Aanhanger vol vuurwerk kantelt op rotonde Ruurlo

DW2000

VWC lid
Ruurlo - Op de rotonde Groenloseweg met de Vordenseweg in Ruurlo is maandagochtend 12 januari een aanhanger geladen met vuurwerk gekanteld door een windvlaag. Niemand raakte gewond.

De bestuurder, die vanuit Ommen naar Lichtenvoorde reed, schrok hevig door het kantelen van zijn aanhanger. Omdat de aanhanger geladen was met vuurwerk, werd de brandweer van Ruurlo ter plaatse gevraagd. Diverse brandweermannen hebben met al hun kracht de aanhanger weer op zijn wielen gezet. Eén van de brandweermannen ging er vandoor en kwam even later terug met een heftruck. Dit omdat de aanhanger al leeggehaald was en weer geladen moest worden.

De politie leidde het verkeer korte tijd langs het ongeval heen. Nadat de afhandeling gereed was, kon de auto inclusief de geladen aanhanger zijn weg weer vervolgen.

bron + foto's

Wellicht ook eens leuk om positief te zijn ipv de verwijzingen naar rijdende bommen etc...
Er wordt hier nergens over gesproken over een rijdende bom en noem maar op..dit voorval is gewoon netjes opgelost door de brandweer en de aanhanger vol met vuurwerk (in pyropacks zelfs) kon zijn weg netjes vervolgen naar Lesli denk ik.

Hij heeft mazzel gehad dat ie niet beboet is daar pyropacks niet meer toegestaan zijn voor vervoer door ilent.

Volgens mij wel hoor Gerwin.

Echter moeten ze dan voorzien zijn van een kartonen binnenbedekking en plastic zak.

Gr
Idd voorzien van solid board box liner (duur woord voor karton) zoals ze dat noemen en voorzien van een binnen plastic zak (dekzeil) heeft u deze niet, bent u in overtreding! verder moet er duidelijk de 1.4G op staan.

Gr Wim

Huh geen EOD ? ik niet begrijp, tot 31 december zou er moord en brand geroepen zijn mocht dit gebeurd zijn en nu .....

Geweldig die foto met brandweerman op de heftruck! Het lijkt bijna alsof hij het liefst naar huis zou rijden met die pallet vol vuurwerk. :D

Geweldig die foto met brandweerman op de heftruck! Het lijkt bijna alsof hij het liefst naar huis zou rijden met die pallet vol vuurwerk. :D

Haha inderdaad en je kunt wel duidelijk zien dat ze uiterst voorzichtig te werk gaan met deze lading vuurwerk die normaal gesproken door de media als uiterst gevaarlijk wordt bestempeld.
Hier kun je duidelijk zien dat de brandweerlieden zeer zeker van hun zaak zijn en welke gevaren er
op de hoek liggen...... Geen dus :)

Idd voorzien van solid board box liner (duur woord voor karton) zoals ze dat noemen en voorzien van een binnen plastic zak (dekzeil) heeft u deze niet, bent u in overtreding! verder moet er duidelijk de 1.4G op staan.

Gr Wim

En de pyropack moet gekeurd zijn met het vuurwerk dat je vervoerd. Aangezien vrijwel niks uit nl getest is voor de pyropack mag het alsnog niet. Zelfde geld voor dat stuk karton wat ook gekeurd moet zijn :(

Meeste gevallen zal het gedoogd worden maar als ilent je wil pakken dan kan dat.....

Ik pak alle losse spul wat in kooi hoort gewoon om in 1.3 dozen probleem opgelost en geen gezeur :)

En de pyropack moet gekeurd zijn met het vuurwerk dat je vervoerd. Aangezien vrijwel niks uit nl getest is voor de pyropack mag het alsnog niet. Zelfde geld voor dat stuk karton wat ook gekeurd moet zijn :(

Meeste gevallen zal het gedoogd worden maar als ilent je wil pakken dan kan dat.....

Ik pak alle losse spul wat in kooi hoort gewoon om in 1.3 dozen probleem opgelost en geen gezeur :)

Dat is ook een oplossing,maar de dozen die je gebruikt moeten 1.3G gekeurd zijn en je kunt dan tot maximaal 1000punten onder de vrijstelling vervoeren.
Daarboven val je onder het ADR.

Het verhaal van IL&T omtrent dat bepaalde artikelen niet getest zijn in deze pyropack,dat kan zeker kloppen.
De artikelen van nu zijn er niet zwaarder op geworden,we hebben nog steeds maximaal 2 gram flash en de flash is toch het belangrijkste omtrent de burst en niet de 20 of 25 gram kleureffect.

Ook dit is weer geldklopperij van TNO die hebben die weer aangegeven bij IL&T...of te wel hoe houden we elkaar aan het werk...

Ach dit is helemaal niet gebeurd dat is gewoonweg onmogelijk:rolleyes:ik heb heus heel goed de media en alle kenners op het net waaronder vwc bestudeert en als het was gebeurd zoals in de start post was door het geschuif gebotst en gehost alles ontploft:D

Back
Bovenaan