Achttien maanden cel geëist tegen vuurwerkbroers

ylke

VWC lid
Achttien maanden cel geëist tegen vuurwerkbroers

WIERDEN/ALMELO - De Wierdense gebroeders L. gaan mogelijk achttien maanden de gevangenis in voor de verkoop van illegaal vuurwerk.

Dat hoorden de mannen gisteren tegen zich eisen in de Almelose rechtbank. Voor J.L. was het niet de eerste keer dat hij met justitie in aanraking kwam wegens de verkoop van gevaarlijk vuurwerk. Voor een eerder vergelijkbaar vergrijp kreeg hij een voorwaardelijke gevangenisstraf van twaalf maanden. Een periode die nog niet ten einde is.

Zodoende noemde de officier van justitie hem een gewaarschuwd man. "En een gewaarschuwd mens telt voor twee", aldus de officier. De uitspraak gold volgens haar ook voor broer A.L., omdat ook hij niet vrij van zonden was binnen het wereldje van illegaal vuurwerk.

De uitspraak volgt op 16 juni.

Bron

ik vind het niet zo bespottelijk. Hij zat nog in zijn voorwaardelijk. Dus dat komt er al bij.
Ik vind het gewoon echt oerstom dat iemand het in zijn kop haalt om als hij een voorwaardelijke celstraf heeft gewoon nogmaals hetzelfde te doen. Dan vraag je ook ergens om en dan heeft de voorwaardelijke straf blijkbaar niet genoeg geholpen.
Ik vind dan vervolgens de straf van de broer wel iets te hoog omdat hij niet voorwaardelijk had en dus eigenlijk een andere strafmaat zou moeten hebben. Want niet helemaal vrij zijn van het wereldje klinkt nu niet echt overtuigend als bewijs.
greetzz

Wat mij betreft mogen er vaker dit soort straffen vallen voor handel in illegaal vuurwerk. Misschien dat dan minder mensen het in hun hoofd halen om zware knallers naar Nederland te halen, want hoe leuk het ook is, het zorgt wel (door vandalisme) voor een verkeerd beeld van vuurwerk.

Wat mij betreft mogen er vaker dit soort straffen vallen voor handel in illegaal vuurwerk. Misschien dat dan minder mensen het in hun hoofd halen om zware knallers naar Nederland te halen, want hoe leuk het ook is, het zorgt wel (door vandalisme) voor een verkeerd beeld van vuurwerk.

Geloof me. Zelfs illegaal vuurwerk, als er goed om mee wordt gegaan, kan onmogelijk leiden tot een verkeerd beeld van vuurwerk. Zolang je dit zelf door hebt, ben je een echte vuurwerkliefhebber.

Geloof me. Zelfs illegaal vuurwerk, als er goed om mee wordt gegaan, kan onmogelijk leiden tot een verkeerd beeld van vuurwerk. Zolang je dit zelf door hebt, ben je een echte vuurwerkliefhebber.

Ik bedoel dat het beeld van de gemiddelde Nederlander aardig wordt bepaald door harde knallers. Zij horen alleen de harde knallers en zien kapotte prullebakken en bushaltes. Zij zullen echt niet nadenken over of het illegaal is of niet... Daarom heb ik tussen haakjes 'door vandalisme' staan. Dat zorgt namelijk dus wel voor een verkeerd beeld bij de 'gewone' mensen.

Wat mij betreft wordt illegaal vuurwerk nu ook echt goed aangepakt!

en vieze mannetjes die met hun poten aan kleine meisjes of dochters van vaders zitten komen met een jaartje vrij!!!darom vind ik deze straf nergens opslaan

en vieze mannetjes die met hun poten aan kleine meisjes of dochters van vaders zitten komen met een jaartje vrij!!!darom vind ik deze straf nergens opslaan

Ik ben het met je eens en ook weer niet.
Ik vind de straf dikke prima, laat ze maar brommen en hopelijk leren anderen er wat van. Dus daarin ben ik het niet met je eens.
Ik ben het wel met je eens dat mensen die met hun poten aan kinderen zitten langer zouden moeten brommen. Maar dat deze minder lang hoeven te zitten wil niet zeggen dat ik het niet eens ben met de strafmaat voor dit vuurwerk geval. Ik vind dat de mensen die aan kinderen zitten gerust 5 jaar mogen zitten. Maar dat is uiteindelijk een andere discussie.
greetz

straffen zijn ook veel te hoog,volgens mij zijn ze al 3 jaar achter elkaar gepakt met vuurwerk

Let op mijn worden, deze mannen zijn de grotere handelaren op de illegale markt, met hun ontbrekende aandeel dit jaar in de markt, zal er van bepaalde merken en producten een stuk minder in omloop zijn!
Misschien goed, misschien niet, toch vind ik de straffen persoonlijk aan de hoge kant.
Maar het is zeker hun eigen schuld, de manier van handelen en verkoop ging helemaal nergens over, overal mee te koop lopen en overal adverteren..

straffen zijn ook veel te hoog,volgens mij zijn ze al 3 jaar achter elkaar gepakt met vuurwerk

als ze al drie jaar achter elkaar gepakt zijn( hoe weet je dit) dan vind ik de straf nog wat laag.
Dan ben je ten eerste gewoon dom om door te blijven gaan en ten tweede oerstom om je drie keer te laten pakken.
greetzz

als ze al drie jaar achter elkaar gepakt zijn( hoe weet je dit) dan vind ik de straf nog wat laag.
Dan ben je ten eerste gewoon dom om door te blijven gaan en ten tweede oerstom om je drie keer te laten pakken.
greetzz

Ik vind het kortzichtig iemand dom te noemen vanwege dit feit.
Op een bepaald niveau zijn er echt GROOOTE bedragen te verdienen en sommigen nemen het risico dan voor lief.
Wat als de beste man al een tonnetje of 3/4 ergens goed verstopt heeft?
Dan zijn die 18 maandjes zitten (waarschijnlijk 12 bij goed gedrag) goed betaald hoor.
Ik verdien het niet in 18 maanden:p

Dus om deze mannen dom te noemen???
Dol........ op centjes,,, dat zal het eerder wezen.

Als je het risico dan toch voor lief neemt dan heb ik er al helemaal geen medelijden meer mee.
En toch, drie keer op rij je laten pakken vindt ik wel dom.
greetzsz

greetzz

kijk maar is goed bij de oudere berichten hier,dan weet je het

Als je weet hoeveel geld er in deze handel om gaat dan neem je snel voor meerdere keren het risico..
Ik ken nog een grote jongen die 3 jaar geleden is gepakt, en een flink geld bedrag moet terug betalen.. en waarvan betaalt hij dat? van het geld van de verdiende handel in de volgende jaren.. zo werkt het vaak, net als in de drugs scene.

Als je weet hoeveel geld er in deze handel om gaat dan neem je snel voor meerdere keren het risico..
Ik ken nog een grote jongen die 3 jaar geleden is gepakt, en een flink geld bedrag moet terug betalen.. en waarvan betaalt hij dat? van het geld van de verdiende handel in de volgende jaren.. zo werkt het vaak, net als in de drugs scene.

ja erg krom eigenlijk.
is dat toevallig die gene die met iets van 15.000 lawinepijlen is opgepakt ?

ja erg krom eigenlijk.
is dat toevallig die gene die met iets van 15.000 lawinepijlen is opgepakt ?

Nee dat is niet die gene.

(Zo nu mijn mening over andere reacties):wink:

Maar blijf het schijnheilig vinden.
Vele hier vinden hun fp3tjes vlindertjes blokjes potjes en shells op oudjaarsdag of avond maar al te leuk.
En dan zijn er dus mensen die hier zeggen dat de straffen hoger moeten of dat dit ijgenschuld dikke bult is.
Hallo wakker worden! Dankzij dit soort gasten heb jij je (niet legaal verkrijbere) vuurwerkjes.
Dus stop met die coruptie....

Ja ik vind de straf tehoog.
Ik heb veel geknalt en gestookt.
En dat heb ik aangeschaft via dit soort gasten.

Maar nu ik wat braver geworden ben en het legaal hou (en wat Belgisch)
Ga ik tog ook niet schijnheilig doen door te zeggen dat de steaffen hoger moeten.
Nee dankzij dit soort jongens heb ik jaren plezier gehad.

Zo dat is er uit.
Ik zal vast weer een spervuur van negatieve reacties over me heen krijgen,
maar dat veranderd mijn gedachten toch niet.

Sorry heren.

Sorry 3xh, maar ik heb nog nooit illegaal vuurwerk in handen gehad. Dus wat mij betreft valt die corruptie en schijnheiligheid wel mee. Misschien is dat bij de anderen hier ook wel die vinden dat de straf prima is zo.

Natuurlijk zijn er liefhebbers zo als jou die nog nooit illegaal vuurwerk af hebben gestoken of gekocht.
Maar ik weet dat er wel leden tussen zitten die een beetje behoorlijk schijnheilig zijn.
Voel je niet al te aangesproken:wink:.
Ik denk dat de mensen waar ik het over heb ut zelf donders goed weten

Back
Bovenaan