Almeerder met kilo’s vuurwerk in de garagebox

Torrr

VWC lid
Almeerder met kilo’s vuurwerk in de garagebox

Gepubliceerd op 30 maart 11, 13:04 Laatst bijgewerkt op 30 maart 11, 13:05 ALMERE / JPZ

Hij voelde zich als een kind in een speelgoedwinkel. Dat zei een 31-jarige Almeerder over de dag dat hij in een schuur op de Veluwe uit een enorme hoeveelheid illegaal vuurwerk zware knallers voor zijn eigen handeltje uitzocht. Hij laadde 650 kilo in zijn boedelbak, om dat op te slaan in zijn garagebox aan de Oostgriend in Haven.

Hij wist niet dat de politie hem al langere tijd op de hielen zat. Telefoons zijn afgetapt, er zijn camera’s bij zijn huis opgehangen en hij is gevolgd op zijn tocht naar zijn leverancier. Bij de garagebox werd hij ten slotte op 8 november vorig jaar gearresteerd. Gisteren hoorde hij voor de rechtbank in Lelystad tweehonderdveertig uur werkstraf plus zes maanden cel, waarvan viereneenhalf maand voorwaardelijk tegen zich eisen. De resterende anderhalve maand heeft hij al vastgezeten.
De man zei dat hij een kleine twee jaar in vuurwerk heeft gehandeld. Het zou een uit de hand gelopen hobby zijn door een fascinatie die hij al van kind af aan had. Van het geld dat hij door het jaar heen verdiende kon hij tegen oud en nieuw zijn eigen vuurwerk bekostigen, waarvoor hij zo’n tweeduizend euro overhad.
De officier van justitie geloofde echter niet zozeer in hobbyisme. ,,Doel van dit alles was het van de markt halen van een middelgrote handelaar die zelfs verkocht aan minderjarigen’’, zei de aanklaagster. De Almeerder reisde per trein met het vuurwerk in plastic boodschappentassen, om zijn klanten te leveren. De rechtbank doet op dinsdag 12 april uitspraak in de zaak tegen de Almeerder.

Bron : http://www.almerevandaag.nl/nieuws/...Almeerder-met-kilo’s-vuurwerk-in-de-garagebox

Ik hoop dat ze ontdenkt hebben voor hoeveel hij alles verkocht en wat, en daarop de straf en reactie baseerden.

Telefoons zijn afgetapt, er zijn camera’s bij zijn huis opgehangen

-.-'

Nou het is een echte grote crimineel hoor!!
Zou wel lachen zijn als ie zelf al camera's had geplaatst en gezien had dat er politie bij zijn huis camera's plaatste...
Maar jammer genoeg niet..
Ze hebben in ieder geval Nederland gered van een duivel en het weer een stukje veiliger gemaakt...

Doet Nederland dit nou zodat er meer werk is voor de agenten? Vind het maar beetje laf hoe ze bepaalde dingen aanpakken.

50% van de agenten in nederland zou psychische klachten krijgen van het werk dat ze doen.. en dan gaan ze maar dit soort werk opgeven. Vroeger kon je nog met trots zeggen dat je agent wou worden, want wat was dat stoer en dan was je een echte held. Als je er nu over begint word je vierkant uitgelachen, en terecht.

Ik zit soms wel eens te kijken naar wegmisbruikers. Dan krijgen die agenten gewoon een grote muil naar hun hoofd, en het enige wat ze zeggen is: even rustig alsjeblieft, ga even zitten...:cry:

Het zal wel aan mij liggen maar ik word er echt niet vrolijk van, en dat is echt niet omdat het over vuurwerk gaat, maar in het algemeen van de manier van aanpak van zulke kleine dingen.

Doet Nederland dit nou zodat er meer werk is voor de agenten? Vind het maar beetje laf hoe ze bepaalde dingen aanpakken.

50% van de agenten in nederland zou psychische klachten krijgen van het werk dat ze doen.. en dan gaan ze maar dit soort werk opgeven. Vroeger kon je nog met trots zeggen dat je agent wou worden, want wat was dat stoer en dan was je een echte held. Als je er nu over begint word je vierkant uitgelachen, en terecht.

Ik zit soms wel eens te kijken naar wegmisbruikers. Dan krijgen die agenten gewoon een grote muil naar hun hoofd, en het enige wat ze zeggen is: even rustig alsjeblieft, ga even zitten...:cry:

Het zal wel aan mij liggen maar ik word er echt niet vrolijk van, en dat is echt niet omdat het over vuurwerk gaat, maar in het algemeen van de manier van aanpak van zulke kleine dingen.

Dan zoek je een hoger stapje, en ga je de KL in geloof me dan wordt je niet uitgelachen :)

voor de kerels die die opleidingen hebben doorstaan, alle respect.
voor de kerels die denken dat ze er dan respect me AFDWINGEN, kanzlooz.

maar we zullen verder ontopic gaan, en de KLPD NCIS CSI er bij betrekken...

wow, ik kom zelf uit almere en wist hier helemaal nergends van, verbaasd me ook niet want zit niet zo in de handel :p
maar is een grote hoeveelheid zeg

Back
Bovenaan