Angst voor vuurwerk groeit

ylke

VWC lid
ROOSENDAAL - De bewoners van de appartementen boven het winkelcentrum Dijkcentrum vinden het onbegrijpelijk dat de gemeente toestaat dat er achter een van de winkels een vuurwerkopslagruimten gebouwd mag worden.
Dat bleek gisteren tijdens de behandeling van hun bezwaarschriften in de bezwaarcommissie van de gemeente Roosendaal.

De eigenaar van de kantoorboekhandel wil een opslag voor 1000 kilo vuurwerk met een uitbreiding tot bijna 7.000 kilo. Saskia Buisman, bewoonster van een van de appartementen boven de kantoorboekhandel, verwees naar de gemeente Dordrecht, waar besloten is geen vuurwerkopslag in woonwijken toe te laten.

De bewoners van het Kortendijkcentrum en omgeving vrezen dat door de komst van dit verkooppunt de overlast door de jeugd met het afsteken van vuurwerk zal toenemen. Ook vrezen ze nauwelijks toezicht. "Dat is geen specifieke taak van de gemeente", aldus de vertegenwoordiger van de gemeente. De milieudienst, politie en brandweer hebben een positief advies gegeven voor de bouw van de vuurwerkopslag.

Bron

vind die mensen zo kortzichtig denken, als de milieudienst, politie en brandweer een positief advies geven dan doen ze dat toch niet zomaar?
en waarom zou er opeens vuurwerk overast komen? zie bijna niemand voor de winkel stoken omdat er dan al gauw politie is.

vind die mensen zo kortzichtig denken, als de milieudienst, politie en brandweer een positief advies geven dan doen ze dat toch niet zomaar?
en waarom zou er opeens vuurwerk overast komen? zie bijna niemand voor de winkel stoken omdat er dan al gauw politie is.

Inderdaad, ik denk dat de verkopers het ook niet echt zullen waarderen, knappe kerel die daar gaat stoken en er zonder kleerscheuren vanaf komt als je het mij vraagt :D

Waarom maken die mensen zich niet zorgen over het illegale vuurwerk wat waarschijnlijk bij het politiebureau opgeslagen ligt?

Dit is weer typisch een voorbeeld van een stel mensen die gewoon vuurwerk haten. Ze zullen er alles aan doen om te zorgen dat het verbannen wordt. o.a. dus klagen over de nieuwe opslag in hun buurt.

Nouja, ik denk dat de mensen die totaal geen verstand van vuurwerk hebben (zoals de meeste Nederlanders), er zeer huiverig voor zijn. Als je niet in het vuurwerk zit en je alleen via de persberichten wordt geinformeerd, kan ik me voorstellen dat men er negatief tegenover staat.
Je wordt door de media zo vreselijk kortzichtig gehouden.

Ik las vandaag ook in het NRC: "vuurwerk vernielt meer ogen dan de oorlog in Irak"
Het moet niet gekker worden, nu lijkt het wel alsof we er een oorlogsgebied van maken. Natuurlijk is het vervelend en erg als iemand z'n oog verliest, maar dat ligt niet alleen aan het vuurwerk. De gene die het afsteekt speelt een grotere rol. Dáár zit in mijn ogen het gevaar in!

Ik las vandaag ook in het NRC: "vuurwerk vernielt meer ogen dan de oorlog in Irak".
Het moet niet gekker worden, nu lijkt het wel alsof we er een oorlogsgebied van maken. ...
Ah, mijn grote vriend dokter Faber, laat ook weer van zich horen? Hij is vroeg dit jaar. vage gast. Bedoelt het goed, maar komt met vergelijkingen waar de honden geen brood van lusten.

Ah, mijn grote vriend dokter Faber, laat ook weer van zich horen? Hij is vroeg dit jaar. vage gast. Bedoelt het goed, maar komt met vergelijkingen waar de honden geen brood van lusten.

Helemaal mee eens, die mafketel beweerd letterlijk dat vuurwerk munitie is :bonk:

Ik citeer even een paar van zijn opmerkingen:
"Het is munitie en dat moet je niet in handen geven van burgers."

"Het Amerikaanse leger heeft in drie jaar Golfoorlog minder schade aan ogen dan wij in twee avondjes vuurwerk gooien."

"Mensen die niet zelf met vuurwerk lopen te klooien, maar toch geraakt worden. Zij worden slachtoffer van het pretpakket van iemand anders. Dat is natuurlijk dubbelzuur."

Doe me een lol beste Faber, en steek die energie en dat geld wat je nu verspilt aan een bij voorbaat al verloren strijd tegen consumentenvuurwerk gewoon in het verschaffen van vuurwerkbrillen voor mensen. Of begin anders een promotie campagne voor de vuurwerkbril.

Dat gejammer van hem dat vuurwerk munitie is en dat het verboden moet worden gaat echt nergens over. Je zou het bijna kunnen vergelijken met die andere gestoorde mafketel die beweerde dat hij eens met oud&nieuw op handen en voeten door het slagveld moest kruipen in z'n straat :bonk:

Dit soort idiote beweringen, in combinatie met mediaberichten over bommen en granaten zorgen ervoor dat er in Nederland zo'n verdraaid beeld is van vuurwerk.

Het engste van die mediaberichten vind ik nog de gedachte dat er zoveel leugens verteld worden, het is dat wij freaks weten dat het onzin is omdat we van vuurwerk houden. Maar hoe zit dat dan met alle andere berichten, die niet over vuurwerk gaan, zitten die dan ook vol leugens?...

:bye:

misschien meer ogen, maar over doden hebben we het niet.

Inderdaad, Om nog maar te zwijgen over het feit bijvoorbeeld een inslag van een kogel in iemands oog meestal meteen dodelijk is, en die gevallen worden dan ook als overleden gekwalificeert en niet als oogletstel. Faber's vergelijkingen gaan echt nergens over.

Ik las vandaag ook in het NRC: "vuurwerk vernielt meer ogen dan de oorlog in Irak"
Het moet niet gekker worden, nu lijkt het wel alsof we er een oorlogsgebied van maken. Natuurlijk is het vervelend en erg als iemand z'n oog verliest, maar dat ligt niet alleen aan het vuurwerk. De gene die het afsteekt speelt een grotere rol. Dáár zit in mijn ogen het gevaar in!

Nrc is ook wel DE krant die voor de overheid is, ik zal niet verder gaan op detaisl maar de achtergrond van die krant slaat alles, zoveel macht , zoveel ge*** en duizenden mensen lezen hem niet wetende gebraind washed te worden !!

Dat is toch juist goed nieuws? Voor de farmaceutische industrie dan. Kunnen ze lekker wat extra benzodiazepinen gaan verstrekken om de angst te remmen.

Of is meneer Heineken/Grolsch/Bavaria niet van plan alcohol aan te smeren als een ontspannend middel?

mensen worden gewoon bang gemaakt al jaren omdat dit is wat ze horen ivm vuurwerk,kop af hand af blind gevel er uit bom granaat etc.opgeblazen vuurwerk nieuws in omloop brengen dat is wat ze doen en dat kunnen ze goed want ze hebben controle over de media en wij vuurwerk liefhebbers kunnen dat niet.media is niet geintrseerd in positief vuurwerk nieuws alleen in cobra bom granaten massaexplosief etc dat zorgt voor kijkcijfers

mensen worden gewoon bang gemaakt al jaren omdat dit is wat ze horen ivm vuurwerk,kop af hand af blind gevel er uit bom granaat etc.opgeblazen vuurwerk nieuws in omloop brengen dat is wat ze doen en dat kunnen ze goed want ze hebben controle over de media en wij vuurwerk liefhebbers kunnen dat niet.media is niet geintrseerd in positief vuurwerk nieuws alleen in cobra bom granaten massaexplosief etc dat zorgt voor kijkcijfers

Dit dus. Ik denk dat het voor de mensen met weinig vuurwerkkennis het steeds moeilijker wordt illegaal en legaal vuurwerk uit elkaar te houden omdat alles in de media maar bestempeld wordt als zeer gevaarlijk en extreem. Vuurwerk = Vuurwerk denken ze, terwijl wij weten dat er natuurlijk een groot verschil is tussen een opslag met kanonslagen en een opslag met 4'' shells (om maar even een voorbeeld te noemen). Neemt niet weg dat het gevaarlijk blijft maar er zit wel een verschil in.

Back
Bovenaan