Aalsmeer 5-09-2015

vuurwerkftw

VWC lid
Stad/dorp: Aalsmeer
Tijdstip: 23.00
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: ?
Bijzonderheden: Ter gelegenheid van vuurlichtophetwater

Kan iemand de titel aanpassen naar 5-09-2015?

Iemand die weet of het profesioneel vuurwerk is zoals afgelopen jaar? Wil hier graag naar toe als dat het geval is, Weet iemand waar je goed kan parkeren?

Hierbij het filmpje van dit jaar:

Wat vond jij van de show zelf?
Ik vond hem tegenvallen.
De show begon niet optijd. Want om 11 uur moest het ponton nog uitgevaren worden. Vervolgens telde de mensen af en gingen de candles en singleshots op de water toren omhoog. Vervolgens handgefakkeld de letterborden. En toen hadden ze een storing waardoor de rest niet ging. Ze hebben tijden zat gehad geloof ik om dat te controleren.
En ik vond dat er veel Chinese rommel geschoten werd. Niet goed gevulde shells. Kleine effecten en een verre afstand. Er zaten een aantal mooie Europla bommetjes richting het einde van de show in. Maar voor de rest vond ik hem zwaar onder de maat.

Ik vond hem tegenvallen.
De show begon niet optijd. Want om 11 uur moest het ponton nog uitgevaren worden. Vervolgens telde de mensen af en gingen de candles en singleshots op de water toren omhoog. Vervolgens handgefakkeld de letterborden. En toen hadden ze een storing waardoor de rest niet ging. Ze hebben tijden zat gehad geloof ik om dat te controleren.
En ik vond dat er veel Chinese rommel geschoten werd. Niet goed gevulde shells. Kleine effecten en een verre afstand. Er zaten een aantal mooie Europla bommetjes richting het einde van de show in. Maar voor de rest vond ik hem zwaar onder de maat.

De voorbereiding was inderdaad erg slecht. Wat ik had begrepen van een toezichthouder die het verkeer tegenhield is dat ze al vroeg in de middag bezig waren met het opzetten van de show. Dus ze zouden inderdaad tijd genoeg moeten hebben gehad, volgende keer betere planning maken...

De show zelf vond ik, afgezien van de laatste paar shells, niet heel bijzonder. Vond ook dat er soms iets te lange pauzes tussen zaten, van mij mag het allemaal wel sneller achter elkaar. Met betrekking tot de kleine effecten heb je helemaal gelijk, de effecten waren vaak te klein voor de afstand waar iedereen stond.

Volgend jaar beter zullen we maar zeggen :)

@vuurwerkftw, mooie beelden. Mag ik vragen met wat voor camera jij hebt gefilmd?

Ik neem aan dat dit gisteren was, ik was op schiphol oost aan het werk en vandaar was het vuurwerk goed te zien, van die afstand zag het er wel mooi uit, er leek zelfs een vliegtuig pal boven het vuurwerk te vliegen dat het oo zo korte afstand van schiphol af afgestoken mag worden !!

In principe word er met dat soort dingen contact opgenomen met de luchtverkeerstoren dus de piloten zijn op de hoogt van het vuurwerk.

hier mijn film nog. ik vergeleek hem even met vorig jaar nog, maar vorig jaar was hij stukken beter vond ik.

Ik vond hem tegenvallen.

Wauw, jij bent echt een kenner he?
Op de toren stonden geen candles, als je niet weet welk merk bommen het zijn ga dan maar niet gokken welk merk het is, en als je als bouwteam meer dan 50 mm regen over je kanis heen krijgt in 2 dagen, dan mag je blij zijn als er zowiezo nog een show gebouwd kan worden.

Bovendien lag de pontons al voor elven op z'n plek, gecontroleerd en wel, alleen na die tijd trad er een storing op in het schietsysteem.

hou alsjeblieft de volgende keer je mond als je niet weet wat er gebeurd, in plaats van dit soort onzin uit te gaan lopen kramen.

Normaal is dit één van de mooiste shows van Nederland. Dit keer viel het een beetje tegen door o.a. de problemen en de regen. Edoch, ik had genoten.

Hier mijn filmpje:

Back
Bovenaan