Algemene ervaringen jaarwisseling 2018-2019

Veel brandende delen die in de tuin van de buren viel.... hopelijk morgen geen gezeik.

Helemaal geweldig, iedereen was vriendelijk naar mij.
Ze vonden allemaal het vuurwerk helemaal top.

Het vuurwerk was ook gigantisch niet normaal.
Veel vuurwerk om me heen, het 12uur moment ging door tot 2 uur smorgens non stop nog nooit zoveel vuurwerk gezien als dit jaar. Overal non stop mooie leuke cakes.

Eigenlijk de hele dag vanaf 6uur non stop cakes en compounds, geen enkel moment stilte ook niet net voor 12uur:applause:

Wederom is dit jaar beter dan vorig jaar!

Heel vet! Massive blinkers van volt was toch 1 van de beste. Veel matten ook weer, ouderwets rood tapijt. Top avond

Allereerst heb ik perfect stookweer gehad helemaal top. In de vooravond veel pijlen en 500 grams cakes gestookt. Het was geweldig dit jaar in de straat. Je kon echt merken dat veel mensen de grote cakeboxen hebben ontdekt. Toen ik klaar was met stoken rond half twee ben ik naar de buren gegaan. Daar ging het ook geweldig los met boxen en de een na de ander ging de lucht in. Kortom het was een geweldige jaarwisseling.

Laatst bewerkt:
Ben echt gesloopt! Waanzinnig projecten weer dit keer, om 18.00, 22.00, 00.30, 01.30 En 02.00 uur. Heb nog echt keiveel boxen over maar was er echt klaar mee om twee uur. Paar duizend euro lichter maar dan heb je ook wat, iig een mooi tapijt in de tuin van ronde kartonnetjes en een mat zwarte auto :thumbsup:

In alle opzichten goed! Prima weer, superveel vuurwerk overal om me heen, m'n eigen vuurwerk deed het allemaal perfect, goede ideeën opgedaan voor volgend jaar, en in de namiddag al lekker sterretjes en fonteintjes lopen stoken met de kids (2 en 4). Nu maar weer aftellen naar volgend jaar!

Topavond gehad! goed weer, geen mist, super producten.

Volgend jaar weer minder losse cakes, meer combi- en/of compoundboxen om “rustig” van te genieten.

Eerste keer oud en nieuw in nieuw huis/nieuw dorp, onze straat vrij rustig, maar om ons heen ging een enorme berg vuurwerk de lucht in, zowel om 00:00 als de gehele oudjaarsdag.

Mijn avond was geweldig. Heb echt genoten van het vuurwerk, de sfeer, gezelligheid en lekkere eten. En voor het eerst sinds jaren ook normale tijd naar bed gegaan. Erg blij mee!

Qua weer was het ontzettend goed.
Qua stooklocatie uitgestorven, dus dat vond ik heel erg jammer. Ik ben gewend om 0.00 uur tussen de chaos te staan en nu waren er alleen. 2 huizen verderop wat potjes.

De hele buurt verbaasd over de compound blokken die ik had. Heb er een hoop vrienden bij en moet daar volgend jaar weer komen vinden ze.

Al met al een prima dag gehad, maar veel alleen.

Het was hier best rustig in de wijk. Werd de hele avond wel hard geknal afgestoken en her en der gingen constant wel cakes de lucht in. Natuurlijk wel op de vaste plekken weer giga vuren, heel gezellig. Rond 00u viel het me mee/tegen; een paar vaste plekken weer waar groot sier werd afgestoken, in mijn straat echt nie-mand. Hele groep was uitgelopen om naar mijn vuurwerk te kijken, en achteraf kreeg ik bedankjes van allerlei onbekenden, naast de buren die me weer om de nek vlogen :)

Doorlontfinales doe ik niet meer, gaat nooit precies zoals gepland. Twee cakes gingen niet, wrs lontjes los door het sjouwen, en ik had de Sirens en Sirens Salvo omgewisseld whahaha dóm! Volgend jaar gewoon finalebox/cakes met de hand stoken, klaar :thumbsup:

Geweldige keus aan cakes en boxen trouwens, eigenlijk stelde niks teleur behalve een knalcake. Alles dik en mooi.

Was weer een oud en nieuw om door een ringetje te halen.
Prima weer, misschien een iets te krachtig windje, maar was prima te doen!

Ook geen gekke dingen meegemaakt, alles is prima afgegaan, op 1 projectje na waar een reservelont niet aan ging...

Ook weer een goede keuze aan boxen gedaan,
Eigelijk geen tegenvallers gehad en enorm genoten van mijn vuurwerk en het vuurwerk om mij heen.
Er werd duidelijk meer afgestoken, vooral boxen.

Zit nog even na te genieten van een geweldige avond en nacht. Begon thuis om 18:00 met een Zena dingle shot en de Some like it hot. Wat een geweldige cskse ondanks het onhandige formaat. Daar na nog wat losse cakes zoals de Awesome. Vervolgens om 19:00 richting vrienden waarbij ik voor de kids klein spul had meegenomen zoals thunder kings, moon traveller's, rotjes en knetterballen. Genoeg om zich de hele avond te vermaken. In eerste instantie was men bang dat ik te weinig zou hebben. Het was echt genoeg :)

We vierden O&N in Oosterhout, in de wijk werd veel geschoten en om ons heen ging veel de lucht in.

Om iets over twaalven ging ik naar buiten en mocht ik een showtje weggeven. Het showtje was een serie van doorgelont boxen een voor een geschoten. Achteraf was ik trots op het doorlinken. Geen weigeraars en overslag.

Ben begonnen met de GP1, de grootste box die ik had. Mooi ding, gaat lang door met grote effecten. Ik had de 2016 versie, Spinners waren mooi. Daarna de crashbox, serieus goed boxje voor die prijs. Mooie Spinners en het tempo is goed. Toen was de solar storm aan de beurt. In een woord wow, wat is dit een mooie box met goud en variatie. Ik had de 2017 versie maar deze gaat zeker op het lijstje voor volgend O&N. Daarna de Winternight, ook dit was een mooie box, afwijkend met die tails. Je merkt dat het publiek zit te wachten op de burst die niet komt. Vond het wel een mooie sierlijke box. Daarna door met de Breda's Finest. Een echte rambox met serieus goede cakes. Veel actie in de lucht en succes gegarandeerd. Daarna kwam de colorful City waar ik heel veel van verwachtte. Ik weet niet of die verwachtingen helemaal zijn waar gemaakt. Kleuren waren echt heel mooi maar ik heb mooiere boxen gehad dit jaar. Zoals de Acatenango die hierna kwam. Deze was echt heel mooi. Veel afwisseling, grootse effecten, waaiers, mines. Deze werd veel nabespreken door mijn vrienden. Vervolgens was het de beurt aan de Visions of Ecstacy. Ook dit vond ik een hele mooie box, ik heb eigenlijk geen grote tegenvallers. Dit was een sierlijke box met afwisseling en mooie grote effecten maar voor mij geen absolute must have voor volgend jaar. De afsluitende box was een Transbomber 2018. What can I say. Die finale cake, wow. Deze blijft indrukwekkend. Schiet redelijk laag, temlo wordt mooi opgevoerd en dan komt cake 4. Dit blijft een absolute topper.

Dat was het einde van mijn showtje met de boxen. Geen grote tegenvallers en ik was erg happy met de uitwerkingen.

Daarna heb ik nog een aantal losse cakes geschoten, hierbij viel in positieve zin op:

Tropical Night/I've got the Power. Bizar goed wat ze uit zo'n cake kunnen krijgen. Kleine chaos bakjes.

Hallucinator, had ik over van vorig jaar. Mooie goud effecten. Deze was echt heel goed, jammer dat deze is aangepast.

Venom box, mooie cake met crackling en grote effecten.

Pounding Napalm, twee tegelijk afgestoken met als resultaat oorverdovende fluiters in de straat. Heerlijke chaos en hard!

Daarnaast heb ik de Red Ghosts, Redneck revolt, Yellow River, Insane, HL 16, Double Demolition, Monster Ride, ook hier wat een effecten uit zijn klein potje, Fading Stars en de Streetmuscle.

Streetmuscle heeft een erg mooi effect waar niet iedereen van zou houden.

Bij de Yellow River mss een iets te hoge verwachting gehad. Een mooie cake met grote uitwerkingen. Schoot wel heel hoog.

Alle cakes waren goed en geen hele grote tegenvallers. Kortom, ik heb genoten!

Bovenstaand relaas betekent wel dat ik nog 6 Eccentric shots, 5 Junks en 4 Zena Shelli kit shots over heb voor aankomend O&N

Laatst bewerkt:
Stond in de straat gezellig wat te ouwehoeren met nieuwe buren toen iemand per ongeluk een verkeerde cake in een vuurkorf gooide. Op tijd weg kunnen draaien, alleen een kaal plekkie op m’n achterhoofd. Was een cake die niet helemaal afgegaam was en ik weggezet had.

Verder heel vaag, racete een auto voorbij, vol op de rem, sprong iemand uit om een weggezette cake mee te graaien. Was een lucky 19 waar maar drie schoten van af waren gegaan.

Verder heel vaag, racete een auto voorbij, vol op de rem, sprong iemand uit om een weggezette cake mee te graaien. Was een lucky 19 waar maar drie schoten van af waren gegaan.

Mijn ervaring leert om na 12 uur altijd het vuurwerk om het hoekje in de garage te zetten. In iedergaval niet in het zicht. Heb helaas al een aantal keren moeten meemaken dat ik opeens een cake of een vuurpijl kwijt was.

Hier begonnen de meesten rond 10uur in de ochtend, alsof de 18:00 regeling nooit bestaan heeft:) verder over de hele dag ging het er wel lekker aan toe, veel vuurwerk overal, rond de avond ging het helemaal los, natuurlijk ook omdat het weer mee zat:) van alles wel gezien, veel straten hadden ook een partytent met een ( klein ) vreugdenvuurt, de sfeer was gewoon ontzettend goed. Verder heb ik me de gehele dag rijkelijk vermaakt:)

Overdag werd er al aardig wat geknald. In de avond was het rustiger qua knallen. Heel veel mooi siervuurwerk gezien. Na 0.00 kwam ik echt ogen tekort.

Waar ik mij persoonlijk aan heb gestoord waren enorme dreunen. Ik heb geen idee wat het was maar als het heel ver weg is en je voelt de drukgolf in je huis dan vind ik dit gewoon gestoord. Om 06.30 op nieuwjaarsochtend gingen de laatste af waardoor ik uit mijn slaap werd geblazen.

Verder echt een ideale oud en nieuw wat mij betreft

Bij mij ook alles goed gegaan op 1 blokje na met electrische onsteking ontbrande wel maar lontje ging niet aan wellicht iemand tip hier voor voor de rest allemaal mooie boksen had als 12 uur tournementbox,acantenuro, 2x collission thunder,golden final,specialatraction,2xmagic in de air echt een aanradar,2x crackelingbox zena schiet binnen 15 sec leeg 144 schoten,en nog zat anderen mensen kwamen naar me toe mooie show en vroegen ook was dit legaal omdat zo mooi was zei jah.voor de rest al heel veel andere boksen afgeschoten in de vooravond.indruk van de wijk het der best mooi vuurwerk aardig wat ook wat niet echt stil geweest wel vaak hele harde dreinen ranen deed trillen vond wel min punt gaat dectraditie van zelf keer naar de klote en dat bij me vuurvrouw raam uitlang van de auto triest. Voor de rest de buren die altijd moelijk deden waren dit jaar ook enthoysaist over hey vuurwerk

Prima oud en nieuw gehad, vorig jaar klaagde ik nog dat het redelijk rustig was in onze wijk, dit jaar werd er meer gestookt.
Met de kinderen naar het jeugdvuurwerk geweest in Rotterdam, was erg mooi, en we hadden een rustig plekje gevonden om te kijken.

Zelf onverwacht van 20.00 - 21.00 alle pijlen, kleine cakes, fonteintjes en single shots opgestookt, de kinderen bleven wakker, en ook de buurtkinderen waren buiten.

Om 00:00 was het gezellig druk in de wijk wat betreft vuurwerk, genoeg moois om te zien.
Wel heb ik flink wat 4" en hoger shells gezien die vanaf verschillende plekken werden geschoten.
Mooi om te zien maar niet helemaal 'fair' tegenover mijn eigen legale vuurwerk.

Back
Bovenaan