Alberto Stegeman ontmaskert Venrayse verkoper illegaal vuurwerk

DW2000

VWC lid
Journalist Alberto Stegeman van het SBS6-programma Undercover in Nederland heeft vrijdagmiddag een Venraynaar ontmaskerd vanwege de verkoop van illegaal vuurwerk. De politie hield de 34-jarige man nabij de Plus supermarkt in de Venrayse wijk Landweert aan.

In de auto van de verdachte werd een grote hoeveelheid zwaar illegaal vuurwerk aangetroffen. Onder andere werden cobra's 6 en mortieren aangetroffen. De verdachte is ingesloten in Venlo voor verder onderzoek.

Illegaal vuurwerk wordt niet gekeurd en getest. Er wordt dus niet gezocht naar ‘weigeraars’ en ‘blindgangers’. Dat is vuurwerk dat niet wil afgaan of dat niet goed of volgens de aanwijzingen afgaat. De lont brandt bijvoorbeeld te snel, zodat u niet op tijd kunt wegkomen.

Vaak ook is illegaal vuurwerk te zwaar, bevat het te veel kruit. De zeer harde knal kan leiden tot blijvende gehoorbeschadiging en daarnaast kan de kracht van de explosie zo groot zijn dat dit iemand ernstig kan verwonden of zelfs doden.

Er zijn mensen die steeds meer de grens verleggen en overstappen naar het zelf maken en afsteken van vuurwerkbommen, veelal met gebruik van illegaal vuurwerk. Tegenwoordig zijn handleidingen om bommen te maken eenvoudig op internet te vinden en bommenmakers laten op bijvoorbeeld internetforums en YouTube hun kunsten zien. Zelf vuurwerkbommen maken en afsteken levert uiterst gevaarlijke situaties op en is dan ook verboden.
bron

Ag ja we dwalen weer af.
Van alberto naar de c6.
Van de c6 naar een handleiding bommen maken op youtube.
Jammer weer.
De aflevering zal weer pushent naar een verbod proberen te werken.
Mensen die zien wauw complete klappers met handleiding zullen niet twijfelen en voor een verbod zijn.

Ik denk met internet forums dat ze bedoelen vuurwerkcrew en dergelijke enin combinatie doorlonten.
Hier weet een forumlid alles van hoe je gestraft wordt.
Bij doorlonten wordt zelfs de eod er bij gehaald.

Alberto stegeman dat irritante mannetje met dat wijzende vingertje van hem . Alles wat hij aan t daglicht brengt is geen wereld nieuws

Neemt niet weg dat de c6 een knaller is die we liever kwijt dan rijk zijn.

Wie is we ?

In principe is de c6 vuurwerk wat gewoon wordt gekeurd en in bepaalde landen gewoon legaal mag worden verkocht en als deze knaller gewoon normaal wordt gebruikt is er in principe geen vuiltje aan de lucht.

Wie is we ?

In principe is de c6 vuurwerk wat gewoon wordt gekeurd en in bepaalde landen gewoon legaal mag worden verkocht en als deze knaller gewoon normaal wordt gebruikt is er in principe geen vuiltje aan de lucht.

Helemaal waar Torr, echter blijkt dat er nog steeds veel vernielingen plaatsvinden met dit soort vuurwerk. Dit zorgt ervoor dat al het vuurwerk in een negatief daglicht komt te staan.

Wie is we ?

Precies wat je zegt, als deze knaller normaal wordt gebruikt. Een groot aantal mensen kan blijkbaar niet goed met deze knaller overweg, waardoor onze vuurwerktraditie op de tocht staat. Precies om die reden zeg ik dat ik ze liever kwijt dan rijk ben.

Ik heb niets tegen zwaar vuurwerk, maar ik wil graag onze traditie behouden.

Ik vraag me alleen af wat er wordt verstaan onder correct afsteken? Ik kan me voorstellen dat een stuk vuurwerk als de c6 angst inboezemt bij buurtbewoners. Ik ben van mening dat een stuk vuurwerk als dit niet binnen een Nederlandse woonwijk thuis hoort. Wil je mensen bang maken, dan moet je dat vooral doen.

Illegaal vuurwerk wordt niet gekeurd en getest.
bron

Ohja, want iedere legale cake is voordat deze bij een particulier beland getest en afzonderlijk goedgekeurd. Er wordt weer totaal voorbijgegaan aan het feit dat het produceren van vuurwerk mensenwerk is, waarbij een aantal producten getest zullen worden en zo een volledige batch een keurmerkje krijgt.

Pure ongenuanceerde angstzaaierij gebaseerd op schijnveiligheid, "want er zit een CE-tekstje op".

Ik vraag me alleen af wat er wordt verstaan onder correct afsteken? Ik kan me voorstellen dat een stuk vuurwerk als de c6 angst inboezemt bij buurtbewoners. Ik ben van mening dat een stuk vuurwerk als dit niet binnen een Nederlandse woonwijk thuis hoort. Wil je mensen bang maken, dan moet je dat vooral doen.

Mee eens, reageerde echter alleen op jouw reactie met het woordje we erin, ben daar een beetje allergisch voor aangzezien we in geite iedereen betekent en ik ben niet iedereen :wink:

ah ik zat al te wachten tot die wannabe Peter R weer een sensatiedocu zou uitbrengen over de levensgevaarlijke atoombommen die op straat verkocht worden "dat dit kán in Nederland!" :frusty::D

Back
Bovenaan