Afsteken vuurwerk tijdens WK leidt volgens SGP Ede tot gevaarlijke situaties

ylke

VWC lid
EDE - SGP Ede constateert dat er op verschillende plaatsen in de gemeente Ede tijdens of na afloop van bepaalde wedstrijden van het WK Voetbal vuurwerk wordt afgestoken. ,,Het afsteken van vuurwerk kan leiden tot gevaarlijke situaties voor mens en dier en verstoring van de openbare orde en veiligheid", aldus SGP-raadslid Nico van der Poel, die daarover raadsvragen stelt.

Van der Poel wil weten of er vergunningen worden afgegeven om tijdens of na bepaalde wedstrijden van het Wereldkampioenschap vuurwerk af te steken. Ook vraagt hij of er tijdens en na (bepaalde) wedstrijden van het WK voldoende wordt gehandhaafd. ,,Is het college het met de SGP-fractie eens dat het afsteken van (illegaal)vuurwerk kan leiden tot gevaarlijke situaties en verstoring van de openbare orde en veiligheid."

De SGP'er vraag ook of er communicatie heeft plaatsgevonden over het wel of niet afsteken van (illegaal)vuurwerk tijdens genoemde periode. ,,Zo nee; waarom niet. Zo ja; wanneer, met welke instanties en via welke (sociale) media."

Verder vraagt Van der Poel of het bij het gemeentebestuur bekend is op welke plaatsen in de gemeente Ede vuurwerk legaal wordt bewaard. ,,Wat is de omvang daarvan."

De SGP-fractie vraagt ook of het college het met hen eens dat het afsteken van vuurwerk schadelijk is voor de flora en fauna en het milieu. En welke inspanningen worden ondernomen om illegaal vuurwerk en de opslag ervan, op te sporen.

Bron

Verder vraagt Van der Poel of het bij het gemeentebestuur bekend is op welke plaatsen in de gemeente Ede vuurwerk legaal wordt bewaard. ,,Wat is de omvang daarvan."

Ik denk niet dat dit bekend is. Het is soms niet te geloven hoe mensen in een grot kunnen leven.
Als het niet bekend is bij de gemeente is niet het legaal meneer van der Poel... Dan is het illegaal en waarschijnlijk ook niet bekend bij de gemeente. Oftewel: je vraagstelling kan gewoon niet. Bekend kan niet anders dan legaal zijn anders waren er stappen ondernomen. Onbekend kan niet anders dan illegaal zijn want anders waren er vergunningen nodig geweest.

En meneer van der Poel: Ik denk dat de gemeente inderdaad vergunningen heeft afgegeven voor na elke wedstrijd van het nederlands elftal. Vooral als ze gewonnen hebben. Ff geld door de brievenbus van het gemeentehuis, komt er een vergunning uit. Ideaal voor als je nog ff 1 potje wil stoken...

En ga zo maar door....

"Van der Poel wil weten of er vergunningen worden afgegeven om tijdens of na bepaalde wedstrijden van het Wereldkampioenschap vuurwerk af te steken"

Serieus is het nu een sump?

Van der Poel zit gewoon te trollen.

"De SGP-fractie vraagt ook of het college het met hen eens dat het afsteken van vuurwerk schadelijk is voor de flora en fauna en het milieu. En welke inspanningen worden ondernomen om illegaal vuurwerk en de opslag ervan, op te sporen."

Ja zeg, laten we die ouwe koeien er weer eens bijhalen! Laat de fractie eerst zelf maar eens bewijzen dat vuurwerk schadelijk is voor flora en fauna, in plaats van het bevestigd te willen zien worden. En hoe illegaal vuurwerk opgespoord wordt is toch landelijk geregeld? Wat boeit de SGP dat nou om dat aan de raad te vragen?

Volgens mij is het ook een zeer kwalijke zaak als men bij de gemeente niet zou weten waar er legale vuurwerk opslag plaats vind.

Volgens mij is het ook een zeer kwalijke zaak als men bij de gemeente niet zou weten waar er legale vuurwerk opslag plaats vind.

Een politicus toch niet, die blaten maar wat. En mensen die het niet boeien zeggen niets dus praten alleen de minderheid die klaagt na

ik vraag me af of de gemeenteraad die partij nog wel serieus moet nemen. alles wat er in he bericht gezegd word, daar zit de rest van de politiek in het land al heel lang boven op, dat, of et slaat totaal nergens op! mede mogelijk gemaakt van onze belasting centjes!

Dat die gereformeerde kluizenaars lekker op een onbewoond eiland gaan leven vuile azijnzeikers.
dat hun,hun leven vergooien voor een eventueel leven na de dood moeten ze zelf weten maar van een ander die wel wil genieten van het leven daar niet mee lastig!

Sorry dennis, maar beheers je een beetje. Ik ben zelf gereformeerd en sta er anders in dan deze partij.
Het is makkelijk om iedereen over een kam te scheren, maar ik vind dat je wel makkelijk loopt te generaliseren. Misschien dat iedereen gewoon een beetje relaxed moet blijven in plaats van allerlei groepen veroordelen om wat dan ook.
greetzz

Sorry dennis, maar beheers je een beetje. Ik ben zelf gereformeerd en sta er anders in dan deze partij.
Het is makkelijk om iedereen over een kam te scheren, maar ik vind dat je wel makkelijk loopt te generaliseren. Misschien dat iedereen gewoon een beetje relaxed moet blijven in plaats van allerlei groepen veroordelen om wat dan ook.
greetzz

Ben zelf ook gereformeerd en ben ook helemaal met je eens dat Dennis makkelijk een groep over een kam scheert!

Uit interesse ben ik benieuwd naar jullie visie op het leven. Wat is daarin verschillend van hoe dennis gereformeerden voorstelt? Hoe verklaren jullie dat er onder gereformeerden anders wordt gedacht over wat gereformeerd zijn betekent? Waarom is jullie visie voor buitenstaanders wel acceptabel?

Dat die gereformeerde kluizenaars lekker op een onbewoond eiland gaan leven vuile azijnzeikers.
dat hun,hun leven vergooien voor een eventueel leven na de dood moeten ze zelf weten maar van een ander die wel wil genieten van het leven daar niet mee lastig!

Ivo O. is ook gereformeerd. Mensen zoals hij en Aboutaleb, Bonte hebben nu eenmaal last van vw. Voetbal moet van hem een feest zijn. Dus tja, blijft zo wel een beetje dubbel he!

Wat moet je nou met zulke tegenstrijdige berichten en belangen? Enerzijds voetbal/vuurwerk verbieden, anderzijds stellen dat het feestelijk moet zijn. Je gaat je bijna afvragen waarom het voor deze mensen niet bepaald feestelijk is.

Zit er dan niet gewoon iets fout bij hun?
Je kan toch niet echt alle gereformeerden over één kam scheren? Uit mijn voorbeeld blijkt al dat een moslim en communist ook baat hebben bij minder voetbal/vuurwerk.

Ach misschien is het een betere zaak voor hun om zich te bemoeien met de verbetering van vrouwen rechten binnen hun club alvorens zich te bemoeien met het inperken van vrijheden van de rest van nederland

Uit interesse ben ik benieuwd naar jullie visie op het leven. Wat is daarin verschillend van hoe dennis gereformeerden voorstelt? Hoe verklaren jullie dat er onder gereformeerden anders wordt gedacht over wat gereformeerd zijn betekent? Waarom is jullie visie voor buitenstaanders wel acceptabel?

Allereerst ben ik geen azijnzeiker. Ik ben geen kluizenaar die zich afsluit van de wereld. Alhoewel een onbewoond eiland me niet gek lijkt. Ik geloof verder inderdaad in een leven na de dood, maar ik vergooi mijn leven hier niet. Ik geniet er hier ook van zoals ook de bedoeling is volgens mij. Ik wil een ander ook laten genieten van het leven. Maar niet ten koste van alles en mijzelf. Ik ben voor vuurwerk als grefo. Het is een van mijn twee passies. MAar wel met goed fatsoen. Ik keur de afwetendheid ook af van die sgp-er. Ik vind het niet echt handige vragen. MAar dat betekent niet dat ik dezelfde vragen heb, dat ik een azijnzeiker ben, etc, etc. Ook onder christenen zijn er mensen die verschillend denken, je hebt meerdere stromingen etc. niet iedereen is hetzelfde dus en dat is mijn punt.

greetzz

Dat klopt niet met de kerk. Het is godswil, je staan als gelovige al met 1 been in het graf. Alles draait om de dood. En alleen de manier hoe de kerk die schrijft is de goede. Of het nu Islam heet, katholieken of protestanten. Alles moet volgens het boekje. Vele gelovige partijen zijn dan ook tegen vuurwerk. CU en SGP bijvoorbeeld.

Back
Bovenaan