Afgekeurd product - Geld terugvragen? Wat zijn mijn rechten?

Het volgende. Vuurwerk is van deze wetgeving uitgesloten.

Als wij als winkeliers een i-deal beaalmodule op onze webshop willen hebben, dan moeten wij daarvoor een pps account derden gelden voor af sluiten. Daar wordt tevens de webshop na gekeken of die aan alle wettelijke eisen voor de verkoop enz.enz. aan de consument voldoet. De algemene voorwaarden van de shop worden serieus onder de loep genomen om te kijken of alles wettelijk is toe gestaan wat je in die voorwaarden hebt staan. Uitdrukkelijk hoeven wij als verkopers van vuurwerk niet te voldoen aan het gene hierboven is geschreven. Dit word ons ook gemeld. Een pps account staat onder strenge controle van de overheid.
Dus je recht om geld terug te vragen vervalt tenzij jou winkelier dit heeft vermeld in zijn algemene voorwaarden. Wel dient je winkelier tot een passende oplossing te komen. In dit geval zal hij dus een gelijkwaardig product moeten leveren zoals in zijn voorwaarden staat vermeld.

Met vriendelijke groet,
Harrieboem vuurwerk

Ik denk dat je er flink langs zit.
Ik heb zo vaak voorwaarden gezien op websites die in strijd zijn met de wetgeving.

De wet van kopen op afstand is alleen niet van toepassing op bijvoorbeeld maatpakken, voedsel of tijdschriften.
Je besteld bij een vuurwerkwinkel gewoon een standaardartikel, dit is niet specifiek geproduceerd voor een klant.
Ik ben geen jurist maar weet zeker dat je als consument volledig in je recht staat.

Ongeacht wat de wet zegt, vind ik het niet juist dat de klant de winkel moet gaan contacten omdat hij gehoord heeft dat er iets niet leverbaar of afgekeurd is.
De winkel heeft het product verkocht en zal dat met de klant moeten opnemen.
Iets wat ik zelf ook doe ondanks dat ik toch al best druk ben, heb ik gister tig mailtjes er uit gegooit vanwege afgekeurde producten, ja het koste me flink werk.
Maar de klant weet waar hij aan toe is en je zoekt samen dan naar een passende oplossing en het gaat er uit eindelijk om dat de klant tevreden de deur uit gaat !

Mensen doe niet zo moeilijk, ga zaterdag even langs de betreffende winkel en overleg over de vervangende artikelen.
Of dat je, je geld terug kan krijgen.

De winkeliers zijn geen boemannen...

Bij orthen was er twee jaar geleden een artikel niet beschikbaar.
Dit kreeg ik in de winkel te horen.
Mocht iets anders nemen of geld terug, koos voor het geld.
Gelijk uit de kas en in het handje, hoe makkelijk kan het zijn.......

Ik denk dat je er flink langs zit.
Ik heb zo vaak voorwaarden gezien op websites die in strijd zijn met de wetgeving.

De wet van kopen op afstand is alleen niet van toepassing op bijvoorbeeld maatpakken, voedsel of tijdschriften.
Je besteld bij een vuurwerkwinkel gewoon een standaardartikel, dit is niet specifiek geproduceerd voor een klant.
Ik ben geen jurist maar weet zeker dat je als consument volledig in je recht staat.

Vergeet het maar. Je moet lezen wat ik schrijf.
Voordat wij de i-deal schakeling op onze webshop krijgen word deze volledig na gekeken,vooral de voorwaarden van de shop worden flink onder de loep genomen.
Een pps account staat onder toezicht en bij de vraag hoe het staat met de verkoop van vuurwerk krijgen wij te horen dat dit voor de verkoop van vuurwerk niet van toepassing is.
Staat zelfs vermeld in mijn eigen pps account contract.

Vuurwerk is geen standaard artikel maar een seisoens product.

Maar een beetje vuurwerkverkoper zal dit netjes oplossen.
Doen wij ook.

Vergeet het maar. Je moet lezen wat ik schrijf.
Voordat wij de i-deal schakeling op onze webshop krijgen word deze volledig na gekeken,vooral de voorwaarden van de shop worden flink onder de loep genomen.
Een pps account staat onder toezicht en bij de vraag hoe het staat met de verkoop van vuurwerk krijgen wij te horen dat dit voor de verkoop van vuurwerk niet van toepassing is.
Staat zelfs vermeld in mijn eigen pps account contract.

Vuurwerk is geen standaard artikel maar een seisoens product.

Maar een beetje vuurwerkverkoper zal dit netjes oplossen.
Doen wij ook.
Ik heb je hele verhaal gelezen maar het zegt me allemaal vrij weinig. Zoals ik ook heb gezegd zijn er genoeg webwinkels die ook ideaal hebben en waar hun voorwaarden ook in strijd met de wet. Denk bijvoorbeeld aan het niet vergoeden van de verzendkosten. Zo streng is die controle dus niet.

Gelukkig heb ik nog nooit problemen gehad met het omwisselen of annuleren van vuurwerk. Toch zou het wel fijn zijn als we exact weten hoe het zit, er zijn immers genoeg winkeliers die niet zo meegaand zijn.

Vraag het gewoon aan de verkoper !
En als ie moelijk doet, dan kijken we is wat we verder eraan kunnen doen.
Maar waarschijnlijk heeft hij gewoon een goede oplossing, hij wil ook zijn
klanten houden.

-Mike

Ik heb je hele verhaal gelezen maar het zegt me allemaal vrij weinig. Zoals ik ook heb gezegd zijn er genoeg webwinkels die ook ideaal hebben en waar hun voorwaarden ook in strijd met de wet. Denk bijvoorbeeld aan het niet vergoeden van de verzendkosten. Zo streng is die controle dus niet.

Gelukkig heb ik nog nooit problemen gehad met het omwisselen of annuleren van vuurwerk. Toch zou het wel fijn zijn als we exact weten hoe het zit, er zijn immers genoeg winkeliers die niet zo meegaand zijn.

Hahaha, je bent een volhouder maar ik moet Harry gelijk geven

Sowieso is vuurwerk een "product" waar weinig rechten om op te verlenen zijn. Vuurwerk wordt niet echt serieus genomen en als je al een conflict zou krijgen zullen ze eerst nog alles nagaan of het geen illegaal vuurwerk was in dit achterlijke land!

Als je zeker wilt zijn van je producten moet je of niet vooraf bestellen of gewoon in het buitenland je aankopen doen. Die mogen 365 dagen per jaar verkopen en kun je vooraf afspreken wat er op voorraad moet zijn. In Nederland kan dat helaas niet omdat vuurwerk zoals gezegd geen "normaal product" gezien wordt. Vroeger mocht je heel December lang verkopen, maar dat is al zolang geleden. Willen het zelfs nog terug dringen naar 1 dag de mafkezen hier

Het vervangende product mag nooit minder zijn dan het product wat is aangekocht maar altijd een percentage meer dan het aangekocht bedrag. Dit verschilt per aanbieder.

Het vervangende product mag nooit minder zijn dan het product wat is aangekocht maar altijd een percentage meer dan het aangekocht bedrag. Dit verschilt per aanbieder.

Hmmm.. stel, het product heeft een adviesprijs van 99,95 maar komt in de reklame voor 74,95.
Dat blijkt deze niet goedgekeurd te zijn. Moet men je dan iets geven dat minimaal het bedrag heeft van het adviesprijs (in dit geval dus 99,95) of gewoon vanaf 74,95?

Back
Bovenaan