Amsterdam verbiedt consumentenvuurwerk en komt met professionele vuurwerkshows

Het is de vraag wat die linkse lieden onder "samen" en "fijne jaarwisseling" verstaan.

Zal wel onder het genot van een biologisch sapje en een vegetarisch plakje worst kijkend naar de TV met daarop afgespeeld een DVD met vuurwerkfilmpjes zijn.

Als er straks grote vechtpartijen uitbreken tussen vele beschonken mensen die ook bij zo'n vuurwerkshow komen dan zullen ze ook die vuurwerkshows wel snel afschaffen.

Groen Links heeft immers een hekel aan vuurwerk omdat het slecht voor het milieu en klimaat is dus kan mij niet voorstellen dat die vuurwerkshows lang leven beschoren is.

Eerst is het nog een vuurwerkshow en een lichtshow en daarna blijft de lichtshow alleen nog over.

Net zoals met Zwarte Piet, langzaam wat veranderingen doorvoeren zodat de mensen dat pikken en aan het idee kunnen wennen en dan de nek omdraaien.

Tuurlijk, dit viel allemaal vanaf het eerste moment te verwachten. Het is ook ten zotte voor woorden dat ze een lichtshow een goede vervanger vinden voor vuurwerk. :bonk:

Het enige wat nog rest is hopen dat een bestuur dat niet links is, in de toekomst wat verzachtender is met het gebruik van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Ik vraag mij trouwens af hoe al die winkeliers hier vanaf zullen komen? Hun voorraad zullen ze bijna niet verkocht krijgen. Om mensen van buiten de stad te trekken zullen ze onder hun normale prijzen moeten gaan zitten. En hun panden dan waar duizenden euro's in zijn gestoken om te voldoen aan de wet- en regelgeving?

Back
Bovenaan