Amsterdam is vuurwerkoverlast zat.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Minder letsel, schade en overlast voor mens en dier als gevolg van vuurwerk. Amsterdam wil een feestelijk en veilig oud en nieuw. Én meer lokale evenementen. Daarom is er dit jaar geen vuurwerkshow op de Kop van Java.
Het merendeel van de Amsterdammers zegt niet naar de vuurwerkshow te gaan, maar oud en nieuw het liefst in zijn eigen buurt te vieren. Daarom komt er dit jaar geen centrale vuurwerkshow, maar stimuleren we lokale vieringen.

In gesprek
Uit onderzoek van OIS van de gemeente Amsterdam, blijkt dat 81% van de Amsterdammers minder overlast van vuurwerk wil. Zij spreken zich ook uit voor een actieve rol van de gemeente. Maar, de Amsterdammer zou de Amsterdammer niet zijn als hij hierover niet actief mee wil blijven praten.

Daarom nodigen we inwoners, ondernemers en festivalorganisatoren uit om ideeën te lanceren over hoe we oud en nieuw kunnen vieren. Uitgangspunt: alternatieve vieringen, meer geconcentreerd afsteken van vuurwerk en minder (zwaar) vuurwerk. En omdat veel vuurwerkoverlast komt van groepen jongeren tijdens en voorafgaand aan oud en nieuw, willen we vooral met hen in gesprek gaan over hoe de overlast kan worden verminderd.

Vuurwerkvrij
De vuurwerkvrije zones rond ziekenhuizen en diereninstellingen blijven bestaan. Deze worden eventueel uitgebreid met andere logische locaties die nu al praktisch vuurwerkvrij zijn.
De campagne voor de vuurwerkvrije straat komt terug. Voor de oud en nieuw viering van dit jaar kunt u een informatiepakket aanvragen. 6 december start hiervoor een campagne.

https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuws/vuurwerkoverlast-zat/

Onder andere woorden.. de gemeente heeft geen geld voor een grote vuurwerkshow en komt met alternatieven en smoesjes om ervan af te zien.
Ik dacht dat ik ergens las dat ze juist wouden stimuleren voor een grote vuurwerkshow per gemeente om overlast te verminderen en daar toeschouwers aantrekken

Onder andere woorden.. de gemeente heeft geen geld voor een grote vuurwerkshow en komt met alternatieven en smoesjes om ervan af te zien.
Ik dacht dat ik ergens las dat ze juist wouden stimuleren voor een grote vuurwerkshow per gemeente om overlast te verminderen en daar toeschouwers aantrekken

Gewoon een perfect ingestudeerd tactisch spel noemen ze zoiets idd

En omdat veel vuurwerkoverlast komt van groepen jongeren tijdens en voorafgaand aan oud en nieuw, willen we vooral met hen in gesprek gaan over hoe de overlast kan worden verminderd.

Daar komt een dikke aap uit de mouw ...

Verschrikkelijk tendentieuze kop trouwens.

De groepen jongeren die voor overlast zorgen daar die krijgen ze echt niet serieus te spreken haha. Allemaal wel mooi en aardig maar ze hebben het niet over de toeristen. Wat ik van collega's heb gehoord gaan die ook niet verantwoord met vuurwerk om als ze bezopen en high zijn van alles wat daar maar verkocht wordt.

Ze weten daar van ellende niet meer wat ze moeten doen.
En dan gaan ze de inwoners en vandalen om tips vragen???

Gewoon zo laten als het is zou ik zeggen. Iedereen gewoon thuis afsteken.
En als de politie wordt belaagd: niet dat schildje gebruiken, maar de nieuwe wapenstok, tasers en pepperspray. Voor mijn part riot-guns gebruiken. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
En vandalen en oproerkraaiers flink straffen, niks voorwaardelijk.

Meer evenementen in Amsterdam.
Wacht... Amsterdam voert sinds een paar jaar het beleid dat alle evenementen UIT de stad moeten en naar het havengebied, met onder andere grote olieterminals.

Ik voorzie een nieuw soort probleem

Back
Bovenaan