Aanhoudingen voor vernielingen in Yerseke

moontan

VWC lid
Aanhoudingen voor vernielingen in Yerseke

YERSEKE - De politie heeft vier mannen (variërend in leeftijd van zestien tot dertig jaar) uit de gemeenten Reimerswaal en Kapelle aangehouden voor een reeks vernielingen op oudjaarsdag in Yerseke.

Zij vernielden door het afsteken van vuurwerk onder andere enkele straatpaaltjes, een elektriciteitskastje, een lantaarnpaal en een verkeersbord. Ook werd de heg rondom de kerk op enkele plaatsen in brand gestoken. De mannen handelden onderling in illegaal vuurwerk. Verder staken zij zelf lawinepijlen en een vuurwerkbom af, waarbij gevaar ontstond voor de directe omgeving.

De politie onderzocht filmpjes, die door de daders op internetsite www.youtube.com waren gezet. Ook werden diverse getuigen gehoord. Dit resulteerde deze week in de aanhouding van de vier mannen. Twee van de verdachten zijn ook verantwoordelijk voor het afsteken van een vuurwerkbom eind december 2007. Toen sneuvelden in de buurt van de jachthaven in Yerseke diverse ruiten.

De vier mannen zijn inmiddels weer in vrijheid gesteld. Ze zullen voor de rechter moeten verschijnen.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/4464130/Aanhoudingen-voor-vernielingen-in-Yerseke.ece

Ik dacht dat je niet opgepakt kon en mocht worden door het filmen van illegaal vuurwerk. Dus als ik het goed begrijp kan vwc, pieter, en vuurwerkfan bijvoorbeeld opgepakt worden omdat ze illegaal vuurwerk filmen en zelf afsteken? :rolleyes:

Volgens mij worden ze op gepakt wegens vernieling, en niet wegens het afsteken van illegaal vuurwerk. Maar idd, je moet goed uitkijken met wat je op youtube zet.

Of is het zo dat ze je eerst aanhouden voor het filmpje en dan hun overhoren en getuigen zoeken en dat ze dan pas met genoeg bewijzen hun op mogen pakken? :rolleyes:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Filmpje van de mannen

Spreekt boekdelen, laten ze idd maar die mensen oppakken. Ze gaan heus geen kinders met een paar nitraatjes opsporen op youtube.

Nee, maar dit heeft in mijn ogen niks meer met vuurwerk te maken. Jammer dat ze een lawinepijl gebruikte, kunnen hartstikke leuke dingen zijn als je ze gewoon de lucht inschiet. Jammer dat ze weer voor zoiets gebruikt moeten worden.

Ik schrok er ook van gewoon niet meer normaal. Dit is pas slecht voor het natuur en voor de mens! Ze moeten zo maar eens meer mensen oppakken die bommen en vernielingen maken. Als het maar niet te kosten gaat van onze filmpjes waar het gewoon goed word afgestoken. :wink:

Volgens mij worden ze op gepakt wegens vernieling, en niet wegens het afsteken van illegaal vuurwerk. Maar idd, je moet goed uitkijken met wat je op youtube zet.

Precies, het lijkt me niet verstandig om filmpjes e.d. over illegaal vuurwerk op youtobe te zetten. Eigenlijk lijkt het me verstandiger om sowieso niets te posten over het in bezit hebben van illegaal vuurwerk. Uitspraken als: "Ik kan weer aan een doos/ partij ********komen" lijkt me feitelijk al vragen om problemen.
Ik denk ook weer niet dat justitie bij elk bericht op de fora al meteen in actie zal komen, dat is zeer tijdrovend, bovendien moet je voor zoiets wel verdacht zijn, maar aan de andere kant kun je zoiets niet veilig genoeg spelen. Zeker nu ze steeds meer er op uit zijn om de illegale handel op wat voor manier dan ook tegen te houden.
Mijn advies, gebruikers van de fora, KIJK UIT MET WAT JE POST!
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Vragen over wat voor soorten nitraten er zijn bijv. is nog relatief veilig, dat zegt niks over dat diegene dan ook daadwerkelijk nitraten heeft ofzo.

Zeer goede zaak. Doet Politie Zeeland toch nog iets goed:p

Het is niet de eerste keer in Yerseke. in 2007-2008 gebeurde precies hetzelfde.

In meer dorpen in Zeeland halen mensen dit soort stunts uit. Het is echt niet normaal. maar het is een beetje een traditie daar. en je hebt er meer van. Zo is het in Krabbendijke een traditie om op een marktplain met meer dan 100 man tegelijk te stoken. Vervolgens gaan ze met scooters en motoren er door heen rijden. Echt ziek...

Nog een leuk weetje:

Over dat geval in Yerseke,

De burgemeester had aan de hand van dat Youtube filmpje, van te voren de bewoners van Yerseke toegesproken astublieft hun kinderen dit soort praktijken te verbieden en hun kinderen in de gaten te houden.

Maar nou ik lees dat er zelfs een 30 jarige tussen zit:frusty: Dan zou je volwassen/verstandiger moeten zijn:frusty:

Back
Bovenaan