Apeldoorn 30-04-2009

moontan

VWC lid
Waar: Apeldoorn
Wanneer : 30 april 2009
Wie: Beko Vuurwerk
Kaliber: Nog niet bekend.
Tijdstip: tussen 22.15 uur en 23.45 uur.
Locatie: het Verzetstrijderspark ter hoogte van de Generaal van Heutszlaan te Apeldoorn

Het betreft een buitenvuurwerk ten behoeve van Koninginnedag

Elk jaar wordt dit gehouden in het oranjepark aan de kerklaan/regentesselaan. Naar mijn weten heeft dit nog nooit plaatsgevonden in het verzetstrijderspark.. xD

Kan zijn dat ze het dit jaar anders aanpakken omdat de koningin met koninginnedag haar bezoek brengt aan Apeldoorn. Tenminste zo'n gevoel ik heb.
Ik blijf dit jaar denk ik in Apeldoorn om te kijken wat dit gaat worden.

ik ben benieuwd dan. is dit park groter dan het andere park? misschien is het dan ook een groter vuurwerk?

Dit park is inderdaad groter, weliswaar niet veel, maar wel groter. Vroeger werd hier altijd al het vuurwerk ontstoken, omdat daar ook de kermis was. Al heeel lang is het zo dat het vuurwerk in het Oranjepark ontstoken werd. Nu dus als vanouds in het verzetstrijderspark (of ook wel Marialust genoemd).
Ik ben erg benieuwd, want de locatie is ook erg mooi.

Mwa feitelijk wel, maar dat houd wel op bij 3 inch mines, nog niet eens prof blokken. Verder gewoon consumenten cakes. Laatste jaren wordt er meer geld besteed aan dans en vuur vermaak dan vuurwerk (of brandweer kunstjes). Dus om je vraag te beantwoorden, ja er werd voorheen professioneel vuurwerk afgestoken in het Oranjepark.

Ik denk dat deze show niet meer door gaat ivm met de mogelijke aanslag op het Koninklijk Huis vanmorgen.

Bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan. Het programma voor de rest van Koninginnedag is afgelast.

Op tv was te zien hoe een zwarte auto vanuit de Loolaan door de menigte reed in de richting de bus met de koninklijke familie.

Daarna botste de auto, waarvan de voorruit al beschadigd was, tegen een pilaar. Onduidelijk is of er opzet in het spel is. Het leek erop dat de auto zich in verboden gebied bevond.

Gewonden
Bij het incident zijn veertien gewonden gevallen. De gewonden liggen nog op de grond, sommigen worden gereanimeerd. Anderen lijken er ernstig aan toe te zijn.

Ambulances en brandweerauto's zijn aanwezig. In de lucht hangt een traumahelikopter.

Bestuurder
De bestuurder van de auto moest uit het wrak worden bevrijd. Hij wordt ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht.

De koninklijke familie heeft het incident gezien en reageerde geschokt. Prins Willem-Alexander en prinses Máxima keken toe met de hand voor de mond.

De politie heeft het publiek verzocht weg te gaan. Het publiek vertrekt rustig.

Jah te bizar voor woorden iedereen kent het nieuws denk ik wel. Heb er zelf weinig van meegekregen afgezien de sirenes en traumahelicopters. Begrijpelijk dat alles is afgelast.
Echt heel raar hoe de feestsfeer omgezet kan worden in een rouwsfeer.

Back
Bovenaan