Aanhoudingen voor verkoop illegaal vuurwerk .

ylke

VWC lid
Schiedam – De politie heeft twee mannen uit Schiedam aangehouden. Zij worden ervan verdacht illegaal vuurwerk te hebben verkocht, onder meer aan minderjarigen.

Begin deze week werd op een middelbare school in Schiedam vuurwerk afgestoken op het schoolplein. De school schakelde de wijkagent in, die daarop een kluiscontrole hield. Naar aanleiding daarvan werden vijf jongeren doorgestuurd naar Halt. Daarnaast kwam een 15-jarige jongen uit Schiedam in beeld, die mogelijk een rol zou hebben gehad in de verkoop van het vuurwerk. Na verder onderzoek, besloten agenten de woning van een 20-jarige Schiedammer te doorzoeken. Daar werden 240 stuks zwaar vuurwerk aangetroffen, waaronder cobra’s en nitraten. De man is aangehouden op verdenking van het in bezit hebben en de verkoop van illegaal vuurwerk. Vrijdagochtend werd in deze zaak opnieuw een Schiedammer aangehouden. De 19-jarige wordt ook verdacht van het in bezit hebben en de verkoop van illegaal vuurwerk. De Schiedammers van 19 en 20 jaar oud zitten vast. De 15-jarige is heengezonden.

Bron

Man man man, heb je de kans om een voorbeeld te stellen....

HEENGEZONDEN!

240 uur taakstraf en 1000 euro boete, kijken of de illegale knallers zo populair blijven als er bij iedere vondst deze straf uitrolt.

Ze blijven maar zeuren over illegaal vuurwerk maar de straffen schrikken de jeugd ook niet af dus zal het zo blijven.

Laat ze inderdaad strenger optreden tegen illegaal vuurwerk en met name tegen de handelaars. Als weinig het risico van illegaal vuurwerk durven te nemen zullen er minder verwondingen en vandalisme zijn. Daarnaast goede voorlichtingscampagnes over veilig gebruik van consumenten vuurwerk (bijvoorbeeld bij de vuurwerkwinkels) dan kunnen we nog vele vele jaren van deze prachtige traditie genieten.

Man man man, heb je de kans om een voorbeeld te stellen....

HEENGEZONDEN!

240 uur taakstraf en 1000 euro boete, kijken of de illegale knallers zo populair blijven als er bij iedere vondst deze straf uitrolt.

Ja en nee. Taakstraf zeer zeker, echter boete niet aangezien de ouders er dan voor op moeten gaan draaien. En zeg dan nu niet dat de ouders het zelf schuld zijn want vaak zijn het goed opgevoede kinderen die gewoon van vuurwerk houden.

Ja en nee. Taakstraf zeer zeker, echter boete niet aangezien de ouders er dan voor op moeten gaan draaien. En zeg dan nu niet dat de ouders het zelf schuld zijn want vaak zijn het goed opgevoede kinderen die gewoon van vuurwerk houden.

Misschien gaan de ouders dan iets beter opletten en de kinderen HEEL ERG DUIDELIJK maken dat ze niet met die spullen bezig moeten zijn? De ouders zijn ook schuldig EN verantwoordelijk, de kinderen zijn namelijk nog geen 18.

Ben jij een ouder en heb jij het voor 100% in de hand en onder controle? Dan wil ik je feliciteren, want volgens mij ben jij dan de eerst op de hele wereld. Je kunt niet voor alles de ouders als verantwoordelijke op laten draaien. Zeker niet met pubers van rond de 15-16 jaar. Die doen meestal wel wat 'spannende' dingen, niet omdat deze jongeren slecht zijn. Ik vind jouw uitspraak dan ook 'makkelijk en ondoordacht'. En blijf je bij je standpunt dan wens ik dat het jou eens als ouder overkomt.

Ik ben gelukkig geen ouder. :D

Maar laten we deze discussie maar niet doorvoeren,ik heb nogal ouderwetse gedachten over opvoeding e.d. en daar zitten we hier niet voor. Het feit dat ouders gewoon verantwoordelijk zijn voor de daden van hun kroost is gelukkig wettelijk vastgelegd en moet wat mij betreft ook vooral zo blijven.

On topic: Mijns inziens is dit dus een gemiste kans en zou het bezit en vroegtijdig afsteken van illegaal vuurwerk ontzettend zwaar gestraft moeten worden.

Laat ze inderdaad strenger optreden tegen illegaal vuurwerk en met name tegen de handelaars. Als weinig het risico van illegaal vuurwerk durven te nemen zullen er minder verwondingen en vandalisme zijn. Daarnaast goede voorlichtingscampagnes over veilig gebruik van consumenten vuurwerk (bijvoorbeeld bij de vuurwerkwinkels) dan kunnen we nog vele vele jaren van deze prachtige traditie genieten.

Die handelaars zitten nog vast volgens het bericht. Die gaan echt wel flinke steaf krijgen.

Back
Bovenaan