Aanbod (online)folders Duitsland 2010/2011

pfff, hopen dat de folders vanacht om 0:00 eindelijk op de lidl en aldi süd site komen te staan.
Ik vind het nu toch wel echt tijd worden :frusty:

uh nee:angry:, lidl nord en sud bestaan ook... Kijk maar een paar pagina's terug naar het aanbod in de folders:p..... In nord hebben ze bv de bazooka en in sud de cbp (omgelabeld) time machine... Er zijn nog 2 andere verschillen...

Dan is het dit jaar voor het eerst want ik ga al 3 jaar naar Duitsland en dat was er toen nog niet,sorry.

dat weet niemand:p

Aldi-Sud en Aldi-Nord zijn 2 verschillende ketens. In de Jaren '60 is de aldi gesplitst in Nord en sud. Het was volgens mij iets van een ruzie tussen de broers.
De Sud en Nord hebben tegenwoordig dus niks meer met elkaar te maken en hebben dus ook allebei een ander sortiment vuurwerk. De aldi's in Nederland en Belgie horen bij aldi-nord en aldi's in het zuiden zoals Zwitserland en Zuid-Duitsland en Groot-Brittanie horen bij Aldi-Sud. Het enige wat zich nog met elkaar verbind is de oorsprong en beide Aldi's zijn ondergebracht in de Aldi-groep.
Ik hoop zo dat het een beetje duidelijk voor iedereen is, waarom de aldi's van elkaar verschillen.

Ik hoop zo dat het een beetje duidelijk voor iedereen is, waarom de aldi's van elkaar verschillen.

Heel goed verwoord Hit-pyro. Wat het nog een stuk lastiger maakt is dat de lijn Zuid-Duitsland niet zo zuidelijk ligt als dat je zou verwachten. De regio Kleve/Emmerich, vlak over de grens bij Arnhem/Nijmegen, valt voor zowel de Aldi als de Lidl al onder Süd. De scheidingslijn Nord/Süd ligt niet erg ver bij deze regio vandaan en dat merk je aan het assortiment. Het gebeurt namelijk regelmatig dat je een gecombineerd assortiment tegenkomt. Als voorbeeld 2 kaartjes van Dld met de scheidingslijn van de Aldi:

220px-Aldi_equator.svg.png

aldiaufteilung.gif

Laatst bewerkt:
Je link werkt niet, krijg wel een lidl layout maar verder niks.

Edit; Die van dohsil doet t wel.

Back
Bovenaan