Actie tegen afsteken vuurwerk

tristen

VWC lid
EDE – De politie in Ede moet meer gaan letten op het illegaal afsteken van vuurwerkbommen. Dat wil burgemeester Cees van der Knaap. Hij zei dat in antwoord op vragen van raadslid Eric Leltz (GroenLinks/PE) over de vele knallen door vuurwerk die nu al vaak ’s avonds te horen zijn, onder meer in de wijk Veldhuizen.

De burgemeester, die aangaf er zelf in Bennekom ook last van te hebben, beloofde het probleem onder de aandacht te brengen van de politie. Van der Knaap stelde wel dat het moeilijk is daders te pakken omdat deze vaak snel wegrennen na het afsteken van vuurwerk.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/11926874/Actie-tegen-te-vroeg-afsteken-vuurwerk.ece

Mij lijkt het heel simpel om dit probleem op te lossen,
de boete verhogen naar 2000 euro. dan denk je wel 10x na voordat je vroeg gaat afsteken, want dit zijn wel de mensen die het voor de liefhebber die zich wel aan de regels houdt verpesten.
En dit bericht gewoon via de televisie uitzenden zodat iedereen het in het hele land weet.

vuurwerk bommen???
Ja de vuurwerk bommen afstekers mogen ze van mij hard pakken.
Maar de vuurwerk (daar versta ik al het niet zelf geimprofiseerde en omgebouwde zware knallers enzv mee) afstekers worden dan wel met rust gelaten?

Want vuurwerk is tog bedoeld als vermaak?
En bommen zijn tog gemaakt om verwondingen en vernielingen mee aan te richten?.
Aa fijn. Niet meer doen jongens:p

Back
Bovenaan