Aanhoudingen na vondst illegaal vuurwerk

lbanoa

VWC lid
https://www.politie.nl/nieuws/2019/...aanhoudingen-na-vondst-illegaal-vuurwerk.html

Bleiswijk/Nootdorp - Bij een inval in een woning en opslagbox is op woensdagochtend 13 november een grote hoeveelheid illegaal vuurwerk in beslag genomen. Hierbij zijn een 37-jarige Hagenaar en een 23-jarige Nootdorper als verdachten aangehouden.

illegaal-vuurwerk-1.jpg

De politie ontving een anonieme melding over een handelaar van illegaal vuurwerk vanuit een woning in Nootdorp. Ook zou de verdachte een grote hoeveelheid illegaal vuurwerk in een box in Bleiswijk opslaan. Na onderzoek wist de politie de loods te traceren en zag de verdachte goederen verhandelen. Woensdagochtend 13 november viel de politie de woning en opslagruimte binnen met het flexteam van district Zoetermeer-Leidschendam/ Voorburg en het flexteam vanuit Den Haag. Dit zijn speciale onderzoeksteams die worden ingezet ter ondersteuning van de politieteams en de (districts)recherche met onder andere korte en gerichte acties bij veiligheidsproblemen zoals; drugsoverlast, woninginbraken, zakkenrollerij.

Grote hoeveelheid illegaal vuurwerk
In de woning trof de politie een geringe hoeveelheid illegaal vuurwerk aan. In de box werd een enorme hoeveelheid illegaal vuurwerk aangetroffen. In totaal is er 1680 kilo, waaronder bijna 30.000 Cobra's, aan vuurwerk aangetroffen. De handelaar en eigenaar van de loods zijn als verdachten aangehouden en worden voorgeleid. Al het vuurwerk is door een gecertificeerde vervoerder veilig afgevoerd.

illegaal-vuurwerk-2.jpg

Extra alert
De politie is de dagen voor de jaarwisseling extra alert op handel en het bezit van illegaal vuurwerk. Het vuurwerk is de afgelopen jaren steeds zwaarder geworden. Illegaal vuurwerk is niet goedgekeurd vuurwerk. Vaak zijn de lontjes te kort, is het vuurwerk beschadigd en zit er teveel kruit in waardoor het vuurwerk te snel, te hard of in de verkeerde richting klapt. Grote kans dat iemand ernstig letsel oploopt. Niet alleen de afsteker, maar ook de omstanders. Ziet u iemand illegaal vuurwerk afsteken, twijfel niet en bel 112.

Illegale opslag vuurwerk
Het opslaan van grote hoeveelheid vuurwerk in een woning of garage is levensgevaarlijk. Brand- en ontploffingsgevaar liggen op de loer. Vermoedt u bij u in de buurt een illegale opslag van vuurwerk, twijfel niet en bel 0900-8844. Liever anoniem? Belt u dan met Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.

Voor meer informatie over vuurwerk kun je op onze themapagina kijken. Onder het kopje 'Hoe weet ik of vuurwerk illegaal is' vind je informatie over de 'Big 5'. Dit zijn de gevaarlijkste soorten vuurwerk.

https://twitter.com/POL_DenHaag/sta...lR4qRj4bR-9HsucjrukaHLL_cxYzj9lq58h2SIpoW-HS4

Laatst bewerkt:
Bijna 1700 kilo aan Cobra 6 in een storage-unit. Ik zeg het niet vaak, maar dat had best vervelend kunnen aflopen...

Veel overlast, vernieling en ongelukken voorkomen. Dit zijn de betere nieuwsberichten.

en ik zeg altijd dat dit echt niet door een liefhebber met zijn Opel kadetje is geregeld.ook niet door een ijverige postbode.:frusty: dussssss.

Pfoe dat zal een heftige straf worden anno 2019 met zo'n hoeveelheid Cobra's. Je leest de laatste tijd al bij kleine hoeveelheden forse straffen.

Zoveel cobraatjes op een plek, dus is dan ook echt wel massa-explosief.
Laten we eerlijk wezen he.
Ok, het is allemaal CE gekeurd, maar ik zou naast zo'n grote illegale opslag niet willen wonen.Dan zijn bij brand niet een, maar meerdere woningen weg, met doden tot gevolg.
Goed, dat deze gasten zijn gepakt.

Dit gaat alleen maar toenemen als ze legaal vuurwerk gaan verbieden.

Of gaan die mensen niet die hier zo op tegen zijn straks bij een verbod toch naar dit soort gasten toe omdat het systeem je oud en nieuw traditie heeft afgepakt?

Dit gaat alleen maar toenemen als ze legaal vuurwerk gaan verbieden.

Of gaan die mensen niet die hier zo op tegen zijn straks bij een verbod toch naar dit soort gasten toe omdat het systeem je oud en nieuw traditie heeft afgepakt?

Denk dat het eerder tripjes naar duitsland en BE wordt dan meteen cat 3/4 vuurwerk kopen waarvoor de straffen veel zwaarder zijn.

Lijkt mij echt eens interessant om te zien wat er gebeurd zodra z'n pallet in de fik wordt gezet. Bijvoorbeeld met een vlam van onderaf. Zouden de bovenste kartonnen ook exploderen? Of worden deze de lucht in geblazen.

p.s. beter dat deze knaltroep van de straat af is... ik gun iedere liefhebber op dit forum om deze dingen af te steken, maar de realiteit is gewoon dat 99% van deze dingen in de handen komen van mensen die alleen de laatste 5 dagen van het jaar met vuurwerk bezig zijn... en die er vaak ook alleen maar overlast mee veroorzaken en de boel verzieken.

Mmmmm, ik twijfel een klein beetje over de echtheid van dit bericht, zoveel cobras verkoop je echt niet. Maar als het echt waar is: blij dat die troep niet in handen van onbekwame dronken kinderen terecht komt

Alles is al een beetje gezegd, maar ook ik ben blij dat al deze dozen niet meer verhandeld kunnen worden, al is het alleen maar om dat dit soort vuurwerk afbreuk doet aan het imago van vuurwerk en niet bepaald bijdraagt aan het behoud van de traditie.

Ik maak daarbij overigens geen onderscheid tussen liefhebbers, mensen die de laatste 5 dagen van het jaar met vuurwerk bezig zijn en onbekwame dronken kinderen. Juist dit soort vuurwerk zorgt in alle opzichten voor de meeste ellende. Het zou beter zijn als het in niemands handen terecht zou komen.

Als liefhebber vind ik het toch jammer dat de blokken en shells erbij zitten en die uit de handel zijn en dus ook uit de straat. Die geven minimaal overlast en veel mensen kijken met veel plezier naar dergelijk vuurwerk, waar in 99% van de gevallen goed mee omgegaan wordt.

Wat de cobra's betreft een top zaak! Ging ieder persoon er normaal mee om, op de plaatsen waar dat kan... maar dit spul komt zo veel in verkeerde handen terecht die het voor ons liefhebbers van legaal vuurwerk zo dik verpesten... Op alle fronten als overlast en vernieling. Blij dat die mooi in beslag genomen zijn.

Voor de handelaars jammer... beter opletten en ook aan wie je het verkoopt. Iemand die stoer wilt doen met een paar knallers trekt veel eerder zijn mond open om stoer over te komen dan iemand die voor mooi siervuurwerk komt.

Lijkt mij echt eens interessant om te zien wat er gebeurd zodra z'n pallet in de fik wordt gezet. Bijvoorbeeld met een vlam van onderaf. Zouden de bovenste kartonnen ook exploderen? Of worden deze de lucht in geblazen.

p.s. beter dat deze knaltroep van de straat af is... ik gun iedere liefhebber op dit forum om deze dingen af te steken, maar de realiteit is gewoon dat 99% van deze dingen in de handen komen van mensen die alleen de laatste 5 dagen van het jaar met vuurwerk bezig zijn... en die er vaak ook alleen maar overlast mee veroorzaken en de boel verzieken.
genoeg te vinden op tube wat betreft pallets cakes of containers met shells jammer genoeg niet met cobra's. en ik heb geen geld om een box op te offeren jammerrr wel nieuwsgierig naar .

genoeg te vinden op tube wat betreft pallets cakes of containers met shells jammer genoeg niet met cobra's. en ik heb geen geld om een box op te offeren jammerrr wel nieuwsgierig naar .

Dit is gewoon dom. Super dom! Maar om antwoord te geven op je vraag; bij nitraten zie je dat deze bij een heksenkring elkaar 'wegblazen' tot gevolg dat sommige knallers tot wel 20m verderop knallen. Hier zie je (tot mijn verbazing) dat dit niet het geval is. Dus wel echt 1.1G en op een pallet... BIEM :shocked:

Als liefhebber vind ik het toch jammer dat de blokken en shells erbij zitten en die uit de handel zijn en dus ook uit de straat. Die geven minimaal overlast en veel mensen kijken met veel plezier naar dergelijk vuurwerk, waar in 99% van de gevallen goed mee omgegaan wordt.

Wat de cobra's betreft een top zaak! Ging ieder persoon er normaal mee om, op de plaatsen waar dat kan... maar dit spul komt zo veel in verkeerde handen terecht die het voor ons liefhebbers van legaal vuurwerk zo dik verpesten... Op alle fronten als overlast en vernieling. Blij dat die mooi in beslag genomen zijn.

Voor de handelaars jammer... beter opletten en ook aan wie je het verkoopt. Iemand die stoer wilt doen met een paar knallers trekt veel eerder zijn mond open om stoer over te komen dan iemand die voor mooi siervuurwerk komt.
Ik denk dat je je nog gruwelijkbkan verkijken op de ervaring rond shells. Zeker de klap bij het verlaten van de buis is niet mis en zal een schikkerige hater gewoon in hetzelfde rijtje als de Cobra zetten

Maar zal je het met vuurwerk uberhaupt goed kunnen doen bij de echte zuurpruimen? Die zitten als Grumpy in hun huis te grommen bij ieder vuurwerk geluidje. Lijkt me echt esn triest bestaan als je zo negatief in het leven staat.

De realiteit is helaas anno 2019 dat er met een onderwerp geen middenweg meer is. Het is alles of niks. Je ziet dat nu met iedere discussie. Ook trouwens typisch Nederlands om daar een enorm podium aan te geven. Enige wat je kan doen is zelf ook je stem laten horen en bij de aankomende verkiezingen juist te stemmen.

Dit was even offtopic, heeft niks te maken met shells etc die sowieso al verboden zijn.

Back
Bovenaan