Amersfoort stelt vuurwerk afsteken ter discussie

Pfff wat een grappenmaker want de klagers komen altijd in het nieuws en zijn waarschijnlijk nog geen 5% van de Nederlandse bevolking, kijk maar hoeveel ophef er is ontstaan met dat zwarte piet gebeuren... veroorzaakt door geen 1000 man bij elkaar ?

Daarom is het ook belangrijk om direct flink gas tegen te geven denk ik! Ik gok als Rutte of de Nederlandse regering direct iets had gezegd als 'opbokken met dat gezeur over die zwarte piet, iedereen weet dat het komt door de schoorsteen en de mensen die dat niet weten, bij deze!', dan was het nooit zo erg geworden. Omdat er nu lang niks aan gedaan is zijn het aantal stemmen voor 'Goudse kaas pieten' gegroeid en is het ondertussen een grotere groep dan die 1000 waar het mee begon!

We moeten met z'n allen ons gedragen komend oud en nieuw en iedereen die het woord vuurwerkverbod noemt duidelijk uitleggen dat het onzin is en dat het aan de gebruikers ligt, niet aan het vuurwerk zelf! Hopelijk kunnen we het dan nog redelijk tegengaan!

Daarom is het ook belangrijk om direct flink gas tegen te geven denk ik! Ik gok als Rutte of de Nederlandse regering direct iets had gezegd als 'opbokken met dat gezeur over die zwarte piet, iedereen weet dat het komt door de schoorsteen en de mensen die dat niet weten, bij deze!', dan was het nooit zo erg geworden. Omdat er nu lang niks aan gedaan is zijn het aantal stemmen voor 'Goudse kaas pieten' gegroeid en is het ondertussen een grotere groep dan die 1000 waar het mee begon!

We moeten met z'n allen ons gedragen komend oud en nieuw en iedereen die het woord vuurwerkverbod noemt duidelijk uitleggen dat het onzin is en dat het aan de gebruikers ligt, niet aan het vuurwerk zelf! Hopelijk kunnen we het dan nog redelijk tegengaan!

Als Rutte hierover zijn mening gegeven had, dan zou het juist nog verder opgeblazen (haha) worden. De beste manier is om er geen aandacht aan te geven, echter is dit het tegenovergestelde van wat de media moet doen om kijkcijfers te krijgen dus zal deze aandacht er gewoon blijven.

De nieuwe slogan van Groenlinks;
Groenlinks verknalt alles!

Haha Geniaal!!

Over een dergelijk verbod: het komt er niet, heb de afgelopen weken veel gelezen omtrent vuurwerk en media.
Het rijk en de algehele media moeten gewoon bezig blijven/werken. Op korte termijn zie ik het (persoonlijk) niet gebeuren. (Binnen nu en 5 jaar).

Na deze 5 jaar zie ik het eerlijk gezegd wel gebeuren. Als ze het verkleden als zwarte piet kunnen afschaffen (in 2/3 jaar) kunnen ze het consumenten vuurwerk binnen 5/10 jaar ook afschaffen. Zeker met de huidige verzonnen cijfers die zeker niet representatief zijn.

Echter is het onder de freaks en zo ook de liefhebbers geen grote zorg. Die stappen gewoon over op illegaal vuurwerk. Alles gaat gewoonweg om 00:10 uur op nieuwjaarsnacht de lucht in (mooi doorgelont) en probleem (voor je zelf dan) is opgelost.

Wel ben ik ervan overtuigd dat er bij een dergelijk verbod MINDER overlast zal zijn, maar wel MEER schade en vernielingen. Men zal dit naar mijn gevoel gewoon expres doen uit boosheid.

Back
Bovenaan