Albergenaren balen van het vele vuurwerk

blackmoon

VWC lid
Albergen - Albergenaren aanspreken op het afsteken van vuurwerk is volgens de gemeente Tubbergen de enige manier om met vuurwerkoverlast om te gaan. Die mening is het college toegedaan.

Redactie 13-10-17, 16:08

De laatste weken komen er bij de gemeente steeds meer meldingen binnen over vuurwerkoverlast. Het vuurwerk gaat met name de lucht in bij feestelijkheden, zoals jubilea, verjaardagen en examenfeestjes. Het college geeft aan dat het lastig is om het verbod op het afsteken van vuurwerk te handhaven. Als er wat afgestoken wordt, gaat het immers maar om een paar knallen.

Daarom blijft er volgens het college maar een ding over: het gesprek aangaan met de mensen die het vuurwerk afsteken. Want hebben zij wel door hoeveel overlast ze veroorzaken?

In augustus stuurde Johan Haarhuis uit Albergen al een brief aan de gemeente, vanwege klachten over de overlast. Hij gaf aan dat er veel over wordt geklaagd maar dat niemand actie onderneemt. Volgens Haarhuis steken inwoners van Albergen bijna elk weekend vuurwerk af. "Mensen bellen de politie niet, omdat die er pas na 20 minuten is", zei hij eerder.

Het vuurwerk dat wordt afgestoken wordt voornamelijk verkocht in het nabije Uelsen. In Duitsland kun je, in tegenstelling tot in Nederland, het hele jaar door licht vuurwerk kopen.

Bron:https://www.tubantia.nl/tubbergen/albergenaren-balen-van-het-vele-vuurwerk~acaa15b4/

Laatste alinea is weer topjournalistiek.
Not.

klopt ook van die ENE klager die een brief gestuurt heeft is al eerder over geschreven:s
en WEER komt het stukje duitsland voorbij. ongelovelijk.

Ik vraag me altijd af: in hoeverre ervaren mensen nu echt overlast van vuurwerk? Heb je er nu echt zo veel last dat je niet door kunt gaan met waar je mee bezig was wanneer mensen ergens in de wijk een cake afsteken ter gelegenheid van een feestje oid? Of ervaar je gewoon meteen overlast als je het het geluid toevallig hoort op een moment buiten oud en nieuw; ofwel gewoon zeiken om het zeiken omdat je een ander hun pleziertje niet gunt, want: ik hou zelf niet van vuurwerk dus jij mag er ook geen plezier aan beleven dus ik klaag. Ik denk zelf het laatste in 99% van de gevallen...

Ik vraag me altijd af: in hoeverre ervaren mensen nu echt overlast van vuurwerk? Heb je er nu echt zo veel last dat je niet door kunt gaan met waar je mee bezig was wanneer mensen ergens in de wijk een cake afsteken ter gelegenheid van een feestje oid? Of ervaar je gewoon meteen overlast als je het het geluid toevallig hoort op een moment buiten oud en nieuw; ofwel gewoon zeiken om het zeiken omdat je een ander hun pleziertje niet gunt, want: ik hou zelf niet van vuurwerk dus jij mag er ook geen plezier aan beleven dus ik klaag. Ik denk zelf het laatste in 99% van de gevallen...

Je hebt een categorie mensen die overal over te zeuren hebben.
Schijnt de zon, dan is het weer die kl*te zon.
Regent het, dan heb je weer die pokke regen.
Enz, enz.

klopt ook van die ENE klager die een brief gestuurt heeft is al eerder over geschreven:s
en WEER komt het stukje duitsland voorbij. ongelovelijk.

https://www.tubantia.nl/tubbergen/geknal-houdt-albergen-wakker~ad9ac411/

Dit is het eerder gemelde artikel. Ik heb toen al beklag gedaan bij de krant, het stond toen helemaal vol met onwaarheden. Ze hebben het naderhand wel aangepast maar feit is dat Tubantia geen snars van de vuurwerkregelgeving snapt.

De klager in dit geval, dhr. Haarhuis, is rechercheur bij de politie en de Tubantia neemt zijn teksten gewoon klakkeloos over. Heb destijds al eens aangegeven dat ik wel wat uitleg wilde geven over regelgeving bij deze krant maar dat hebben ze afgeslagen. Nu 2 maanden later komen ze gewoon weer met hetzelfde verhaal. Ik denk dat de fabeltjeskrant een hoger niveau heeft dan deze linkse propagandakrant.

Laatst bewerkt:
Het vuurwerk gaat met name de lucht in bij feestelijkheden, zoals jubilea, verjaardagen en examenfeestjes.

Tegenwoordig lijken we elkaar echt niets meer te gunnen in dit land. :no:
Kijk klachten tegen de keiharde knallen van spul dat sowieso al niet thuishoort in Nederland, zijn terechte klachten. Maar wat EU/NL gecertificeerd siervuurwerk kan ik wel waarderen.

Maar ja, tegenwoordig klagen mensen zelfs om wat crackling balletjes uit BigBazar assortimenten.

Back
Bovenaan