Afstekers vuurwerk gepakt in Drachten

killerdome

VWC lid
De politie heeft donderdagavond twee inwoners van Drachten van 16 en 28 jaar een bekeuring gegeven voor het afsteken van vuurwerk.

Twee surveillerende agenten fietsten over de Vogelzang en hoorden een knal wat leek op vuurwerk. Toen ze in de richting van de knal reden, zagen ze op de Leeuwerikstraat dat de 28-jarige wederom vuurwerk afstak. Beide mannen werden vervolgens aangesproken door de agenten. De mannen waren in het bezit van zeven strijkers en een babypijl. Van dit vuurwerk deden ze vrijwillig afstand. Vervolgens kregen ze een bekeuring.

bron

Top!
Goed zo agenten dat jullie tijd hebben gemaakt om deze jongens aan te houden!
Een ware heldendaad en daarbij hebben jullie weer de straat gered van terreur, maar ondertussen wordt er wel ergens een fiets gejat, iemand berooft, maar daar is natuurlijk geen tijd voor!

Hoera voor de blauwpetten!

echt hea een babypijl en 7 strijkers daar mee vergaat de wereld >< kom op zeg :x als het nou hardere knallers hadden geweest ok maar dit ........

Waarom heeft de gemiddelde Nederlander geen respect meer voor de politie.
Zal het echt niet weten.
Ga boeven vangen gasten, zorg er voor dat de echte criminaliteit aangepakt wordt...

Zucht..........nadat ik gezucht had. :shocked:

Laatst bewerkt:
Waarom heeft de gemiddelde Nederlander geen respect meer voor de politie.
Zal het echt niet weten.
Ga boeven vangen gasten, zorg er voor dat de echte criminaliteit aangepakt wordt...

Zucht..........:shocked:

om dta ze steeds meer te lax zijn net als de andere overheids instanties. dat ze allemaal achter de feiten aan lopen.....

Als er een fiets word gestolen, of iemand beroofd dan zullen ze ook ingrijpen. Niet meer dank normaal dat ze voor dit voorval ingrijpen. Is gewoon een overtreding van de wet. Als ze nou gewoon licht vuurwerk legaliseren, krijgen ze meer tijd om andere voorvallen te behandelen.

Het is wel een overtreding van de wet en het is goed dat overtreders worden aangepakt, maar in meeste gevallen is het zo dat als jouw fiets gejat wordt, je een paar dagen mag wachten tot dat er iets aangedaan wordt.
Daar word ik een beetje moe van. En ik denk wel meerdere hier op het forum/Nederland.
Politie die zelf maar bepalen waar ze zin in hebben, met mooi weer naast de weg staan en mensen aanhouden omdat ze te snel gereden hebben. Maar waar zijn ze als het regent? Zie je ze dan naast de weg staan om bonnetjes te schrijven? Nee, ze zijn te lui, om het maar even direct te zeggen.

We willen meer blauw op straat, prima!
Maar dan wel waar ze nodig zijn!

Ik zit momenteel in Italie en daar rijden heel veel politie, je voelt je er ook meteen veilig, Nederland zou daar een voorbeeld aan moeten nemen betreft aantal blauw op straat.

"veiligheid op straat heb je zelf in de hand" zo wordt gezegd in Nederland, maar heb je het wel in de hand? Als je in Nederland naar de eerste de beste zegt dat het iets anders moet, word je gelijk in elkaar geslagen. Je wilde alleen maar iemand aanspreken op zijn gedrag, maar een vuist of een steek is het antwoord.

Het zou anders moeten, politie die met baretten, tonfa, geweer door straat lopen, daar heb je veiligheid.

Zo, ik ben totaal offtopic gegaan, maar wilde even mijn mening zeggen.

Gegroet,

echt hea een babypijl en 7 strijkers daar mee vergaat de wereld >< kom op zeg :x als het nou hardere knallers hadden geweest ok maar dit ........

Feit = strijkers zijn illegaal en vuurwerk nu afsteken ook illegaal.
Ze komen er nog goed mee weg dat ze alleen een bekeuring gehad hebben!

Het is wel een overtreding van de wet en het is goed dat overtreders worden aangepakt, maar in meeste gevallen is het zo dat als jouw fiets gejat wordt, je een paar dagen mag wachten tot dat er iets aangedaan wordt.
Daar word ik een beetje moe van. En ik denk wel meerdere hier op het forum/Nederland.
Politie die zelf maar bepalen waar ze zin in hebben, met mooi weer naast de weg staan en mensen aanhouden omdat ze te snel gereden hebben. Maar waar zijn ze als het regent? Zie je ze dan naast de weg staan om bonnetjes te schrijven? Nee, ze zijn te lui, om het maar even direct te zeggen.

Ik zit momenteel in Italie en daar rijden heel veel politie, je voelt je er ook meteen veilig, Nederland zou daar een voorbeeld aan moeten nemen betreft aantal blauw op straat.

"veiligheid op straat heb je zelf in de hand" zo wordt gezegd in Nederland, maar heb je het wel in de hand? Als je in Nederland naar de eerste de beste zegt dat het iets anders moet, word je gelijk in elkaar geslagen. Je wilde alleen maar iemand aanspreken op zijn gedrag, maar een vuist of een steek is het antwoord.

Het zou anders moeten, politie die met baretten, tonfa, geweer door straat lopen, daar heb je veiligheid.

Zo, ik ben totaal offtopic gegaan, maar wilde even mijn mening zeggen.

Gegroet,
Helemaal met je eens!
Ik was 2 weken geleden in New York en Washington DC en wat zie je? Elke 20 meter een agent, en bij een belangrijk gebouw zwaarbewapende mannen! Kijk daar voel ik me veilig bij en niet bij een agentje met een snelheidsmetertje en een kladblokje!

Groeten Derk

Je kan lopen ouwehoeren over die blauwe helden of niet. Feit blijft wel dat het voor mensen die niet goed tegen vuurwerkgeluiden kunnen en dieren deze knallen als overlast opgevat kan worden.

Vergeet niet dat een vuurwerkliefhebber hier anders naar kijkt dan de gemiddelde burger. Laat staan burgers met heel stressvolle banen of iets dergelijks. DIe kunnen een paar simpele knallen gewoon niet gebruiken in hun privéleven.

Laatst bewerkt:
Mag het ook nog zo zijn dat politie gewoon bekeurd omdat iets niet mag? Ze fietsten, dus op ren ronde door drachten, en ze horen geknal. Dan is het toch logisch dat je bekeurd word? Dat mensen gefrustreerd zijn over politie is tot daar aan toe, maar dat gezeur dat dit kinderachtig is word ik moe van.
Als iets niet mag, mag het niet en loop ja risico gepakt te worden. Simpel zat.
Greetz

Je kan lopen ouwehoeren over die blauwe helden of niet. Feit blijft wel dat het voor mensen die niet goed tegen vuurwerkgeluiden kunnen en dieren deze knallen als overlast opgevat kan worden.

Helemaal gelijk!
Ik snap ook best dat ze een overlast kunnen zijn voor andere, maar het valt me vaak op dat het gaat om een kleine hoeveelheid vuurwerk wat ze bij hebben en dat zoals jij al zei graag een boete "aannaaien" bij de Nederlander omdat ze ander schavot niet aan durven te pakken. :bonk:
Is toch ernstig, niet waar?

Ik vind, als je de wet overtreed, dan kun je een boete riskeren, helemaal mee eens!
Maar diegene die nog ernstiger de wet overtreden, kunnen wel hun hachie blijve doen zonder ook maar aangepakt te worden of in vergelijking een mindere straf krijgen betreft hun zaak. De politie schijt dan inderdaad zeven kleuren stront.
Hoort niet he.

Ik heb gevoel dat ik dit topic meer gebruik om te vervuilen met mijn mening, dus ik houd mij in.

Gegroet!

Helemaal gelijk!
Ik snap ook best dat ze een overlast kunnen zijn voor andere, maar het valt me vaak op dat het gaat om een kleine hoeveelheid vuurwerk wat ze bij hebben en dat zoals jij al zei graag een boete "aannaaien" bij de Nederlander omdat ze ander schavot niet aan durven te pakken. :bonk:
Is toch ernstig, niet waar?

Ik vind, als je de wet overtreed, dan kun je een boete riskeren, helemaal mee eens!
Maar diegene die nog ernstiger de wet overtreden, kunnen wel hun hachie blijve doen zonder ook maar aangepakt te worden of in vergelijking een mindere straf krijgen betreft hun zaak. De politie schijt dan inderdaad zeven kleuren stront.
Hoort niet he.

Ik heb gevoel dat ik dit topic meer gebruik om te vervuilen met mijn mening, dus ik houd mij in.

Gegroet!

Je bijdrage wordt door mij in ieder geval gewaardeerd.

Ik was zelf ook lichtelijk sarcastisch in mijn bericht. Was dan ook niet helemaal helder meer toen ik het typte. :devil:

Maar je hebt een punt ja. Sommige criminelen laten ze bewust lopen. Daar ben ik van op de hoogte.

Gegroet,

Dan zou je eens moeten overwegen naar Rotterdam te verhuizen. Onderzoek uit 2004 gedaan door Schotse wetenschappers naar kenmerken van openbare ruimtes in Rotterdam leverde de conclusie op dat Rotterdam net een politiestaat is.

En dan kom je op het volgende punt aan. Je kan veel agenten zien, maar handelen die ook zoals het moet? Daar zijn inderdaad vraagtekens bij te zetten.
Iets te voorbarig geweest, kan onderzoek niet meer overleggen.

Laatst bewerkt:
ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat zware criminaliteit aangepakt moet worden en dat dit misschien wel te weinig gebeurt. Maar mijn punt van het verhaal is dat je idd niet kunt zeggen dat omdat zware criminelen niet gepakt worden, kleine "criminaliteit" getolereerd moet worden. Dus ik ben het eens met veel van de meningen hier, alleen kun je dat niet als argument gebruiken dat de politie zijn werk verkeerd of flauw doet als ze jongens aanhouden met vuurwerk.
Voor de rest zal ik proberen on topic te blijven nu;-)
greetzzz

Je bijdrage wordt door mij in ieder geval gewaardeerd.

Ik was zelf ook lichtelijk sarcastisch in mijn bericht. Was dan ook niet helemaal helder meer toen ik het typte. :devil:

Maar je hebt een punt ja. Sommige criminelen laten ze bewust lopen. Daar ben ik van op de hoogte.

Jij was in ieder geval nog in staat om te typen. Ik niet meer hoor :devil:

Back
Bovenaan