Aangifte tegen klusjesman SE Fireworks

moontan

VWC lid
Aangifte tegen klusjesman SE Fireworks

ENSCHEDE/BOEKELO - Een verslaggever en een cameraman van de regionale zender RTV Oost hebben aangifte gedaan tegen de klusjesman van het voormalige SE Fireworks en zijn vrouw. Ze hebben aangifte gedaan van poging tot doodslag en poging tot zware mishandeling.

Rob Vorkink en Frans Strikker wilden in gesprek komen met de klusjesman, voor de serie 'Tien jaar na de vuurwerkramp'. De klusjesman woont op een camping in Boekelo. Toen de twee zich kenbaar maakten, joeg de klusjesman de journalisten met een knuppel van het campingterrein. Volgens de journalisten zijn er opnames van pogingen van de klusjesman om hen met een knuppel te slaan. De opnames zijn aan de politie afgestaan.

Een nieuw rechercheteam besloot onlangs de vuurwerkramp nog eens onder de loep te gaan nemen. Dit gebeurde na een verklaring van een schoonzus van oud-directeur van SE Fireworks Willy Pater. Zij verklaarde dat hij samen met de klusjesman de avond voor de ramp hadden afgesproken om op de dag van de ramp te gaan werken, terwijl ervan uit werd gegaan dat de fabriek op de bewuste dag dicht was. De vuurwerkramp die op 13 mei 2000 plaatsvond, kostte aan 23 mensen het leven. (NOVUM)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl.../Aangifte-tegen-klusjesman-SE-Fireworks.dhtml

Dat is niet slim van hem, zo lijkt het net dat hij iets te verbergen heeft.

Ik praat het niet goed, maar mocht hij onschuldig zijn en dat er al tig jaar door de media op je huid wordt gezeten, dan zou ik zelf ook een keer ontploffen.

Ik praat het niet goed, maar mocht hij onschuldig zijn en dat er al tig jaar door de media op je huid wordt gezeten, dan zou ik zelf ook een keer ontploffen.

Daar geef ik je zéker gelijk in! Sowieso maakt de media het mooier/erger dan dat het daadwerkelijk is, maar op het moment komt het nog 'schuldig' over. De meeste mensen zullen wel praten met de media om te laten zien/proberen dat ze echt niet schuldig zijn.

Maar het onderzoek zal het uitwijzen!

mwoah, ik kan er opzich wel in komen. je weet niet hoe het gelopen is. ik hou ook niet van een camera op me snufferd als ik rustig op me camping woon.

We zullen zien wat er verder van komt

Edit. zie nu pas dat Torr t al gezegt had.

jammer is dat he ze hadden toen niet alles in een doofpot moeten drukken ik heb soms het gevoel dat ze maar gissen en hopen op een goed verhaal!
maar kan het ook mis hebben

jammer is dat he ze hadden toen niet alles in een doofpot moeten drukken ik heb soms het gevoel dat ze maar gissen en hopen op een goed verhaal!
maar kan het ook mis hebben

Tja dat is nu eenmaal de media, niks aan te doen:p Begrijp wel je punt.

bericht Onderwerp van bericht: Re: vuurwerkramp enschede.
Gepost: Za Jun 12, 2010 21:30:30 Reply met quote
Handtekeningenactie Van Heekplein Enschede

Enschede - Tijdvoorwaarheid was vandaag aanwezig op het Van Heekplein in Enschede om handtekeningen in te zamelen. Veel mensen hebben vandaag dan ook hun handtekening gezet.

Vuurwerkbedrijven uit Nederland steunen en helpen tijdvoorwaarheid hierbij. De Firma Bombers Vuurwerk uit Eemnes was vandaag aanwezig om de actie te ondersteunen met een speciaal voertuig.

*bron, tijdvoorwaarheid.nl

-------------------------------------------------------------

tja moeten vuurwerkbedrijven zich er nu ook al mee bemoeien?
ik weet het niet hoor,lijkt mij meer een beetje reklame maken over de rug van slachtoffers Erg geschrokken
maar ik kan het mis hebben hoor...tuurlijk moet de waarheid boven water komen,maar op deze manier?
neee ik kraak het af.

Bron vuurwerkmuseum............... en ben het helemaal eens met Oerend.

Wim, ik snap je post niet? Wat is de strekking van je copy-paste uit een ander artikel? Je hebt er een beetje een rare, rommelige post van gemaakt.

Klusjesman SE Fireworks naar RvdJ

30-6-2010 11:00:37
De klusjesman van de ontplofte vuurwerkopslagplaats SE Fireworks heeft RTV Oost, verslaggever Rob Vorkink en cameraman Frans Strikker voor de Raad voor de Journalistiek gedaagd.

De klusjesman vindt dat zijn belangen zijn geschaad door de uitzendingen over de vuurwerkramp waarin de man op verborgen camerabeelden voorkomt. Hij is ook een civiele rechtzaak gestart, waarin hij tienduizend euro smartengeld eist. De zitting voor de Raad voor de Journalistiek is begin augustus.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=112739

Zijn belangen geschaad..?!
Er lag verdorie een complete wijk in puin, en hij weet er meer van!
Direct onder ede verplicht z'n verhaal laten doen, en wel zo spoedig mogelijk. Er zijn zoveel aanwijzingen en verklaringen die erop wijzen dat er die bewuste dag gewerkt is... daarover moet vroeg of laat meer bekend worden.

inderdaad leo303 hellemaal met je eens
peter r heeft ook al een keer een uizending
gemaakt over de zaak in ensgede
een paar jaar gelede en daar kwame verasende fijte op tafel bloot
te ligge ik snap niet dat ze zo veel wete en niks kunne doen
of zoude ze zijn eige nog langer stil wille houde nee ik vind
dat de na bestaande nu meer mogen weete!!!

AMSTERDAM (ANP) - RTV Oost heeft journalistieke grenzen overschreden door gebruik te maken van een verborgen camera in een reportage over de vuurwerkramp in Enschede. Dit staat in een woensdag gepubliceerde uitspraak van de Raad voor de Journalistiek.

Programmamakers van de regionale omroep verstopten een camera in een pen. Hiermee klopten ze onaangekondigd aan bij de voormalige klusjesman van SE Fireworks. Ze wilden zijn reactie op een belastende getuigenverklaring. De man stuurde de ongewenste bezoekers echter meteen van zijn erf.

De Raad voor de Journalistiek oordeelt dat deze overvaljournalistiek ongeoorloofd was. De uitzending van de confrontatie leidde louter tot privacyschending en leverde geen bevredigende reactie op of andere relevante informatie over de oorzaak van de vuurwerkramp.

Bron : http://www.gelderlander.nl/algemeen/kunst/7367594/RTV-Oost-in-de-fout-met-verborgen-camera.ece

Back
Bovenaan