Achthonderd kilo vuurwerk in beslag genomen

Achthonderd kilo vuurwerk in beslag genomen

ASSEN - De politie in Drenthe heeft achthonderd kilo consumentenvuurwerk in Assen in beslag genomen. De partij lag in een vrachtwagen die langs de kant van een weg stond geparkeerd. Dit meldde een woordvoerder van de gemeente Assen woensdag.

„Het lag op voorraad voor een winkel, die niet voldoende opslagruimte had. Een heel gevaarlijke situatie”, aldus de woordvoerder

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5682618/__800_Kilo_vuurwerk_in_beslag_genomen__.html

Dit is ook een manier om je opslagruimte uit te breiden:bonk:

Niet? Nou een vrachtwagentje met 1.4 spul mag hier wel op de dam staan hoor van me. 800 kilo.... kan je mooie doorlontprojectjes maken zeg.

800 kilo ( als het netto is ) Dan moet dit voertuig permanent bewaakt worden volgens de ADR regelgeving. In dat geval mag deze gewoon ergens op een goed bereikbaar parkeer terrein geparkeerd staan. Of bijvoorbeeld op een industrieterrein.

als deze niet bewaakt is mag het niet. Het is overigens een veel gebruikte methode in Nederland .. een vrachtwagentje ergens parkeren met een voorraad consumenten vuurwerk.

Is gewoon bruto heb ik het vermoeden en tja 800 kilo valt allemaal nog wel mee..
Het mag dan wel niet maar om over groot gevaar te spreken gaat me te ver.

Dat is Kevin en mijn collectie bij elkaar... Nou dat is wel leuk zeg hehe. Zouden wij ook onze collectie moeten bewaken Kevin?

Back
Bovenaan