Samenvuurwerkkopen
VWC lid
Het volgende. Vuurwerk is van deze wetgeving uitgesloten.
Als wij als winkeliers een i-deal beaalmodule op onze webshop willen hebben, dan moeten wij daarvoor een pps account derden gelden voor af sluiten. Daar wordt tevens de webshop na gekeken of die aan alle wettelijke eisen voor de verkoop enz.enz. aan de consument voldoet. De algemene voorwaarden van de shop worden serieus onder de loep genomen om te kijken of alles wettelijk is toe gestaan wat je in die voorwaarden hebt staan. Uitdrukkelijk hoeven wij als verkopers van vuurwerk niet te voldoen aan het gene hierboven is geschreven. Dit word ons ook gemeld. Een pps account staat onder strenge controle van de overheid.
Dus je recht om geld terug te vragen vervalt tenzij jou winkelier dit heeft vermeld in zijn algemene voorwaarden. Wel dient je winkelier tot een passende oplossing te komen. In dit geval zal hij dus een gelijkwaardig product moeten leveren zoals in zijn voorwaarden staat vermeld.
Met vriendelijke groet,
Harrieboem vuurwerk
Ik denk dat je er flink langs zit.
Ik heb zo vaak voorwaarden gezien op websites die in strijd zijn met de wetgeving.
De wet van kopen op afstand is alleen niet van toepassing op bijvoorbeeld maatpakken, voedsel of tijdschriften.
Je besteld bij een vuurwerkwinkel gewoon een standaardartikel, dit is niet specifiek geproduceerd voor een klant.
Ik ben geen jurist maar weet zeker dat je als consument volledig in je recht staat.