ADO - Groningen gestaakt wegens vuurwerk

DEN HAAG - Het eredivisieduel ADO Den Haag - FC Groningen is zondag in de 49e minuut definitief gestaakt, omdat supporters van ADO herhaaldelijk vuurwerk op het veld gooiden. De stand was op dat moment 3-0 in het voordeel van Groningen.

De wedstrijd was al na twee minuten stilgelegd, omdat een assistent-scheidsrechter bijna werd geraakt door het vuurwerk. Arbiter Van Hulten dirigeerde beide teams daarop naar de kleedkamer. Na een pauze van een kwartier werd de wedstrijd hervat.

Toen in de 49e minuut opnieuw vuurwerk werd gegooid, besloot Van Hulten ADO - Groningen definitief te staken.

Het is de tweede keer dit seizoen dat een thuisduel van ADO Den Haag wordt gestaakt. Eerder werd de ontmoeting met Vitesse (19 november 2006) vroegtijdig beëindigd, omdat Haagse fans het veld op stormden.

Zuiderpark

Het is de laatste keer dat ADO Den Haag in het Zuiderpark-stadion speelt. Volgend seizoen speelt de club in een nieuw onderkomen. Al vooraf het duel deden vertegenwoordigers van de Haagse club een beroep op de toeschouwers om "het Zuiderpark-stadion te respecteren". Dat was blijkbaar aan dovemansoren gericht.

Vanaf 19:00 uur op Tien/Talpa de wedstrijden. Allemaal dus kijken!

groningen06.jpg

groningen07.jpg

groningen08.jpg

groningen09.jpg

Mike, was het leuk in Den Haag?

Laatst bewerkt:
ik vind het belachelijk... spelers bekogelen met vuurwerk.. niet normaal, op sluiten die idioten zeg ik

Haha, dat had je niet verteld dat je hier aanwezig zou zijn. Balen ik had wel mee willen gaan:sad:.

Nee hoor, wel jammer dat de wedstrijd is afgelast. Maarjah niet luisteren moet gewoon gestraft worden. Helaas zijn er nu meer mensen de dupe geworden van weer een kleine groep.

Die bommengooiers krijgen wel sv. Vroegâh kwam je daar nog wel eens mee weg...

Op tv was verder weinig te zien, 1 knal gehoord (niet eens in beeld) en einde wedstrijd. Of het dus daadwerkelijk zo is dat die gast geraakt is of dat het écht de spuigaten uitliep heb ik niet kunnen zien. Waarschijnlijk is alles weer flink overdreven.

Neemt overigens niet weg dat vuurwerk op het veld niet hoort. Tenzij je Theo Lucius opstelt, dan is het vragen om handel problemen. Maar Boem Boem Theo heeft volgens mij zijn 240 uur taakstraf inmiddels al gedaan...

Ik hoorde het op de Radio ja onderweg naar huis vanmiddag. Het is ook altijd wat met die voetbalclubs uit de drie grote steden he. Is het Niet nancy waar ze de boel afbreken, dan slaan ze elkaar de hersens wel in en nu weer vuurwerk.

Afschaffen dat voetbal, komt alleen maar ellende van en kost bakken met geld.

Oeh gedurfde uitspraak RedBaron...:p
Met de rest ben ik het wel eens het wordt steeds meer een spelletje van de supporters erg jammer...

bakken vol met geld?
ze krijgen het dubbel en dwars terug hoor, door deze uitspraak kan er ook nog wel een kleine relletje worden veroorzaakt met de mensen hier die wel van voetbal houden

door deze uitspraak kan er ook nog wel een kleine relletje worden veroorzaakt met de mensen hier die wel van voetbal houden

Helemaal niet want dit is een vuurwerk forum en geen voetbal forum:wink:

we houden het dus even ontopic en gaan niet door op de uitspraak dat voetbal verboden zou moeten worden.

Ontopic:

Voorlopig heeft Mattenfreak nog niet gereageerd. Jammerlijk hoor, zoek ik voor hem die foto's van die rollen, neemt die niet eens de moeite om te kijken.

Echt een nep mattenfreak :cry:

Tja, ik snap sowieso niet waarom je nou vuurwerk in een stadion gaat afsteken.
Bedoel iedereen weet dat jij het hebt gedaan, het stikt er van de camera's, het stikt er van de controle en van de politie.
Bovendien kun je nooit vluchten.:bonk:
:bye:

het is wel leuk dat iedereen zijn stoeltje waar hij/zij op zat mocht meenemen. :)
ze hadden de stoeltjes voor de wedstrijd al losgeschroeft.

LOL dus ze gingen ervan uit dat er rellen zouden komen?
Én ado is nu dus geld kwijt om nieuwe stoeltjes te kopen.. Kun je ze nog beter niet vastschroeven er zijn er maar een paar die gesloopt worden.:wink:

Ze hebben een heel nieuw stadion en alles moet dus toch al weg. Dus waarom jullie het nou over onnodig slopen en kosten hebben is mij een raadsel. Alles moet immers al gesloopt worden. Wat er voor dat stadion in de plaats komt is alleen nog niet bekend.

Maar het gaat om het vuurwerk dat er afgestoken werd, niet om het slopen van stoeltjes, vechtpartijen etc etc.
Hou het aub dus een beetje ontopic.

Filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=kjDjuxZynmU

http://www.youtube.com/watch?v=mugduYPfmfY

1 speciaal voor Mattenfreak:
http://www.youtube.com/watch?v=GND2Fx4q-_c

Jammer voor Mols, had hem wel een mooi afscheid gegunt, maar 0-3 achter staan in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en de laatste in het Zuiderpark...:mad:
Maar jammer dat het weer zo groot uitgemeten word in de media, want een gestaakte wedstrijd van den haag = voer voor de honden :frusty:

Klopt, hier moet ik je gelijk aan geven.
Maar aan de andere kant, over 2 jaar kan iedereen zich nog steeds de afscheidwedstrijd van michael mols herinneren.:wink:
Zo is dat niet bij velen.

Haha, ja dat klopt, de gevolgen van vuurwerk zijn onbegrenst :rolleyes:
Het viel me trouwens op dat dit de enige wedstrijd is van het seizoen die stil is gelegt door vuurwerk, of mis ik er 1tje? :confused:

Nieuwe informatie:

ADO Den Haag plaats foto's vuurwerkvandalen op website

ADO Den Haag heeft op de website van de club foto's geplaatst van drie vandalen die tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Groningen vuurwerk afstaken en op het veld gooiden. De club hoopt dat andere supporters de vandalen kunnen identificeren. Dat maakte ADO vrijdag bekend. Het is eerste keer dat de Hagenaars beelden van de vandalen op de site plaatsen.

Vier andere fans die zich tegen Groningen misdroegen zijn al geidentificeerd en hebben een stadionverbod gekregen. De wedstrijd, die het afscheid van het stadion Zuiderpark betekende, werd in de 49e minuut definitief gestaakt nadat supporters herhaaldelijk vuurwerk op het veld hadden gegooid.

zie ook dit bericht van ADO Den Haag

Laatst bewerkt:
en terecht die foto's zo snel mogelijk op pakken die klanten.... moeten ze met al dat soort herrie schoppertjes doen, foto's over al plaatsen ,zijn ze zo gevonden hoor

Back
Bovenaan