Aboutaleb: Praten met China over sterkte van vuurwerk

oerendhard

VWC lid
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam heeft zijn zorg uitgesproken over de sterkte van het legale vuurwerk dat gisteren tijdens de jaarwisseling is afgestoken.
Aboutaleb wil daarom ook dat de Nederlandse overheid of zelfs Brussel erop aandringt bij de Chinese autoriteiten om het vuurwerk niet zo sterk te maken.

In een interview met Radio Rijnmond vertelt hij dat door vuurwerk gisteravond bijvoorbeeld een voorruit van een politieauto is vernield, en dat kan niet gebeuren 'met de kracht van een rotje uit 1960, zal ik maar zeggen.'

'Onzinnig'
Ook burgemeester Brok van Dordrecht ziet wel brood in het idee om bij de overheid aan te dringen op een gesprek met de Chinese overheid over de sterkte van het vuurwerk dat naar Europa wordt geëxporteerd. 'Het is totaal onzinnig om dat zware vuurwerk maar steeds zwaarder te maken,' zei hij in een interview met Radio Rijnmond.

*bron,ad.nl

denk dat die beter is met een vuurwerkdealer kan praten ofzo.
hij weet er totaal niks van,maar van mij mogen de rotjes uit 1960 wel weer terug komen hoor :D

In de tijd waar Achmed het over heeft, de jaren 60, bestond hij niet eens of liep hij in zijn jeugd op berggeiten te jagen ergens in Marokko.

De PvdA vindt het al jaren gek dat de kiezers weglopen. Zo, als je Achmedjes dus geforceerd neerzet als burgemeester van een grote stad, dan hoopt de PvdA weer zieljes te winnen op basis van politieke correctheid.

Vergeet daarbij niet dat PvdA en GL al eens hebben gesproken over een mogelijke fusie tegen rechts. In ieder geval zou dat voor de vuurwerkliefhebber slecht zijn. Te veel paternalisme is niet goed.

Ik ga even ongenuanceerd reageren, mijn excuses bij deze alvast:

Aan Aboutaleb en al die andere azijnpissers die ons vuurwerkliefhebbers (maar ook de niet freaks) proberen te benadelen en verboden proberen op te leggen en hiermee het plezier wat zoveel mensen beleven af te nemen: Verdwijn AUB heel snel van deze aardbodem!!!

Als vuurwerk minder zwaar wordt zal de wet aangepast moeten worden.
En gaan er meer en meer mensen halen in het buitenland wat de overheid juist probeert tegen te gaan.

Weer zo'n uitspraak van een stom miezerig persoon wat de balle verstand heeft over vuurwerk.
Laat hem gewoon zijn b*k houden en zich meer in de materie verdiepen en kijken wat er speelt.
Vuurwerk zwaar???
Achterlijke gladiool.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er veels te veel over op wind en zie deze berichten liever helemaal niet meer.
Excusses voor het mischien groove taal gebruik maar ben er echt klaar mee!

Inmiddels meneer de bijnaam ABOUTALEIPO gegeven:p

gr

Laatst bewerkt:
Weer zo'n uitspraak van een stom miezerig persoon wat de balle verstand heeft over vuurwerk.
Laat hem gewoon zijn b*k houden en zich meer in de materie verdiepen en kijken wat er speelt.
Vuurwerk zwaar???
Achterlijke gladiool.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er veels te veel over op wind en zie deze berichten liever helemaal niet meer.
Excusses voor het mischien groove taal gebruik maar ben er echt klaar mee!

Inmiddels meneer de bijnaam ABOUTALEIPO gegeven:p

gr

Je bent er al klaar nee? En dan woon je er nog eens bij in de stad.
:p

Nederlands vuurwerk is prima, eindelijk een beetje op niveau, ik zeg: op naar de 1000gr cakeboxen!

Ik vind wel dat hij een punt heeft als het gaat om de steeds zwaardere illegale knallers uit bijvoorbeeld het Oostblok.
Dit soort knalwerk valt buiten normaal feestvuurwerk en zorgt vaak voor velende schades of gewonden. Wat vervolgens al het andere leuke vuurwerk in een kwaad daglicht zet. Het geen wat wij nu juist niet willen!
Ik kan er wel inkomen dat er een Europese wet moet komen die dit soort spul uit Europa moet weren.

Ik kan er wel inkomen dat er een Europese wet moet komen die dit soort spul uit Europa moet weren.

Die wet is er alleen wordt die nog niet gehandhaafd in de nieuwe europese landen.
Het is niet voor niets dat de handelaren nu zover uit wijken voor hun spullen nu west europa is dicht getimmerd.

In de tijd waar Achmed het over heeft, de jaren 60, bestond hij niet eens of liep hij in zijn jeugd op berggeiten te jagen ergens in Marokko.

De PvdA vindt het al jaren gek dat de kiezers weglopen. Zo, als je Achmedjes dus geforceerd neerzet als burgemeester van een grote stad, dan hoopt de PvdA weer zieljes te winnen op basis van politieke correctheid.

Vergeet daarbij niet dat PvdA en GL al eens hebben gesproken over een mogelijke fusie tegen rechts. In ieder geval zou dat voor de vuurwerkliefhebber slecht zijn. Te veel paternalisme is niet goed.

Volkomen met je eens.

Tegen de tijd dat hij zijn vuurwerkverbod krijgt is er al lang een PvdA verbod. Doe iets aan je met bontkraagversierde stadverstierders, in plaats van ons vuurwerk afpakken. Ga een keer zelf de straat op in de ghetto's van je stad en doe iets aan de mensen die die "krachtige rotjes" afsteken in plaats van aan de rotjes.

Laffe PvdA aanpak.

Ik ga even ongenuanceerd reageren, mijn excuses bij deze alvast:

Aan Aboutaleb en al die andere azijnpissers die ons vuurwerkliefhebbers (maar ook de niet freaks) proberen te benadelen en verboden proberen op te leggen en hiermee het plezier wat zoveel mensen beleven af te nemen: Verdwijn AUB heel snel van deze aardbodem!!!

Zo denk ik er ook over! Laten die azijnpissers inderdaad maar van de aardboden verdwijnen, letterlijk en figuurlijk, maar niet zonder veel pijn lijden!

Ik wordt helemaal gek van dat soort lui!!!!!

Alleen omdat aboutaleb zijn eigen soort niet in de gevangenis wil smijten of een sanctie wil opleggen, moet hij met china praten en de echte liefhebber duperen. Aboutaleb doe je werk gewoon goed in je stad. Denk je nu echt dat China minder zwaar vuurwerk zal maken, alleen omdat jij geen orde kan houden in je stad?

Waarom hebben sommige Nederlanders het idee dat wij zoveel invloed hebben bij andere landen. Zo,n klein K*t landje als Nederland gaat tegen China zeggen dat ze hun vuurwerk niet zo sterk moeten maken. Moeten ze vooral doen als ze zich belachelijk willen maken en uitgelachen willen worden. China trekt zich al weinig aan van wat Amerika wil, laat staan van
wat ons kleine landje vind of wil.

Back
Bovenaan