Amsterdam 29-04-2010

moontan

VWC lid
wanneer: 29 april 2010
plaats : Amsterdam
provincie : Noord Holland
wie : Amstock
wat : max 4"
tijdstip: 22.00 uur

Vuurwerkshow ter gelegenheid van Koninginnedag 2010

Weet iemand of zij de voorgaande jaren ook de show op de Sloterplas hebben verzorgd?

Ik heb de show namelijk enkele keren gezien op de oude locatie (vanaf het strandje), en toen vond ik het een mooie show met een lekkere opbouw.
Nog niet eerder bezocht op deze locatie.

Ik vraag mij ook af waar men moet parkeren, indien men met de auto komt.
Dat was op de andere locatie toch iets makkelijker (groot parkeerterrein bij het zwembad). Tevens vraag ik mij af waarom hij sowieso is verplaats naar deze locatie.

Vorig jaar werd het eveneens door Amstock geschoten. Hier is nog een prima registratie van Vinnie: http://www.vimeo.com/4425120

Parkeren doe ik altijd in het buurtje links van het park. Dan sta je echt dichtbij. Kwestie van tijdig aanwezig zijn. Dit jaar ben ik ook weer terplaatse om te filmen. Vorig jaar was inderdaad genieten :cool:

Groet,
Cameo

Okee, het was weer een bonte voorstelling. Ietwat rommelig verloop, vond ik zelf. Enkele waterbommen leken wel op het publiek gericht (!?). Los daarvan (pech kan iedere schieter immers een keer hebben) heb ik genoten van een veelvoud aan leuke effecten. De 4 inch bommen bulderden lekker boven de plas en de lucht was regelmatig goed gevuld. We hebben een tweetal Hummer-combinaties voorbij zien komen, maar ook weer de bekende (net als vorig jaar) waaiervormen.

E.e.a. staat op tape en ga ik eens op mijn gemak afmonteren. Misschien kan ik die irritante gast, die vlak achter me bij elke shell "Hoog! Hoog!" riep, er wel uit filteren :s Enfin we zien wel, komt goed.

Alle mannen die ik daar terplekke weer even heb gesproken. Het was weer gezellig :bye:

Cameo

Leuk om weer enkele leden te hebben ontmoet en gesproken, aangenaam kennis gemaakt te hebben! :bye:

Inderdaad een klein beetje rommelig qua opbouw, maar wel leuke effecten voorbij zien komen. Jammer alleen dat een misrekening denk ik qua afstand tot de wallenkant, leidde tot een schrik moment bij de meeste toeschouwers. Een watershell (heet dat zo?) ontplofte zowat in een meerpersoons kano die voor de wal dreef, en een andere pal voor de kant rechts van waar wij stonden...de vonken waren duidelijk te zien neerdwarrelen tussen de bomen op de kant.:shocked: Dat was zeker geen succes. Gewoon gevaarlijk vind ik.

Ik ben zelf ook 's middags nog even wezen kijken bij de pontons (en foto's van gemaakt), en ik denk dat de schietmeester ter plekke vanavond nog heeft ingegrepen tijdens de show om de rest van de watershells niet meer te schieten, want er stonden er volgens mij nog meer van opgesteld.

Verder wel lekkere dikke knallen en goed gevulde lucht van tijd tot tijd. Het weer zat ook zeker mee, zij het dat het koud na het eind van de show begon te druppen. De weergoden waren i.i.g. ons vuurwerk liefhebbers goed gezind vanavond aan de Sloterplas.

Het einde van de show had ik anders verwacht, maar al met al wel weer een show die zeker de moeite waard was gezien te hebben.:thumbup:

Vond het een mooie show. met toch wel een hoop kwaliteits produkten.
mooie (cilinder) shells en blokken.
ja jammer van de waterbommen. 2e waterbom heb ik trouwens mooi op film staan.
volgend jaar ben ik er zeker weer bij.
helaas vandaag geen tijd voor het afwerken van mijn film en de foto's die door mijn zoontje van 7 geschoten zijn.
maar alvast 1 foto.

GroteFoto-TQHZJ6M8.jpg

Ik weet zeker dat men een fout of misrekening heeft gemaakt tijdens het aansluiten of aansturen van de show. Ik sprak vooraf met de verantwoordelijke schieters (Amstock) over het verloop van de show. Zij gaven aan dat er rustig opgebouwd zou worden vanaf rode fonteinen/vlammen naar romeinse kaarsen, waarna het tempo en het geluid opgevoerd zouden worden. In plaats daarvan begon men met een reeks knalbatterijen.

Hoe dan ook, de effecten zelf waren inderdaad dik in orde.

@Firedragon
Ik denk dat alle watershells wel afgevuurd zijn hoor. Ik heb er zeker een stuk of 12 op film staan. 2 daarvan waren kennelijk slecht doorgerekend, want ze kwamen echt veel te dicht aan de oever terecht. Dat bootje mocht daar overigens helemaal niet varen. Gelukkig zagen ze dat zelf al snel in. Op film zie ik ze bijna "wegvluchten" na het waterbom incident.

Cameo

Ik heb inderdaad ook wel een ander soort watershell gezien, maar de soort die bijna mis ging waren er dacht ik meer van opgesteld...
we zullen het nooit weten denk ik.

@ Cameo
Ik hoop inderdaad dat je die ´schreeuwerd´ uit je film krijgt.

Filmers: Ik ben benieuwd hoe de show op jullie films vastgelegd staat.

voor een bedrijf dat ik niet ken vind ik dat ze best leuk hebben geschoten. Je kon zien dat er na gedacht is over de opbouw etc etc en niet doelloos werd geschoten. Helaas gingen er een aantal dingen duidelijk niet zoals geplant maar Dat zien we door de vingers :).. Ik zeg: ik wil wel meer zien van dit bedrijf.

Koninginnedag vuurwerk explosie Osdorp Sloterplas 2010

Bijschrift you-tube filmpje:

Donderdagavond 29-04-2010 wordt er jaarlijks met Koninginnedag vanaf een ponton in de Sloterplas van Amsterdam vuurwerk afgestoken door professionals. Dit jaar ging het 2 keer mis. Een mortier lag plat en schoot zijn lading tot 2 maal toe recht naar het publiek. Dit zijn beelden van de eerste 2 missers. De 3de losse flodder gebeurde 15 minuten later, de mortier kwam nog dichter bij de kade en trof een aantal mensen in het publiek! Ik stond erbij en filmde.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Kolere zeg, die gasten die daar lekker lagen schrokken zich de jan tandjes :shocked:. Gelukkig zo te zien niemand geraakt en hopelijk bij die derde shell waar we geen beelden van hebben is er ook niemand gewond geraakt.

Bedankt voor de film Nick.
Ik zie hier toch een prachtige show voorbijkomen met een rijke variatie aan mooie bommen en effecten.
En de locatie voor een show is natuurlijk schitterend.
Ik heb genoten, thanks

Beter laat dan nooit...

Beter laat dan nooit...

Excuses voor de heeeeeele late reactie in dit topic, en de enorme bump.

Ik was eens aan het neuzen in mijn foto's en kwam tot de ontdekking dat ik van deze show nog enkele foto's had van de pontons.

Ik had ze 's middags zien liggen en ben erheen gegaan om te fotograferen.
Ook een beetje laat bedankje...maar bedankt Amstock dat ik er zoveel dichterbij mocht komen!

Destijds had ik nog geen upload account, maar nu dus wel, en ik denk ach laat ik ze alsnog met jullie delen voor diegene die het leuk vinden het alsnog te zien.

bf52d8bb.jpg

43a4bcff.jpg

ba25f3c6.jpg

8dba406f.jpg

23a32389.jpg

6f9d0781.jpg

652ee04e.jpg

0c27829f.jpg

7efab62a.jpg

69127913.jpg

e07784cf.jpg

Back