Aldi - Categorie 1 vuurwerk

Was om 08:00u in Gorinchem. Mannetje of 10-15 voor de deur. Beter geregeld dan bij de Lidl. Netjes een rij opgesteld in de winkel. Medewerker bij de schappen die controleerde dat je niet teveel nam. Legitimatie werd gecontroleerd bij de jongeren.

Heb binnen wat ik wilde, 2x fonteinenmix, 2x Nitro, 1x Knetterking. De laatste ratellinten gingen voor mijn neus weg. Twee pakketjes hadden ze niet geleverd gekregen. Dinsdagavond nieuwe levering!

Wel irritant dat mensen meteen voor de deur af gaan lopen steken, terwijl er nog ouderen met karretjes rondrijden. Beetje vroeg ook, om 08:00u.

27FF901A-689F-4B52-8A90-DC95706B2E92.jpg
Hier om 7:30 was ik niet de enige. Liet eerst alle andere voor en toen gepakt wat ik wilde hebben maar was daarna nog over.

Ik was er om vijf voor 8 uur ongeveer en er was keuze zat. Anderen die hun hele kar hadden volgeladen kregen het niet allemaal mee. Toen ik de winkel weer uit liep zag ik toch n stuk of 8 moeders of vaders met kinderen aankomen.

Zojuist de laatste 3 pakjes ratellinten kunnen scoren.
Verder nog een pakje voetzoekers en nitro,s mee gepakt.
Ben toch benieuwd of de nitro,s hetzelde zijn als de funke silberfonteinen.

Zojuist de laatste 3 pakjes ratellinten kunnen scoren.
Verder nog een pakje voetzoekers en nitro,s mee gepakt.
Ben toch benieuwd of de nitro,s hetzelde zijn als de funke silberfonteinen.

Werd er voor de deur 1 afgestoken en die viel me niet mee. Kwam ongeveer 1 meter hoog en duurde niet langer dan 5-6 seconden.

Hele nacht zowat wakker gelegen, best triest voor F1 maargoed. De tent zou hier om 8u opengaan, kom ik aanrijden im 07:45 zie ik mensen al weglopen met vuurwerk, ik vloeken natuurlijk haha. Snel de auto aan de kant gezet zonder betalen uiteraard, snel naar binnen. Gelukkig net op tijd voor een leuk aantal knetterlinten en 2x fonteinendoos, na mij zijn deze artikelen al uitverkocht voor 8u. Heb nog een jongere gast paar van me linten in de hand gedrukt, die stond er een beetje hopeloos bij door de legen schappen. 2x Nitros en 2x knetterrotjes ook meegenomen, dat was vrijwel het enige wat er nog lag. Knetterking heb ik dus niet gezien maar realiseerde me dat pas thuis. Ach heb nog 2 dozen van vorig jaar dus geen ramp. Denk dat ik wel klaar ben voor dit jaar.

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar waarom kopen de importeurs niet veel meer in aan cat1? Als je ziet dat de Aldi elk jaar een drukte van jewelste is en er zoveel mensen achter het net vissen. Begrijp dat ze dit jaar geen rekening hebben gehouden met het vuurwerkverbod, maar dan nog is de verkrijgbaarheid dramatisch in supermarkten.

Net onverwachts toch een half uurtje tijd gekregen om snel naar de Aldi te gaan. ik was al te laat voor de knetterkings en de knetterlinten. Nu maakte het mij toch niet enorm uit wat ik mee terug zal nemen. Uiteindelijk fonteinen, nitro's en van die diepduikers o.i.d. voor de winkel stonden van die mannen die ik nog geen 16 gaf met de rugtasjes vol met vuurwerk. Mooi man.

collectie

Wat er nog lag in Helmond
Her en der een fonteinpakketje
Paar knetterking doosjes
Nitros voldoende
Bombommetjes voldoende
Knetterrotjes voldoende
Knetterlint......... opperdepop

Net in Ommen geweest. Er was nog voldoende van alles.
Paar uurtjes stookplezier ingeslagen ...

Was om 07.00 in Gorinchem naar het vuurwerk gevraagd en dat mocht echt pas om 08.00 im de schappen gelegd worden.
Maar even doorgereden naar Sliedrecht omdat ik om half 9 begin met werken en daar waren de linten al uitverkocht op 1 pakje na om half 8 en geen fonteinenmix in de schappen.
Trek dit landelijk gelijk qua tijden dan heeft iedereen een kans op wat leuke spullen.

Haha wij doen hetzelfde! Vanochtend ook bij Sliedrecht geweest, maar alle ratellinten waren al op. Ik dacht dat ze om 8u opengingen, maar blijkbaar al eerder.

Hier net even geweest, paar pakken ratellinten en een fonteinpakketje meegenomen. Was niks te doen en schap lag haast nog vol. Weet niet of het druk bij andere filialen is in de stad Groningen maar bij Aldi Selwerd geen flikker te doen en is alles er nog dus mischien een tip.

Net video van aw gekeken, die fontijnenmix is echt bagger dit jaar.. die knetter fontijn knettert niet eens....

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar waarom kopen de importeurs niet veel meer in aan cat1? Als je ziet dat de Aldi elk jaar een drukte van jewelste is en er zoveel mensen achter het net vissen. Begrijp dat ze dit jaar geen rekening hebben gehouden met het vuurwerkverbod, maar dan nog is de verkrijgbaarheid dramatisch in supermarkten.

Dat zal wellicht liggen aan het feit dat er normaal gesproken veel minder van wordt verkocht en daarop wordt dan weer de inkoop voor het nieuwe jaar op gebaseerd. Je wilt als importeur namelijk niet met een grote voorraad blijven zitten met onverkochte producten aangezien dat een vorm van inkomstenderving is.

omdat we nu een verbod op F2 hebben en F1 nog maar enkel toegestaan is, is de vraag daarop gigantisch toegenomen waar de importeurs geen rekening mee hebben kunnen houden.

Rond half 9 me rondje door Purmerend gedaan. Bij het station lag de helft van het assortiment in de schappen, er waren volgens mij geen genoeg bakken vrij. Bij de 'Grote Deen Wagenweg' (voor de kenners), was alles aangevuld. Knetterlinten waren nog wel ruim aanwezig.

Het viel mij op dat het zo rustig was of er waren al gewoon heel veel mensen voor mij.

Supermarkten hebben geen bunkers dus ze mogen maar 200 kilo F1 houden. Dat is ongeveer 1 pallet. Zo uitverkocht natuurlijk. Voordat de nieuwe pallet komt moet de oude voorraad weer op zijn. Vandaar dat het steeds leegverkocht moét zijn. Voor Aldi is het alsnog goede handel, met 500 winkel in Nederland is dat 500 pallets verkocht per levering.

Back
Bovenaan