Alphen aan den Rijn - Politie neemt vuurwerk inbeslag

dennis-pyro

VWC lid
Alphen aan den Rijn, 10-10-2011 • De politie heeft zondagmorgen, 9 oktober, een 35-jarige Alphenaar in zijn woning aan de Vliestroom aangehouden.

De politie had rond 07.00 uur meerdere meldingen gekregen van vuurwerkoverlast in de omgeving van de Vliestroom. Aan de hand van de meldingen wist de politie te achterhalen waar het vermoedelijke vuurwerk werd aangestoken. Na een doorzoeking in de woning trof de politie onder meer vuurpijlen aan, maar ook goederen om zwaarder vuurwerk te maken. Alle goederen zijn in beslaggenomen. De politie maakt proces-verbaal op tegen de Alphenaar.

Bron: politie.nl

Zo stom... Je weet toch dat als je te vroeg vuurwerk afsteekt, je bijna altijd de *** bent... Ik heb ook vaak dagen dat ik denk, kom we steken even wat af! Maar ik weet me altijd in te houden tot de dag der dagen. Anders kan je er de donder op zeggen dat je mensen tot last bent, mensen zeuren nou eenmaal graag... En dan kun je volgens mij alsnog het vuurwerk dat je nog over had van vorigjaar inleveren... Ookal is het inderdaad gewoon legaal spul! Dat maakt de politie dan niet meer uit, want dan heb je al laten zien dat je je ondanks dat niet aan de regeltjes weet te houden.

Ik vind het overigens wel jammer dat mensen zo zeuren om een paar knallen. Het geeft toch altijd wel weer sfeer zo aan het eind van het jaar :) Maar helaas is niet iedereen zo gek als ons.

...
Ik vind het overigens wel jammer dat mensen zo zeuren om een paar knallen. Het geeft toch altijd wel weer sfeer zo aan het eind van het jaar :) Maar helaas is niet iedereen zo gek als ons.
Ach, het vroegtijdig stoken is iets van alle tijden. Kan mij niet anders herinneren. En dat er mensen in de kraag gevat worden hoort daar ook bij. Het is immers verboden en mensen kunnen zich er, vooral als er zich een patroon voordoet in de overlast, aan gaan storen.

Wel is het zo dat de overlast erger lijkt te worden. Het zijn lang niet altijd "sfeervolle knalletjes" die we horen, maar er zitten rotklappen en soms complete explosies bij. Als je dat vervolgens ook nog eens in of nabij de bebouwde kom doet, bij voorkeur op een moment dat veel mensen (kinderen) al in bed liggen, kun je er donder op zeggen dat mensen gaan klagen.

Cameo

Eens met Cameo, je kan ook te ver gaan, en ik ben ook blij als mijn kids lekker in hun bedje liggen en dan zit ik ook niet te wachten op een of andere rotklap zodat we weer de hele avond wakker zijn...

Inderdaad Cameo, goed onderbouwd# knalletjes van nitraatjes en rotjes moet best kunnen in kleine mate. Maar s'avonds rond 1:25 C6 afsteken gaat gewoon te ver mensen moeten slapen en vervolgens de dag aan het werk. Het te vroeg afsteken geeft gewoon meer kick omdat het niet mag, laat ze die zware stukken vuurwerk dan lekker buiten de bebouwde kom afsteken bespaart meer overlast en politie aandacht.
Maar om nog even wat te zeggen over de persoon in kwestie: FAAL
als je huis vol ligt met vuurwerk en je vervolgens ook nog een overlast veroorzaakt, is het niet gek dat je huis even word doorzocht.

Na een doorzoeking in de woning trof de politie onder meer vuurpijlen aan, maar ook goederen om zwaarder vuurwerk te maken.

Juist. 2 babypijltjes en een grammetje flash! Ik vraag me af hoe ik dit bericht moet interpreteren, zoals ik zei of toch meer '20 lawinepijlen en een zooi flash/stopkruit etc'?

Het zou fijn zijn om precies te weten wat er gevonden is, puur uit nieuwsgierigheid ^^

@Marizon hierboven, precies! Ik schrik me kaduk als ik lekker lig te maffen om 2 uur en er een c6-kaliber stuk vuurwerk word afgestoken :/

Zwaar vuurwerk-bezitter naar rechter

Zwaar vuurwerk-bezitter naar rechter

Update

De 35-jarige Alphenaar die zondagochtend in zijn woning aan de Vliestroom werd aangehouden moet zich aanstaande vrijdag verantwoorden tegenover het Openbaar Ministerie.

In het huis van de man werd onder meer vuurpijlen aangetroffen, maar ook goederen om zwaarder vuurwerk te kunnen maken. Uiteindelijk bepaalt de rechter of en welke straf de dertiger krijgt.

Politieagenten hadden zijn woning doorzocht na meerdere meldingen in de vroege zondagochtend over vuurwerkoverlast. Aan de hand van de meldingen wist de politie te achterhalen waar het vermoedelijke vuurwerk werd aangestoken.

http://www.alphens.nl/nieuws/overig/1669,zwaar-vuurwerk-bezitter-naar-rechter.html

Back
Bovenaan