Agent voor de klas dreigt te verdwijnen

moontan

VWC lid
Agent voor de klas dreigt te verdwijnen

donderdag 05 november 2009
ANP-6919634_1278627h.jpg

Foto: ANP

ENSCHEDE - De politie Twente schrapt dit jaar de vuurwerklessen op scholen. Volgend jaar dreigen ook andere lessen door agenten te verdwijnen. De zogenoemde adoptielessen staan onder zware druk. Vanwege krapte in de bezetting komt de politie er niet meer aan toe voorlichting op school te geven over de gevaren van vuurwerk.

Volgens een woordvoerster van de politie kunnen scholen wel terecht bij bureau Halt. Tegen ‘een kleine vergoeding’ kunnen medewerkers van die instelling voor alternatieve jeugdstraffen, een vuurwerkles draaien.

De komende dagen valt volgens de woordvoerster een besluit of er een streep gaat door alle vormen van schooladoptie, waarbij een agent met regelmaat op een school komt om te praten, bijvoorbeeld over vandalisme en zijn vak. De politie moet fors bezuinigen.

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/5763944/Agent-voor-de-klas-dreigt-te-verdwijnen.ece

Zouden, de mensen van vuurwerkveilig niet iets kunnen gaan regelen met de Politie om bijvoorbeeld voorlichting te gaan geven ?

Lol, of die agentjes steken hun tijd in het voorlichten van mensen in plaats van kindjes te gaan bekeuren wegens het afsteken van rotjes.

Probleem bij de wortel aan pakken snappen ze blijkbaar niet.

Nog minder voorlichting dus let maar op dadelijk weer extra slachtoffers met vuurwerk rara hoe komt het toch?
Misschien kunnen ze een week niet schijnheilig in de bosje staan te flitsen en de jeugd goede voorlichting geven over vuurwerk,dat lijkt me een beter plan!!

Een van de weinige dingen die ik dan weer wel goed vond die de politie doet qua vuurwerk. Het bestrijden van import van vuurwerk dat in België legaal is, is discutabel, maar kinderen voorlichten over hoe het wél moet is toch wel een must in mijn ogen.

Vandaag las ik het hier in de krant inderdaad. Dit is natuurlijk een slechte zaak, voorlichting is een van de belangrijkste dingen in het aanpakken van de O&N problematiek.(denk ik)

misschien inderdaad een idee dat andere organisaties dit probleem gaan oppakken, denk aan vuurwerktraditie, en vuurwerkveilig.

Politie stop met vuurwerklessen

Politie stop met vuurwerklessen

De politie Twente stopt met het geven van vuurwerklessen op basisscholen. Door de bezuinigingen bij de politie zijn er geen agenten meer beschikbaar.

Tijdens de vuurwerklessen gaven de agenten altijd voorlichting over de gevaren van vuurwerk. Ook lieten ze een film zien met vuurwerkslachtoffers. Bureau Halt vindt het jammer dat de politie juist op dit onderdeel moet bezuinigen. Samen met gemeenten en politie zoek Bureau Halt nu naar een alternatief. De Stichting Consument en Veiligheid vindt dat de vuurwerklessen makkelijk overgenomen kunnen worden.

Bron: Vuurwerkrapport.nl ism RTV Oost.

Nope dit is een ander ;) Hier wordt ook Stichting Consument en Veiligheid bij betrokken. Zo hebben wij de berichten binnen gekregen.

Nope dit is een ander ;) Hier wordt ook Stichting Consument en Veiligheid bij betrokken. Zo hebben wij de berichten binnen gekregen.

ja klopt nu zie ik het pas .
het is een soort van vacature .
of nog beter gezecht een vraag naar vrijwilligers om dit over te nemen :cool:

Bij, ben ik blij.
Je zal wel denken die gek die kinderen hebben toch een goede voorlichting nodig.
Ja inderdaad een goede heb zelf vorig jaar ook voorlichting gekregen en het was een en al ge*** het leek Arno Bonte wel :P
Mvg

De zogenoemde adoptielessen staan onder zware druk. Vanwege krapte in de bezetting komt de politie er niet meer aan toe voorlichting op school te geven over de gevaren van vuurwerk.

Voorlichting geven over de gevaren van vuurwerk?
Waarom moet het altijd van de negatieve kant?
Waarom leggen we de kinderen hier niet gewoon uit hoe je WEL goed met vuurwerk om moet gaan?

Als ik mijn rijbewijs haal krijg ik toch ook niet alle lessen alleen maar plaatjes te zien met dodelijke auto ongelukken?

Belachelijk land, en ja dat ze hier mee stoppen is jammer maar laat ze het eens op een goeie manier brengen die voorlichting!

Wat was de functie van deze agenten dan? Bij ons werd er alleen gepraat door de mevrouw van halt en deed de agent niks.

Zo moet je het inderdaad zien. Op (goede) voorlichting hoort eigenlijk vindt ik niet bezuinigd te worden. je zou dit eerder moeten stimuleren, niet alleen voor overlast, maar vooral voor het juiste gebruik van vuurwerk en natuurlijk de veiligheidsaspecten. In deze voorlichting zullen ze ook vuurwerkbrillen moeten uitdelen als symbool voor de veiligheid!

ja klopt nu zie ik het pas .
het is een soort van vacature .
of nog beter gezecht een vraag naar vrijwilligers om dit over te nemen :cool:

Back
Bovenaan