Als TNT niet helpt is er vuurwerk...

moontan

VWC lid
Als TNT niet helpt is er vuurwerk...

maandag 12 januari 2009
GORINCHEM - De vernieling van een brievenbus aan het Dukatenplein is opgelost. De brievenbus van TNT Post werd op nieuwjaarsdag opgeblazen met vuurwerk. Na onderzoek, waarbij camerabeelden werden gebruikt, werd op maandagmorgen 12 januari een 18-jarige jongen uit Gorinchem aangehouden. Eerder werd al een 15-jarige jongen uit Gorinchem aangehouden. Beiden bekenden de brievenbus te hebben vernield. De schade van € 1500 moet door de jongens worden vergoed. Na verhoor zijn de twee jongens heengezonden. De politie maakt proces-verbaal op.

http://www.smartrtv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=25632&Itemid=356

Prachtig dit, perfect geregeld zo, lekker die boete betalen, mag van mij nog wel een taakstrafje bij ook, zal ze leren. :wink:

Inderdaad, vindt ik ook, ben blij dat ze opgepakt zijn, en het moeten vergoeden.
Voor die 15-jarige zouden de ouders dit wel moeten betalen, denk ik.

goedzo slopen mag niet en je verziekt het voor anderen maarja je krijgt het nooit uit sommige mensen hun hoofd

1500 toemaar, dat is een heleboel voor een plastic bak! Betekend dus dat ze hem met wortel en al de grond uit hebben geknald, ook een prestatie..ahum

Ik wou je quoten in plaats van de Thanks button. :p Maar een brievenbus is niet zomaar een plastic bak. Ze kunnen heel wat weerstaan. Ze zijn ook niet zomaar van en goedkoop soort plastic gemaakt. En ja als het ijzeren frame ook beschadigd is waar de brievenbus aanhangt dan kom je al snel op 1500 euro ja. :p Staal en de manuren zijn niet meer zo goedkoop tegenwoordig. :)

En ik dacht dat je van een 18 jarig persoon wel mag verwachten dat hij zich naar zijn leeftijd gedraagd. Je bent tenslotte bijna volwassen. Op je 18e hoor je geen dingen meer te slopen. Maarja dat is mijn mening. :)

Deze lijn moeten ze doortrekken op alle andere gevallen. Deze "kinderen" verzieken het voor de mensen die wel verstandig stoken. Wanneer dit soort incidenten niet plaats vinden is er ook weinig aanleiding om iedere keer weer het verbod op vuurwerk aan te halen.

Back
Bovenaan