemand een duw kreeg. Daardoor belandde de pijl in het huis in plaats van in de lucht.'

hmmm een duw geven.. dat klinkt logisch! pffff

De buurtbewoner denkt niet dat er opzet in het spel is. 'Het lijkt me eerder dat een paar jongens de pijl wilden afschieten en dat toen iemand een duw kreeg. Daardoor belandde de pijl in het huis in plaats van in de lucht.'

hmmm een duw geven.. dat klinkt logisch! pffff

Misschien gleed ie wel uit over een bananenschil toen ie hem net uit zn handen weg wilde schieten :bonk:

En we hebben er in Nederland een nieuwe vuurwerkdeskundige bij, deze man ( lees buurtbewoners ) kan uit het niets constateren dat het hier om een lawinepijl gaat. Bij deze wil ik deze man complimenteren met zijn deskundigheid :bonk:

Laatst bewerkt:
Het riekt aan alle kanten!!

En afgeschoten met een koker die "op een soort buis lijkt" verklaart een woordvoerder?

Tja, als dat geen lawinepijl is... :frusty::bonk:

Laatste overpeinzing van mijn kant speel ik even een detective"afsteekbuis"???lichtkogel.........shellkitje?............shell?

Back
Bovenaan