'Afsteken vuurwerk aan banden gelegd'

ylke

VWC lid
Zeeland stelt desnoods eigen regels op voor tijdstippen waarop op Oudjaarsdag vuurwerk mag worden afgestoken.
Dat zegt burgemeester Jan Lonink van Terneuzen. Hij zit in een landelijk overleg van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. "Daar hoor ik een kakafonie van meningen. Lukt het niet om daar een lijn te trekken, dan doen we dat wel in Zeeuws verband binnen de politieregio".

vrijdag 17 februari 2012 | 16:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 17 februari 2012 | 16:07

Bron

Het schijnt dat die kolere******s landelijk gezien achter de schermen aan een verbod werken. Conform de politieke besluitvorming in andere landen het ook geschied. Dus achter de schermen al besluiten nemen om later met een schijnvertoning dit bekend te maken aan het publiek.

De burger wordt momenteel aan alle kanten genaaid, opdat politici hun lucratieve baantje kunnen behouden. Tijd om een tegengeluid te laten horen mensen!

Opdonderen met het fascisme in Nederland!
:angry:

eigenregels?
Nog meer regels? Regels zijn er tog om gebroken te worden?
Nee zonder gek heid!! NL draait door...:bonk:

Waar ze zich druk over maken in dit land.Het is gewoon te kinderlijk voor woorden echt walgelijk.

Ik maak mij niet zown zorgen want hoe willen ze de verkooppunten schadeloos gaan stellen ? Daarnaast nog 2 weekjes is alles weer voorbij en worden ze weer wakker uit hun winterslaap om dan 1 jan weer te kunnen zeiken standaart ritueeltje.

Ik maak mij niet zown zorgen want hoe willen ze de verkooppunten schadeloos gaan stellen ? Daarnaast nog 2 weekjes is alles weer voorbij gewijd en worden ze weer wakker uit hun winterslaap om dan 1 jan weer te kunnen zeiken standaart ritueeltje.

Wat denk je van een onteigening zoals ze dat al zo vaak hebben gedaan?
Of gewoon eenmalig 200 miljoen uitkeren aan de bedrijven? Nee, dat geld is het probleem niet. De ziekelijke dictatoriale gedachten die erachter zitten is het probleem.

Al heb je nog zoveel geld. Met geld kan je geen VRIJHEID kopen.

Ik maak mij niet zown zorgen want hoe willen ze de verkooppunten schadeloos gaan stellen ? Daarnaast nog 2 weekjes is alles weer voorbij en worden ze weer wakker uit hun winterslaap om dan 1 jan weer te kunnen zeiken standaart ritueeltje.

Nou zo standaard vind ik het niet.Het is verdomme nu al gezijk van oktober 2011 tot februari 2012.Als ze hun eigen pleziertjes maar kunnen behouden toch,dat is het belangrijkste stelletje *** egoisten.:angry:

Ze mogen mij uitkopen volgens de regels die er zijn, met dat geld een paar winkels in Belgie en Duitsland openen en de problemen in de steden nemen schrikbarend toe.
Afgelopen jaarwisseling alleen in Den Haag al tientallen auto's in vlammen op gegaan.
Daar kwam geen vuurwerk aan te pas.
Wat er dan nog opgeblazen gaat worden neemt ook toe omdat er niemand meer is met normaal consumenten vuurwerk en dan heb ik het nog niet over de 6" bommen die ze per ongeluk onderste boven in een gietijzeren pijp zetten met alle gevolgen vandien.

ik wens ze veel succes hoor met dat verbod, ik ga wel lekker oud en nieuw vieren met goedkoop belgisch en duits vuurwerk, misschien nog wat pools erbij en ik ga helemaal los... kijken of mijn buren dat verbod dan nog steeds zo'n goed idee vinden!

Het schijnt dat die kolere******s landelijk gezien achter de schermen aan een verbod werken. Conform de politieke besluitvorming in andere landen het ook geschied. Dus achter de schermen al besluiten nemen om later met een schijnvertoning dit bekend te maken aan het publiek.

De burger wordt momenteel aan alle kanten genaaid, opdat politici hun lucratieve baantje kunnen behouden. Tijd om een tegengeluid te laten horen mensen!

Opdonderen met het fascisme in Nederland!

Het enige om het behoud van vuurwerk te realiseren is een politieke partij op te richten.......

Finacieel kunnen hun niet zomaar even zeggen we verbieden O&N evve. Ook maatschappelijk gezien kan dat niet zoals frits al zegt krijg je dan pas echt het gezeik.

Krijgen we een VW verbod op den duur ? Het zou mij niks verbazen als de regels op den duur aangepast worden zoals in china dus aangewezen plekken om te stokken en centrale shows. Maar geheel verbieden gaat het finacieel toch nooit lukken.

haha Frits dat was een Cobra 6 mortier bom:D gheghe..
Maar idd zo lost men het probleem niet op..
Nog dieper het ielegaale de onderwereld intrappen.
Ja zo krijgen handelaren vrij spel!
Ennuh is er geen vuurwerk meer.... dan pakt een Vandaal wel een steen op een stale pijp om iets mee kapot te rammen..
of grijpt men na gevaarlijke gemikalien om een lekkere explosie te maken..
ja ja Verbieden is een prachtige optie:bonk:

Ze kunnen het prima doordrukken Gerwin. Veel burgers worden al geintimideerd via de landelijke media. Veel burgers dreigen al slaafs te gehoorzamen, omdat ze bang zijn gemaakt door dit soort gestoorde burgemeesters. Het besef dat met een verbod er nog vele zullen volgen, dringt totaal niet door.

Kostenplaatjes aanvoeren is niet meer van deze tijd. Als ze echt iets willen, zoals een prestigeproject als de HSL zuid die bizar verlieslijdend is, dan drukken ze het door.

Verhalen over eventuele kosten, procedures, handhaving etc is politiek correct ge*** om te voorkomen dat de burger de plannen doorzien. Deze tactiek hanteren ze al jaren binnen de randstad. Misschien niet in de provincie, omdat ze daar nu pas mee beginnen. Maar hier doen ze dat al 20 jaar zo. Het zijn gewoon zoethoudertjes dus om de burger naief te houden. Net zo lang totdat ze hun smerige plannen door kunnen drukken.

Er is maar één manier om dit tegen te gaan: geen duimbreed toegeven.

ik wens ze veel succes hoor met dat verbod, ik ga wel lekker oud en nieuw vieren met goedkoop belgisch en duits vuurwerk, misschien nog wat pools erbij en ik ga helemaal los... kijken of mijn buren dat verbod dan nog steeds zo'n goed idee vinden!

Op basis van de voetbalwet krijg je dan een meldingsplicht. Zit je lekker 2 dagen in de cel. Nee, daar is die voetbalwet dus voor. Om tegendraadse mensen preventief vast te zetten. Dat ding is namelijk veel breder inzetbaar dan alleen voor voetbal.

Dat hele ding heb ik al uitgeplozen. Als ze dat ding er doorheen krijgen, kunnen ze héél veel mensen preventief vastzetten. En vuurwerkliefhebbers dus ook.

Ik zeg allemaal naar Zeeland vuurwerk importeren de laatste 3 dagen, lekker zwart geld verdienen. Kijken of ze nog steeds zo blij zijn. Verder moet de regering gewoon even laten zien wie de macht heeft en deze irritante mensen even uit hun functie verheffen. We hebben een economische crisis, dus moeten we meer gaan uitgeven, maar als we vuurwerk kopen is het weer verkeerd. Verder moeten ze niet zeuren want wat er nu gebeurt schijnt niks te zijn volgens mijn ouders, in de jaren '80 was heel Laakkwartier en de rest van Den Haag een slagveld, of iets in die richting. Kijk maar in het archief van andere tijden en zoek op kerstbomenjacht.

Lees ik het nu verkeerd, of heeft deze man het niet over een verbod? Hij heeft het over het aanpassen van de afsteektijden, niet over het verbieden. Aanpassen van de afsteektijden lijkt me een knap lastige opgave om te handhaven, want dat lukt nu ook al niet.

Lees ik het nu verkeerd, of heeft deze man het niet over een verbod? Hij heeft het over het aanpassen van de afsteektijden, niet over het verbieden. Aanpassen van de afsteektijden lijkt me een knap lastige opgave om te handhaven, want dat lukt nu ook al niet.
Hij heeft het inderdaad over afsteektijden, dat is ook het enige waar ze iets aan kunnen doen (symboolpolitiek). Zoals in die andere topic al was beschreven, het direct verbieden brengt ongelooflijk veel (juridische) problemen met zich mee. Dan kunnen burgemeesters wel stoer roepen van "dan doen wij het maar!", maar als door hun maatregelen de veiligheid in gevaar komt (importeren van buitenlands, soms gevaarlijk vuurwerk heeft verschillende gevolgen voor de veiligheid op straat of wijk door of afsteken, opslag of vervoer). dan worden de besluiten van die burgemeesters mbv een koninklijk besluit van de minister van binnenlandse zaken vernietigd en moeten ze gewoon weer de landelijke regels volgen. Daarnaast kan je als burgemeester niet zomaar alles verbieden omdat zij het persoonlijk niet leuk vinden (zie burgemeester Hilversum). Dat dit duidelijk wordt uit dat andere topic, "Hilversum bepleit compleet vuurwerkverbod":

Het gemeentebestuur roept de raadsleden op om binnen hun partij landelijk de aandacht te vragen voor nieuwe vuurwerkregels. „Bijvoorbeeld door Kamervragen te stellen of moties in te dienen”, aldus het college.

Kennelijk kunnen ze er dus juridisch nu weinig tegen doen. Dus roepen ze partijen maar op om moties enzo in te dienen om de juridische regelgeving langzaam te veranderen en zo op de lange termijn een vuurwerkverbod te realiseren. Maar zoals de burgemeester van Terneuzen al zei, er is een "kakofonie" van meningen over dit onderwerp, wat besluitvorming hierom bemoeilijkt. Tenzij het bij oud en nieuw echt een keer gigantisch uit de hand loopt zie ik een totaalverbod niet zo snel komen.

Zojuist ben ik aan het googlen (kud werkwoord, behoort dit wél tot een correct Nederlands woord überhaupt?) en ik voerde de termen "arno bonte" en "mietje" in. Kreeg meteen een hit op geenstijl. Op zoek naar de reactie met daarin het woord "mietje" vermeld. Volgens mij is deze opmerking geplaatst door een lid van het forum en afkomstig uit Hilversum hehehehehe.

Klasse!

Back
Bovenaan