Actie tegen illegaal vuurwerk in postpaketten

DW2000

VWC lid
DEN HAAG -
PostNL en de Inspectie Leefomgeving en Transport hebben afspraken gemaakt om gegevens uit te wisselen om postpaketten met daarin gevaarlijk illegaal vuurwerk beter te kunnen onderscheppen. De samenwerking betekent onder meer dat de ILT adressen doorgeeft aan Post NL van bekende afzenders van illegaal vuurwerk.
Ook wordt kennis gedeeld over typische kenmerken van 'vuurwerkpaketten', zoals de vorm en het gebruikte verpakkingsmateriaal. Op zijn beurt verstrekt PostNL onder meer adresgegevens van onderschepte vuurwerkpaketten. Die gaan naar de naar de politie en het Openbaar Ministerie.
Illegaal vuurwerk wordt vaak gekocht via buitenlandse websites die de bestellingen als gewoon postpakket versturen. Het vuurwerk is niet alleen verboden, maar ook gevaarlijk voor medewerkers van postbedrijven die met de paketten moeten werken.

bron

Typisch Televaag.....verkeerde info.

Postnl verwerkt helemaal geen postpakketten ,dat is TNT Express. Twee aparte bedrijven.

Dan vind ik wel gelijke monniken gelijke kappen en moeten ze ook legale nederlandse bedrijven aanpakken die cat1 vuurwerk per post versturen.

Waarom? Het zijn geen gelijke monnikken.... het een is legaal het ander niet. Er gaan zoveel gevaarlijke stoffen per post...

Zo stuur ik regelmatig gevulde glazen bloedbuisjes per post die mogelijk allerlei ziekten bevatten. Ook allerlei vaccins gaan per post. E.e.a hangt samen met verpakkingswijze en risico.

Tjongjong legaal illegaal jullie snappen heus mijn bedoeling wel het gaat erom dat men voor deze aanpak het excuus van dat vuurwerk per post gevaarlijk is.het is of gevaarlijk of niet.net zoiets dat vuurwerk via Rotterdamse haven binnenkomt (niet gevaarlijk?)dan naar België als wij het weer gaan halen is het weer gevaarlijk.

Mijn pa is vrachtwagenchauffeur bij PostNL en heb er zelf ook nog een tijdje voor gereden.
Binnen PostNL zijn er inderdaad wel 2 verschillende takken, 1 voor de brieven en 1 voor pakketten.

Oh dan zal ik wel de enige vestiging in Nederland runnen die ze niet verwerkt. Vreemd.

Mijn pa is vrachtwagenchauffeur bij PostNL en heb er zelf ook nog een tijdje voor gereden.
Binnen PostNL zijn er inderdaad wel 2 verschillende takken, 1 voor de brieven en 1 voor pakketten.

Dank u !

Dus nogmaals, Postnl behandelt alleen poststukken en busstukken (als we dan toch technisch gaan doen) Postpakketten kan je aanmelden via Postnl, ja, maar de uitvoerende (bezorgende) partij is TNT-express. Dit alles wordt bevoorraad door het Autobedrijf en RTO. (weer twee andere takken)

Verder iemand nog vragen ? :cool:

Dank u !

Dus nogmaals, Postnl behandelt alleen poststukken en busstukken (als we dan toch technisch gaan doen) Postpakketten kan je aanmelden via Postnl, ja, maar de uitvoerende (bezorgende) partij is TNT-express. Dit alles wordt bevoorraad door het Autobedrijf en RTO. (weer twee andere takken)

Verder iemand nog vragen ? :cool:

Klopt lekker niks van :D :wink:.

DEN HAAG -
PostNL en de Inspectie Leefomgeving en Transport hebben afspraken gemaakt om gegevens uit te wisselen om postpaketten met daarin gevaarlijk illegaal vuurwerk beter te kunnen onderscheppen. De samenwerking betekent onder meer dat de ILT adressen doorgeeft aan Post NL van bekende afzenders van illegaal vuurwerk.
Ook wordt kennis gedeeld over typische kenmerken van 'vuurwerkpaketten', zoals de vorm en het gebruikte verpakkingsmateriaal. Op zijn beurt verstrekt PostNL onder meer adresgegevens van onderschepte vuurwerkpaketten. Die gaan naar de naar de politie en het Openbaar Ministerie.
Illegaal vuurwerk wordt vaak gekocht via buitenlandse websites die de bestellingen als gewoon postpakket versturen. Het vuurwerk is niet alleen verboden, maar ook gevaarlijk voor medewerkers van postbedrijven die met de paketten moeten werken.

bron

Stemming makerij, de oostblokkers versturen niet met Nederlandse vervoerders want die zijn te duur. Daarnaast heeft de politie echt helemaal niks aan die adressen, okay... het zal vast 'genoeg' zijn om een Bevel tot binnentreden(niet te verwarren met een Bevel tot huiszoeking) te regelen... maar daar kunnen ze uiteindelijk niks mee. Zolang je het pakket niet hebt ontvangen (volgens mij zelfs zolang je het pakket na ontvangst niet hebt open gemaakt), ben je niet strafbaar.

bij een bevel tot binnentreden vragen ze gewoon of ze even rond mogen kijken in kasten en schuur e.d. , weiger je dan om kasten e.d. open te maken, hoe lang denk je dat het telefoontje met de OVJ duurt en ze wel toestemming hebben tot huiszoeking ? Vermoeden is genoeg in Nl.

Je hebt een doos met illegaal vuurwerk in huis uit het buitenland, maar je hebt hem niet geopend, dus ben je niet strafbaar..... U meent dit serieus??? :rolleyes:

bij een bevel tot binnentreden vragen ze gewoon of ze even rond mogen kijken in kasten en schuur e.d. , weiger je dan om kasten e.d. open te maken, hoe lang denk je dat het telefoontje met de OVJ duurt en ze wel toestemming hebben tot huiszoeking ? Vermoeden is genoeg in Nl.

Je hebt een doos met illegaal vuurwerk in huis uit het buitenland, maar je hebt hem niet geopend, dus ben je niet strafbaar..... U meent dit serieus??? :rolleyes:
Ja, want misschien had jij wel Visco besteld? Of een schietsysteem? Als jij een pakketje ontvangt en er zit cocaïne in, dan ben je toch ook niet strafbaar -_-.

En je eerst alinea klopt, maar reken er maar niet op dat dit binnen 5 minuten is gepiept. Dan heb je dus genoeg tijd om al dat spul naar een veilig onderkomen te brengen.

Om ff on topic te gaan:

Het is natuurlijk ook niet normaal dat je als post/pakket bezorger met een rijdende bom pakketten gaat bezorgen, je weet idd nietbwat je allemaal vervoert, nitraatbommen, met de kracht van een handgranaat, shells met de kracht van een kruisraket, en cobra 6/7/8 met de kracht van een kernbom.

Dan ben ik wel blij met mijn baantje als koekenbakker, explosief deeg (kneedbommen/c4) vind je bij mij in de bakkerij niet

Back
Bovenaan