[AC25-36-10] Edaha 36sh [Uitloop 2023]

pyrofan#1

VWC Moderator
Artikelnummer: AC25-36-10
Artikelnaam: Edaha
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 496,8 gram
Aantal Schoten: 36 schoten
Effectomschrijving: Gold titanium tail to gold titanium willow with white Plum.
Brocade tail to brocade crown with white strobe.
Gold titanium tail to gold titanium willow with yellow plum.
Brocade tail to brocade crown with gold strobe.
Gold titanium tail to gold titanium willow with red Plum.
Brocade tail to brocade crown with red strobe.

Tube diameter: 25mm
Kartoninhoud: 6/1
Tijdsduur: Ca. 25 sec
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €34,95
19._edaha.jpg

Wij danken Argento Feuerwerk voor de informatie
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt:
Door de grotere afstand lijkt deze minder dan ie in werkelijkheid was ( m'n beelden worden ook flets daardoor ).

Maar voor een 1.4G/kooiloze cake had ie een prima burst en hij was lekker gevarieerd en met veel schoten. Alsof je een kleine compound afsteekt.

Als ik op de beelden moet afgaan, dan is het toch weer de zoveelste tegenvaller uit de Funke/Argento-stal. De producten voor de NL-markt komen sowieso niet in de buurt van wat in België en Duitsland te halen. Het is allemaal verklaarbaar, maar als je een label van Funke of Argento op een cake ziet, dan verwacht je er toch meer van.

Als ik op de beelden moet afgaan, dan is het toch weer de zoveelste tegenvaller uit de Funke/Argento-stal. De producten voor de NL-markt komen sowieso niet in de buurt van wat in België en Duitsland te halen. Het is allemaal verklaarbaar, maar als je een label van Funke of Argento op een cake ziet, dan verwacht je er toch meer van.

De Duitse en Belgische winkels verkopen precies dezelfde producten. In 2017 en 2018 kwam Funke met producten die een beetje té goed waren. Daarna begon dat al iets minder te worden in het algemeen, op de paar cakeboxen na. En vanaf 2020 is Funke zich grotendeels gaan richten op de Duitse markt waar 1.4G ( hier kooiloos ) erg interessant is qua vervoer en opslag. Dat betekent dus dat bijna alle nieuwe producten ( waaronder 90% van Argento / Albert ) een veel zwakkere burst hebben gekregen, want volgens die wetgeving mag er maar 5% burst in zitten. Je kent ze wel, de pruttelproducten in Nederland ( en de producten die in de Duitse supermarkten liggen ). Gelukkig weet Funke er nog het maximale uit te halen. Maar dat betekent wel dat het alsnog een stuk minder indrukwekkend is dan wat je voorheen gewend was van Funke en waar Argento in 2019 naam mee had gemaakt. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet hier in Nederland als ze met een 'premium' merk als Argento komen.

Daarbij nogmaals over de afstand, we stonden op zeker 60 meter afstand, waarbij je in de straat op misschien 8 meter staat. Ik vond voor 1.4G dat het nog prima spul was, de burst was zeker beter dan vele andere 1.4G / kooiloze pruttelzooi die wij hier in Nederland hebben. De beelden zijn erg vertekend met de werkelijkheid. Maar ja, het is een stuk minder dan de 1.3G producten waar Funke z'n naam mee heeft gemaakt. En je zou er geen premium prijs voor moeten betalen want Argento is juist een budget merk van Funke en zeker de 1.4G producten.

Vond deze ondanks de afstand toch dikke prima! Als je hieronder staat met oud en nieuw is het gewoon een lekker bakkie. Zal je niet van de sokken blazen, maar tegenvallen ook niet.

Ik heb deze ook gehad in de straat (film volgt nog) maar het gemis aan burst valt me wel op. Een goede Nederlandse cake blaast deze met gemak omver. Opzich niks mee met deze, maar had er toch meer van verwacht.

Ik heb deze echt besteld voor de effecten en er zijn een aantal films hierboven waar hij goed overkomt dus ben benieuwd.

Klopt, het is ook beetje een vreemd systeem. Ik zou als Zena zijnde gewoon de prijzen met 25% verlagen, dan ziet het er allemaal al wat vriendelijker uit

Heb hem dit jaar 2x gehad en vond hem enorm tegenvallen. Mogelijk dat het ook door de wind kwam. Maar voor mij geen 2e keer meer.

Back
Bovenaan