Agenten belaagd tijdens nieuwjaarsnacht . Nog meer sensatie!

Agenten belaagd tijdens nieuwjaarsnacht

RIJSWIJK - Tijdens de nieuwjaarsnacht zijn meerdere agenten gewond geraakt. Dat meldden verschillende politiewoordvoerders.

In Oude Pekela raakten twee agenten gewond. De een kreeg een kopstoot, de ander een slag in zijn gezicht. Een verdachte is aangehouden.

In Utrecht werd een persoon aangehouden, omdat hij twee agenten van het korps Utrecht een soort pepperspray in het gezicht had gespoten.

Op het Bleiswijkplein in Rotterdam raakte een agent gewond aan zijn been nadat er een vuurpijl naar hem was gegooid. Een agent die ingreep bij een burenruzie in Huizen kreeg klappen, een verdachte werd aangehouden.

Een agent raakte gewond aan zijn voet en had last van oorsuizen nadat er in Berkenwoude in de gemeente Bergambacht een vuurpijl naar hem was gegooid.

De brandweer van Hillegom deed aangifte nadat jongeren vuurwerk naar hen gooiden.

Ook in Gouda werd de politie belaagd, jongeren gooiden stenen en vuurwerk naar een groepje agenten.

De woordvoerster van de politie Haaglanden noemt het „de minst drukke jaarwisseling sinds jaren.” In de wijk Ypenburg in Den Haag trad de ME op om de rust te herstellen. Ze vroegen mensen op straat hun huis binnen te gaan. Ook in Zoetermeer was het onrustig, er werden 14 mensen aangehouden bij een vechtpartij.

In Amsterdam waren het vooral de inbraken die opvielen, bij de politie kwamen 40 meldingen binnen. Ook in Tilburg werden 5 verdachten van een woninginbraak aangehouden. In het hele land werden vooral aanhoudingen verricht wegens vernielingen, openbare dronkenschap en geweld.

In Hilversum werd een 40-jarige man aangehouden, nadat hij een vuurwerkbom had laten ontploffen. Vier mensen raakten gewond door rondvliegend glas. In Zetten in Gelderland werd een busje met een grote partij illegaal vuurwerk van de straat geplukt.

Een 41-jarige man uit Den Helder raakte zijn hand kwijt toen hij vuurwerk afstak. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. Ook in Utrecht en Enschede raakten mensen ernstig gewond door vuurwerk. Een jongen (8) uit Nieuw-Vennep raakte gewond aan zijn onderlichaam, toen een pot met siervuurwerk omviel.

bron

Oké, dat er tegen de politie wordt gevochten is nogal normaal... Dat is hun vak... Maar ambulance & brandweer moet je gewoon hun werk laten doen:)

Oké, dat er tegen de politie wordt gevochten is nogal normaal... Dat is hun vak... Maar ambulance & brandweer moet je gewoon hun werk laten doen:)

He ***lo,

De politie is geen knockploeg!!!!!!!!!!!!!!1 Het is absoluut niet normaal dat er wordt gevochten met politie.
In mijn ogen is dit dus mis met Nederland wanneer we dergelijke zaken normaal vinden.:bonk:

politie is er voor ordehandhaving en echt niet om met zichzelf overschattende pubers te lopen rollebollen

He ***lo,

De politie is geen knockploeg!!!!!!!!!!!!!!1 Het is absoluut niet normaal dat er wordt gevochten met politie.
In mijn ogen is dit dus mis met Nederland wanneer we dergelijke zaken normaal vinden.:bonk:

politie is er voor ordehandhaving en echt niet om met zichzelf overschattende pubers te lopen rollebollen

Is dat zo joh?

Zelf ken ik (voormalig) agenten die juist vóór het vechten bij de politie zijn gegaan. Die beamen zelfs dat ze het kicken vonden als ze 3x op een avond flink moesten vechten...

Dus in dat opzicht heb je wel degelijk te maken met een legitieme vorm van een knokploeg.

Overigens sta ik 100% achter je uitspraak dat de politie de functie heeft van ordehandhaver en niet die van hulpverlener. Al kan de context daar later nog wel eens over gaan verschillen

Dit meen je toch niet echt???? Gewoon normaal doen tijdens de jaarwisseling.....dan hadden we die hele hetze tegen vuurwerk niet gehad...

Is dat zo joh?

Zelf ken ik (voormalig) agenten die juist vóór het vechten bij de politie zijn gegaan. Die beamen zelfs dat ze het kicken vonden als ze 3x op een avond flink moesten vechten...

Dus in dat opzicht heb je wel degelijk te maken met een legitieme vorm van een knokploeg.

Overigens sta ik 100% achter je uitspraak dat de politie de functie heeft van ordehandhaver en niet die van hulpverlener. Al kan de context daar later nog wel eens over gaan verschillen

Dus die paar man die jij kent is representatief voor de gehele politiemacht? Dat denk ik niet, ik ken er een paar die daarvoor juist niet bij de politie zijn gegaan, maar dat zegt verders ook niets..

Van de handhavende macht moet je gewoon met je klauwen af blijven, zelfverdediging is wat anders maar vuurwerk gooien naar mensen die hun werk doen :bonk:

Snap niet waar die hele mentaliteit vandaan komt. Hier in de straat kwam gister om half 1 ook een politie auto, mijn pa liep net naar buiten met de Belgische 100k en ik stond daar met 2 kleine traca's. Bij de overburen stond het rekje met mortieren nog na te gloeien in de tuin en overal was feest. Ze stonden aan het begin van de straat even te kijken en reden zo weer weg, deden niets verkeerd en waren juist sportief, komen er 3 van die bontkraagjes langs rennen en die flikkeren 3 nitraten op die politie auto. Agenten natuurlijk woest, 2 stappen uit en rennen achter dat tuig aan. Ik mag lijden dat ze ze gepakt hebben. *** volk..

Gek om hier verhalen te lezen dat het normaal is dat iedereen op de vuist gaat met de politie. Ongelofelijk!

Gewoon met je takken van deze mensen afblijven en laat Den Haag maar eens meer macht aan de politie geven. Minder bureaucratie! Maar dat is natuurlijk een beetje offtopic.

Cursus Guardia Civil en een kleine wetswijziging voor het blauw op straat en misschien komt het respect en ontzag dan iets terug.

Dus die paar man die jij kent is representatief voor de gehele politiemacht? Dat denk ik niet, ik ken er een paar die daarvoor juist niet bij de politie zijn gegaan, maar dat zegt verders ook niets..

Van de handhavende macht moet je gewoon met je klauwen af blijven, zelfverdediging is wat anders maar vuurwerk gooien naar mensen die hun werk doen :bonk:

Snap niet waar die hele mentaliteit vandaan komt. Hier in de straat kwam gister om half 1 ook een politie auto, mijn pa liep net naar buiten met de Belgische 100k en ik stond daar met 2 kleine traca's. Bij de overburen stond het rekje met mortieren nog na te gloeien in de tuin en overal was feest. Ze stonden aan het begin van de straat even te kijken en reden zo weer weg, deden niets verkeerd en waren juist sportief, komen er 3 van die bontkraagjes langs rennen en die flikkeren 3 nitraten op die politie auto. Agenten natuurlijk woest, 2 stappen uit en rennen achter dat tuig aan. Ik mag lijden dat ze ze gepakt hebben. *** volk..

Nope. Heb nimmer beweerd dat die mannen die ik ken representatief zijn voor een hele groep mensen.

Ik heb louter aan willen geven dat er wel degelijk een soort knokploegenmentaliteit heeft bestaan.

Net zo goed als dat ik ook mensen ken, die zelf gevraagd zijn om bij het korps te gaan werken, maar die het aanbod afgewezen hebben. Dat is uiteraard niet allemaal representatief, maar het benadrukt wel dat ieder persoon uniek is. Het blijft immers mensen-werk.

Ik heb zelf een hoop marrokaanse vrienden,wat nou *** volk?
Heel dat hollandse hardcore volk is ook verre van vrienden van mij, maar om dan te gaan zeggen dat het allemaal *** volk is?
Snap je mijn punt?

Volgensm mij loop je nu racistisch te doen, want met bontkraagjes worden vaak hangjongeren en etc. bedoelt.

Bram95 heeft wel gelijk. Jij (nederlandsvuurwerk) maak er gelijk van dat bontkraagjes bij marokkanen horen. Dat heeft Looney niet gezegt.

Ontopic:
Het is al gezegt. De mentaliteit is gewoon ver te zoeken. Houd het nou gewoon normaal en gooi niet zomaar vuurwerk naar de handhavers. Dan zijn we weer even uit "de Media".

Bram95 heeft wel gelijk. Jij (nederlandsvuurwerk) maak er gelijk van dat bontkraagjes bij marokkanen horen. Dat heeft Looney niet gezegt.

Ontopic:
Het is al gezegt. De mentaliteit is gewoon ver te zoeken. Houd het nou gewoon normaal en gooi niet zomaar vuurwerk naar de handhavers. Dan zijn we weer even uit "de Media".

De laatste paar maanden als er berichten kwamen van vernieling waarin stond getinte jongens of iets dergelijks werd er ook veel met de term bontkraagjes gestrooid, vandaar.
Ik kan het mis hebben hoor, maar dat denk ik eigenlijk niet.
En dat ik er vanuit ga dat looney het daar over heeft en ik geef als opmerking dat je verschillende types mensen niet over een kam moet scheren (en nee ik zeg het niet letterlijk, maar begrijpend lezen moet wel lukken denk ik), dat maakt mij racistisch?

Ik heb zelf een hoop Marokkaanse vrienden,wat nou *** volk?
Heel dat Hollandse hardcore volk is ook verre van vrienden van mij, maar om dan te gaan zeggen dat het allemaal *** volk is?
Snap je mijn punt?

Ik heb zelf ook allochtone vrienden... Nou en? Zeg ook niet dat ik het over Marokkanen heb... Ook al valt me wel altijd op dat die groep zich gauw aangesproken voelt :rolleyes:

Ik had het dus over het gemiddelde wandelende drama met een IQ van max. 85, dat dit wel of niet Marokkanen, nep Marokkanen, hardcore wausen, paashazen of aliens met een koude nek zijn daargelaten.

Ik heb zelf ook allochtone vrienden... Nou en? Zeg ook niet dat ik het over Marokkanen heb... Ook al valt me wel altijd op dat die groep zich gauw aangesproken voelt :rolleyes:

Ik had het dus over het gemiddelde wandelende drama met een IQ van max. 85, dat dit wel of niet Marokkanen, nep Marokkanen, hardcore wausen, paashazen of aliens met een koude nek zijn daargelaten.

Mijn excuses, verkeerd begrepen.

Haha, gauw aangesproken zeg je. Marrokaanse tuig worden meestal bontkraagjes genoemd. Doe nou niet zo schijnheilig. En ook al bedoel je de marrokanen er niet mee, dan ben je alsnog discriminerend bezig. :bye:

Bontkraagjes zijn toch marokanen?

Ga eens op een vrijdagavond in het centrum van Rotterdam lopen. Ergens rond de Lijnbaan.
Kan je kijken hoeveel bontkraagjes er zijn en hoeveel er van Marokkaanse afkomst zijn.

Nodig dan meteen de burgemeester uit, want volgens hem veroorzaken deze jongens helemaal geen overlast en hebben ze slechts wat aandacht en zorg nodig.

2005-2006 bijna gelyncht door 20 dronken en doorgesnoven bontkraagjes. Dat gaf destijds een hoop gezeik...

Back
Bovenaan