Alles wat betreft Darten

Den Haag en omstreken telde toen ik nog gooide 5 divisies en ik heb altijd derde divisie gegooid. Echter heb ik al heel veel jaren niet meer gespeeld.

Den Haag en omstreken telde toen ik nog gooide 5 divisies en ik heb altijd derde divisie gegooid. Echter heb ik al heel veel jaren niet meer gespeeld.

Geinig, ik weet niet hoe lang het geleden is maar dan heb je wellicht tegen mijn pa gespeeld 'vroegah'.

Die speelde Den Haag en omstreken, ook derde divisie, voor Zuidhaghe.

Zelf heb ik een bordje hangen in de schuur waar ik uit verveling wel is wat op gooi.
Een jaar of 10-15 geleden was ik wel wat fanatieker.

Ooit begonnen in café de Poppekast voor de lol, toen ze nog de extra ruimte erbij hadden.
Vervolgens einde van de avond een vette hap halen bij snackcar Ockenburgh, om van daar naar huis te gaan.

Maar nadat mijn pijlen daar gejat zijn ben ik er weg gebleven, dan is toch het 'losse' eraf.

Toen hadden we hier in de straat ook een keet waar de mannen op dinsdag avond samen kwamen zuipen, uh darten.
En bijna elke vrijdag stonden we in The Big Apple met vrienden enzo te gooien, helaas is dit café door corona failliet gegaan.

Nu al jaren geen pot meer gegooid, toevallig van de week even wat pijltjes gegooid tegen mezelf en ben er nog steeds slecht in. 🤣

Waren mooie tijden en herinneringen!

Haha grappig om dit te lezen. Ik speelde in de Carrousel - Archimedesstraat, "oefenruimte" hadden wij in de buurt van de Gouderegenstraat en vaak na afloop een shoarmaatje pikken op de Laan van Meerdervoort. Was rond het jaar 2000.
De Poppenkast heb ik zeker een partijtje gegooid, volgens mij waren er toen wat onderlinge irritaties tussen de teams. als ik mij het goed herinner haha

'Vroeger' wel een tijd competitie gegooid in midden Nederland. Volgens mij wel zo'n beetje de laagste divisie die er was, maar mooie tijd gehad. Moesten altijd op maandagavond gooien en dan kwam je in mooie kroegjes waar je normaal nooit zou komen. Lekker begin van de week altijd :biertje:

Als het weer lente wordt ga ik hem onder de overkapping ophangen... ik heb nooit serieus gedart maar mijn vrouw wel. Eens kijken of ik wat beter kan gaan gooien

Haha grappig om dit te lezen. Ik speelde in de Carrousel - Archimedesstraat, "oefenruimte" hadden wij in de buurt van de Gouderegenstraat en vaak na afloop een shoarmaatje pikken op de Laan van Meerdervoort. Was rond het jaar 2000.
De Poppenkast heb ik zeker een partijtje gegooid, volgens mij waren er toen wat onderlinge irritaties tussen de teams. als ik mij het goed herinner haha

Lekker Sakaratje! Heerlijk.

Ikzelf ben nog niet zo oud dat ik in 2000 de cafés al in mocht maar de kans dat je mijn vader dan getroffen hebt is best groot.
Die heeft namelijk zeer zeker tegen de Carrousel gespeeld.

Mijn Poppekast tijd zal grofweg 2008 - 2012 zijn geweest.

Wat betreft de irritaties, daar heb ik geen weet van.
Wel weet ik dat er op een bepaald punt vervelende mensen kwamen en uiteindelijk hebben ze een slechte tijd gehad daar door.
Dus misschien heeft dat iets met die irritaties te maken gehad.

Maar het was een heerlijk cafétje waar je gewoon alles kon laten liggen op tafel zonder dat er gejat werd. Ons kende Ons.
Dit deed ik dan ook altijd, soms vergat ik wel eens wat en dan lag dat er de week erop gewoon nog netjes.

Totdat ik een keer ging pissen en ineens me pijlen weg waren, en deze even later tussen de 'leen' pijlen van het café lagen.
Maar dat waren toch echt niet mijn pijlen, werd er gezegd...

Prima, ik ga daar geen stampij om maken, maar dan zie je me ook niet meer terug!

Waren gouden tijden met helaas een domper als 'laatste' keer, maar ach bij Ruudje Almeloplein ff nieuw setje gehaald.
En mijn heil gezocht bij The Big Apple waar ik zeker ook leuke tijden beleefd heb.

En het mooie bij TBA: die ouwe van de eigenaar was altijd taxi, dus meer dan eens in de stad beland erna.

Als het weer lente wordt ga ik hem onder de overkapping ophangen... ik heb nooit serieus gedart maar mijn vrouw wel. Eens kijken of ik wat beter kan gaan gooien

Zeker één van de beste tips die ik ooit gehad heb van iemand: maak je niet druk om triples, zorg nou eerst maar eens dat je elke beurt 3x20 gooit.

Van daaruit kun je alleen maar beter worden als dat namelijk je basis niveau is, en dat klopte als een bus!
Want de gemiddelde amateur raakt meestal ergens tussen de 26 en 45.

En dubbel 16 & 8, oefenen, oefenen, oefenen, en altijd proberen daar op uit te komen zorgt er voor dat je je dubbels meer gaat raken.

Als je dat beheerst kun je eigenlijk de meeste amateur potten winnen!

Zeker één van de beste tips die ik ooit gehad heb van iemand: maak je niet druk om triples, zorg nou eerst maar eens dat je elke beurt 3x20 gooit.

Van daaruit kun je alleen maar beter worden als dat namelijk je basis niveau is, en dat klopte als een bus!
Want de gemiddelde amateur raakt meestal ergens tussen de 26 en 45.

En dubbel 16 & 8, oefenen, oefenen, oefenen, en altijd proberen daar op uit te komen zorgt er voor dat je je dubbels meer gaat raken.

Als je dat beheerst kun je eigenlijk de meeste amateur potten winnen!
Beste tip die ik gehad heb, gooi gewoon 100+ gemiddeld en maximaal 3 darts op een dubbel.

Sindsdien win ik alles 🤣

Dan zien we je eind van het jaar op het WK als beste nieuwkomer?

Ik zet wel een toto'tje op je hoor met zulke scores. Haha. 🤣
Was t maar waar, ik was tevreden dat ik een bo3 sets wist te winnen van een dartbot met gemiddelde 55. Wijk nog te vaak af naar de 1 en de 5. Merk ook dat ik te weinig concentreer op iedere pijl en soms te snel gooi.

Ach, gewoon blijven gooien dan wordt t vanzelf beter. Dit is echt de sport van muscle memory.

Was t maar waar, ik was tevreden dat ik een bo3 sets wist te winnen van een dartbot met gemiddelde 55. Wijk nog te vaak af naar de 1 en de 5. Merk ook dat ik te weinig concentreer op iedere pijl en soms te snel gooi.

Ach, gewoon blijven gooien dan wordt t vanzelf beter. Dit is echt de sport van muscle memory.

Ja zeker man, en vergeet ook niet het rekenen!

Daar zie je ook dit WK weer darters op sneuvelen, puur omdat ze verkeerd rekenen.

Hebben jullie ideeën voor een verhoogde maar makkelijk weg te halen oche? Ik dart in de garage maar als ik niet bezig ben wil ik t uit de weg hebben... wil graag mn voet ergens tegenaan kunnen zetten en heb nu alleen een schilderstapeje 🤣

Zo goedkoop mogelijk?

Stukje resthout bij de Gamma oid, en voorzien van klittenband.

Je moet ook niet teveel kracht tegen de oche willen zetten in mijn ogen.

Zo'n stalen oche werkt prima maar je moet gaten boren (perfect op maat) en de gaten lubberen op begeven moment uit waardoor die scheef gaat staan richting je bord.

Deze werden dus in de Big Apple gebruikt en doordat in het café veel mensen er slecht mee omgingen (op staan enzo) vond ik het maar ondingen.

Voor thuis bij normaal gebruik zullen ze ongetwijfeld beter zijn.

Maar zelf heb ik gekozen voor wat @rocco zei, een dartmat met oche.
Maar dan diy gemaakt van een stuk tapijt met rubberen onderkant en een stuk houten balk dat ik nog had liggen.

Werkt prima, je rolt hem zo op en zet hem weg. @Clumsy

Back
Bovenaan