Anti-Vuurwerkpetitie niet rechtsgeldig?

Jaspertjuh (ook bekend forumlid) wees mij ook nog op het volgende:

De petitie van actiegroep Vroeg Op Stap blijkt ongeldig, meldt onder andere Nu.nl. De groep wil vervroegde horecasluitingstijden wettelijk laten vastleggen, en had daarvoor een website opgezet waar sympathisanten hun handtekeningen konden achterlaten. Met 40.000 handtekeningen kun je dan een wetsvoorstel op burgerinitiatief indienen.

Vroeg Op Stap had er meer dan 120.000. commissie burgerinitiatieven weigerde het voorstel echter toch naar de Tweede Kamer te sturen, omdat de handtekeningen niet op papier stonden maar elektronisch waren. Ze waren daarom niet rechtsgeldig. Dat blijkt ook in de bij Postbus 51-folder te staan.

Heerlijk om dit te horen!!!!!!!!!!! :D

Helaas te vroeg gejuigd. Sorry!

Evaluatie burgerinitiatief
Op 1 mei 2006 ging de regeling van het burgerinitiatief in. De Kamer besloot om de regeling na twee jaar te evalueren. De regeling is intussen door de commissie voor de Verzoekschriften en Burgerinitiatieven geëvalueerd. Aan de hand daarvan is besloten om de regeling voort te zetten. Er zijn echter twee wijzigingen aangebracht in de regeling:

digitale steunbetuigingen zijn nu ook geldig bij een burgerinitiatief;
een bewindspersoon neemt deel aan het debat over het initiatiefvoorstel.

David Rietveld

07 Januari 2009 (Email) (URL)

Beste mensen,

de argumenten zijn nu wel zo'n beetje gewisseld denk ik. Het eind van de discussie loopt een beetje uit de hand, dus ik sluit bij deze de discussie. Allen dank voor de bijdrage!

bron

hehehehe zijn rekening wordt te duur bij zijn ISP
Over geldverspilling gesproken aangezien het verbod er toch niet komt. Een onrustzaaier is het zoals altijd zulke mensen cosmopeniseren en een grote bek vol met ongenoegen en frustraties hebben :p :D

Laatst bewerkt:
ja, puur democratisch is hij toch? Nu kan ik als nog mijn mening daar niet geven. Echt een politicus, als het vuur onder hun voetjes te heet word, kappen ze het af.

Zo te zien gaat Petities.nl door de mazen van de wet:

Reacties van Petities.nl:

Ik heb met een lid van de commissie gebeld in december. Ze gaan een mailing doen per e-mail naar een % van de ondertekenaars waarin ze wordt verzocht om alle gegevens op papier (kopietje ID enzo) aan te leveren. Dus het lastigste onderdeel komt nog...

Met vriendelijke groet,

ReindeR Rustema
[email protected]
Stichting Petities.nl - Keizersgracht 74 - 1015 CT Amsterdam

Dit het stuk waar ik een interview voor heb gedaan. Achteraf heeft hij er dus niets ingezet, alleen de argumenten gebruikt:

rufesjh7.jpg

Back
Bovenaan