Alpeco NV failliet - weer heropend eind 2014!

Kwaliteits probleem ALPECO voorraad

Kwaliteits probleem ALPECO voorraad

Ik vraag mij af wat er met al die schitterende profblokken gaat gebeuren, echt zonde dat we afscheid moeten gaan nemen van zo'n fantastisch merk :(

Ik heb wat zitten snuffelen in die voorraadlijst en ik heb ook nog een vuurwerkbedrijf in België gebeld. Die bevestigden wat ik al vermoedde. Een groot gedeelte van wat er te koop aan geboden wordt is van twijfelachtige kwaliteit. Naar het schijnt zijn sommige bunkers in Sugnie vochtig en alles heeft 3 jaar op slot gezeten, dus er is niet geventileerd. Op sommige foto's van de palleten met vuurwerk kan je lezen dat de onderste laag vernietigd moet worden vanwege het vocht wat er in gekropen is. Je krijgt zo wat de indruk dat die bunkers van Alpeco onder water gestaan hebben. Alles wat helemaal niet meer verkocht kan worden, dat schijnen duizenden kartons te zijn, staan in aparte bunkers klaar voor de vernietiging.

Jammer van al dat mooie spul.

Zal wel naar Polen of een ander Oostblok land gaan

Laatst bewerkt:
[video]http://www.jorisco.be/auction/auction/lot.asp?s=D7CB435FD27547D38A7AA987F8107A80&did=1728&cid=&lid=293121[/video]

wel ziek, deze waren toch al lang uit de handel?
Toch nog wel tof om te zien dat ze er nog zijn.
Jammer dat we dat niet op kunnen kopen als particulier.

[video]http://www.jorisco.be/auction/auction/lot.asp?s=D7CB435FD27547D38A7AA987F8107A80&did=1728&cid=&lid=293121[/video]

wel ziek, deze waren toch al lang uit de handel?
Toch nog wel tof om te zien dat ze er nog zijn.
Jammer dat we dat niet op kunnen kopen als particulier.

Laatste verkoop jaar was rond 2003-2004 dacht ik :shocked::shocked::shocked::shocked:

Wow, die Thunder Kings komen uit 2003!
En hier nog wat mines uit 2001!
Girondola's uit het jaar 2000.

Water in de bunkers? Lijkt er wel op...daarom ook het briefje "te vernietigen"

DSC01018.jpg

Oudste wat ik kan vinden is geproduceerd in 1997!
DSC01954.jpg

Hoewel ik vermoed dat deze Colour Sparklers misschien nog wel ouder zijn, maar het staat niet op de doos.

Original fireworks, pyrostar, salon roger zijn echt knetter gek zijn als ze geen partijen feestvuurwerk batterijen, knallers en rollen/matten gaan opkopen van die veiling, en weer verkopen in de winkels!
want bonbridge was en is nog altijd geliefd.

opkopen is zinloos

opkopen is zinloos

Original fireworks, pyrostar, salon roger zijn echt knetter gek zijn als ze geen partijen feestvuurwerk batterijen, knallers en rollen/matten gaan opkopen van die veiling, en weer verkopen in de winkels!

Dat opkopen en weer op de markt brengen in België is niet mogelijk. Al dat ALPECO consumenten vuurwerk is niet voorzien van een CE markering. Er zit wel een Belgische toelatingsnummer op maar dat is niet meer geldig. Als de firma die eigenaar is van de Belgisch toelatingsnummer ophoudt te bestaan vervallen alle vergunningen en toelatingen. De vuurwerk opslagvergunning voor de bunkers van ALPECO in Kapellen is ook komen te vervallen. Je kan het complex wel kopen maar er zit geen vergunning meer op. Dat zelfde geldt ook voor de toelatingsnummers die op het consumenten vuurwerk zitten. De firma, t.w. Alpeco N.V., bestaat niet meer en dus zijn de toelatingsnummers ook komen te vervallen.

Ieder Belgisch bedrijf zal bijzonder verzichtig moeten zijn om te gaan bieden op die partij vuurwerk.

En wat zou de kwaliteit zijn van een pallet vuurwerk die in een vochtige (lees natte) bunker gestaan hebben? Ook al vernietig je een gedeelte van de kartons die op een pallet staan hoe goed zou de rest dan nog zijn?

Mischien gaat die hele veiling wel niet door want wie is er nu zo gek om problemen te gaan opkopen????? :shocked:

Dat gelieft valt tegenwoordig reuze mee.
Als het immers wel zo was had er geen faillissement gekomen lijkt mij.
Ze hadden geweldige spullen.
Echter is het een flink aantal jaren geleden al behoorlijk dood gaa bloeden.
Het is wwel erg jammer dat het op deze manier eindigd.

Echter is het een flink aantal jaren geleden al behoorlijk dood gaan bloeden.

Niet mee eens, het is nog steeds heel geliefd echter is het door de omstandigheden gewoon minder verkocht ( de KVK regeling, de bizarre prijsstijgingen en de slechte beleidsvorming ), dat zijn in ieder geval de signalen die ik met grote regelmaat op heb gevangen.
Ik zie namelijk wel meer grote populaire namen failliet gaan in het bedrijfsleven en vaak zij de oorzaken hetzelfde als bovenstaande.

Bonbridge blijft geliefd...Dus doodgebloed is een groot woord.
Als ze nou gelijk hadden ingespeeld op de de nieuwe 25 grams regeling
of boxen,dan hadden ze een soort van Semi-professioneel blokjes op
de markt kunnen brengen en had het er zeker anders voor gestaan
denk ik.

Ik denk dat Zhang veel te laks is geweest met de aanstelling van het personeel en de controle daar op want vanaf dat moment is het hard achter uit gegaan.

Dat opkopen en weer op de markt brengen in België is niet mogelijk. Al dat ALPECO consumenten vuurwerk is niet voorzien van een CE markering. Er zit wel een Belgische toelatingsnummer op maar dat is niet meer geldig. Als de firma die eigenaar is van de Belgisch toelatingsnummer ophoudt te bestaan vervallen alle vergunningen en toelatingen.

als dat werkelijk zo is, dan mag jij mij vertellen waarom er grote oude partijen van wimmers werden verkocht vorig jaar.

Oude partijen van Herman Wimmers uit Maaseik

Oude partijen van Herman Wimmers uit Maaseik

als dat werkelijk zo is, dan mag jij mij vertellen waarom er grote oude partijen van wimmers werden verkocht vorig jaar.

Dat is vrij simpel. Herman Wimmers is niet failliet! Het heeft alleen geen vuurwerkopslagvergunning meer maar zolang die rechtspersoon blijft bestaan kunnen producten van Herman Wimmers verkocht blijven worden en zelfs nog geïmporteerd blijven worden. Die moeten dan wel door anderen dan bovengenoemde firma worden opgeslagen in België en aan de eindverbruiker verkocht worden.

Het is eigenlijk heel simpel. Dat spul van ALPECO kan de juro niet meer verkocht worden in België. Eigenlijk ook niet meer daar buiten. Het probleem is echter op wiens kosten zou die partij van 300 á 400.000 kg moeten worden vernietigd. Alpeco N.V. is failliet en de curator gaat niet voor die kosten opdraaien. Dus blijft de staat over en het vernietigen gaat behalve het transport zo'n 7 á 8 Euro de kilo kosten. Dus reken maar uit, dat gaat de staat miljoenen kosten. Dit zou de enigste redenen kunnen zijn dat de Dienst Springstoffen in Bels toestemming zal geven om de partij alsnog in het vrije economisch verkeer te brengen.
Het probleem is verder dan ook nog dat deze partij in de komende 3 jaar verkocht zou moeten zijn want in 2017 mag er alleen nog maar vuurwerk met CE nummers opgeslagen en verkocht mogen worden.

Ik hoop dat jij wat aan mijn uitleg hebt gehad. Nogmaals een groot gedeelte wat ze willen verkopen is nat en op zijn minst vochtig (geweest). Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er voor de opentiele kopers geen kijkdagen zijn voorzien. :wink: Ze zouden wel eens die muffe lucht in hun neus kunnen krijgen die wordt veroorzaakt door vuurwerk dat nat geweest is.

Ben echt benieuwd naar hoe die verkoop gaat lopen.. Er staan verdekke 10" shells tussen die loten. Die curatoren weten precies niet goed wat voor vlees ze in de kuip hebben..

Back
Bovenaan