7 jongeren tuigen 12-jarige af met vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

moontan

VWC lid
7 jongeren tuigen 12-jarige af met vuurwerk

Bron: Het Nieuwsblad Belgie
Gepubliceerd: woensdag 2 januari 2008 @ 17:50

Zeven jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst hebben de twaalfjarige 12-jarige Robin De Clerck uit het Belgische Wemmel zwaar mishandeld. De jongen werd geslagen met een ijzeren staaf en met zwaar vuurwerk beschoten. Hierbij is zijn schouder derdegraads verbrand.

De jongen was met een vriendje op een plein aan het spelen. Toen zijn kameraadje even naar huis ging om wat op te halen, werd Robin ingesloten door zeven Noord-Afrikaanse jongeren. Zij wilden hem dwingen zijn gsm te overhandigen, maar dat weigerde hij. "Ik ben namelijk al eens eerder bestolen op straat door een jongere." Na zijn weigering werd de jongen omver geduwd en diverse malen met een ijzeren staaf op zijn benen geslagen.

Een andere jongen pakte zijn vuurwerk, en schoot zijn vuurpijlen in de richting van de doodsbange Robin af. "Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terecht gekomen", vertelt hij. Zeker vijf vuurpijlen werden er op hem afgevuurd, waarvan er eentje in zijn hals ontplofte, een ander trof doel op zijn schouder.

Robin viel hierna op de grond. Een bleek toch berouw te tonen, want hij moet de ambulance hebben gebeld toen hij de zwaargewonde jongen op de grond zag liggen. Hierna is het hele groepje jongeren er als een haas vandoor gegaan, de jongen aan zijn lot overlatend. Op dat moment is Robins vriendje gearriveerd, die samen met zijn zwaargewonde vriend naar de spoedeisende hulp van het ziekenuis werd vervoerd.

De ouders van Robin zijn razend. "Robin heeft derdegraads brandwonden in de hals en op z'n schouder. De vuurpijl heeft ook een zenuw geraakt, waardoor hij momenteel niets voelt. Hij moet nu z'n wonden laten verzorgen op de afdeling spoedeisende hulp. Die jongeren hebben geen normbesef, en zijn een gevaar voor de maatschappij", vertellen ze.

De daders zijn nog voortvluchtig, maar Robin hoopt van ganser harte dat de daders gauw worden opgespoord en gearresteerd. "Ik ga tot die tijd zeer voorzichtig zijn, en zal, als ik ooit nog naar het plein ga, eerst vanaf een veilige afstand kijken of de kust veilig is. Ik hoop dat de politie er meer patrouilleert, maar ik maak me geen illusies", besluit hij.

Grr, hier kan ik dus zo kwaad om worden:angry::angry:
het is om te janken.
opsluiten dat soort gasten en laat ze maar flink pijn lijden.

Laatst bewerkt door een moderator:
7 tegen één, wat een laffe daad.
En dan de jongen martelen met een staaf en met vuurwerk.
Deze overlast komt steeds gewelddadiger en vaker voor.
Een maatschappelijk probleem die ons allen aangaat en die veel meer aandacht verdient dan een eventueel verbod op vuurwerk afsteken.

Maar de enige die het in Den Haag aandurft om dit probleem aan de orde te stellen is de heer Wilders.
Maar de heer Wilders wordt gediscrimineerd in Politiek Den Haag.

:bye:

Dit soort dingen zouden zou zo in nederland kunnen gebeuren vandaag de dag! Ik pleit voor een nieuwe politie eenheid die zijn geleikenis kent met de spaanse garda sevile(of iets in die benaming:p) met het motto praten doen we later wel!

7 tegen één, wat een laffe daad.
En dan de jongen martelen met een staaf en met vuurwerk.
Deze overlast komt steeds gewelddadiger en vaker voor.
Een maatschappelijk probleem die ons allen aangaat en die veel meer aandacht verdient dan een eventueel verbod op vuurwerk afsteken.

Maar de enige die het in Den Haag aandurft om dit probleem aan de orde te stellen is de heer Wilders.
Maar de heer Wilders wordt gediscrimineerd in Politiek Den Haag.

Nou ik kan me weer eens vinden in jou mening Moontan:) Dit bewijst maar weer eens wat voor mentaliteit er tegenwoordig heerst, om misselijk van te worden gewoon. Met ze zeven tegen één!!? Een jonge van twaalf notabene. Het moet niet veel gekker worden.

Dit zal ook wel weer op vuurwerk afgeschoven worden, zoals bijna alles na afgelopen jaarwisseling. Nou sorry na mijn weten heeft vuurwerk geen eigen wil!?
Dit soort dingen gebeuren door normvervaging, een steeds vaker en ernstiger voorkomend begrip in onze huidige omgeving.

We kunnen veel zeggen, maar één ding is zeker, Geertje zegt wat menig burger denkt, maar daar durfen we niet voor uit te komen met z'n allen, omdat er eventueel iets zou gebeuren. Nou hier is al iets ernstig mis lijkt mij. Misschien draaft Wilders een beetje door in zijn ideen, maar misschien zit er wel een kern van waarheid in, het begint er gewoon steeds meer op te lijken, dit voorval is dan maar weer een van de vele voorbeelden die dit betuigen. Ik zeg niet dat dit voor iedereen geld, ook hier hebben we te maken met rotte appels die het verpesten voor de rest van de groep, ook al lijken dit er wel heel veel te zijn de laatste jaren.

Nou ik kan me weer eens vinden in jou mening Moontan:) Dit bewijst maar weer eens wat voor mentaliteit er tegenwoordig heerst, om misselijk van te worden gewoon. Met ze zeven tegen één!!? Een jonge van twaalf notabene. Het moet niet veel gekker worden.

Dit zal ook wel weer op vuurwerk afgeschoven worden, zoals bijna alles na afgelopen jaarwisseling. Nou sorry na mijn weten heeft vuurwerk geen eigen wil!?
Dit soort dingen gebeuren door normvervaging, een steeds vaker en ernstiger voorkomend begrip in onze huidige omgeving.

We kunnen veel zeggen, maar één ding is zeker, Geertje zegt wat menig burger denkt, maar daar durfen we niet voor uit te komen met z'n allen, omdat er eventueel iets zou gebeuren. Nou hier is al iets ernstig mis lijkt mij. Misschien draaft Wilders een beetje door in zijn ideen, maar misschien zit er wel een kern van waarheid in, het begint er gewoon steeds meer op te lijken, dit voorval is dan maar weer een van de vele voorbeelden die dit betuigen. Ik zeg niet dat dit voor iedereen geld, ook hier hebben we te maken met rotte appels die het verpesten voor de rest van de groep, ook al lijken dit er wel heel veel te zijn de laatste jaren.

Klopt, als het gaat om het bestrijden van criminaliteit dan heeft Dhr. Wilders een groot gelijk. Hij zegt en beloofd precies wat wij denken en willen horen. (Als het gaat om dat maatschappelijk probleem uiteraard.) Waarom willen we hem dan niet? Omdat de politiek en de media hem omschrijven als een gestoorde extremistische gek.
Hij linkt de criminaliteit voor een groot gedeelte aan het islamitische. En natuurlijk, als je dat doet ben je geen aardige Nederlander. Dus schrijven we met z'n allen Geert Wilders af.
Bovendien heeft hij een dictatoriaal beleid binnen zijn partij. Je mag hem geld geven, maar niet als lid invloed hebben op het bestuur van de partij.

Nou wil ik niet de PVV in de hemel prijzen, maar hier komt het op neer.
7 Noord-Afrikaanse jongeren mishandelen één twaalfjarig joch omdat hij zijn mobiele telefoontje niet afgeeft..
Hoe ver ben je dan wel niet gegaan? Hoe komen die jongeren op het idee om zoiets te doen om zó een klein voorvalletje? Ik vind het gewoon te ver gaan, ik kom er met mijn verstand gewoon NIET bij dat deze mensen gewoon niet inzien hoe gestoord ze zijn, hoe ver ze over bepaalde normen en waarden heen gaan!?

Ik zeg wel vaker dat er een bepaalde groep mensen op de wereld is die zo'n 200 jaar in de beschaving achter ligt. En hoe komt dat? Omdat deze conservatief worden opgevoedt, precies doen wat hun ouders vroeger deden. De westerlingen hebben zich vaak afgezet tegen de ouderlijke generatie.

Jongen van 12 zo mishandelen voor een mobieltje wtf met vuurwerk een ijzer staaf! Echt hier kan ik zo kwaad om worden omdat ik dit vroeger ook heb meegemaakt maar dan zonder vuurwerk dat ze mij met 10 man insloten en me allemaal met knuppels en ploertendooiers sloegen. Als ik zulke mensen zou straffen wist ik al meteen wat voor straf ik zou geven. Ze allemaal op een rij vastgeketend maken en allemaal zink 901 op hun schieten weten ze meteen wat het is toen ze die jongen beschoten.

Echt de tijden zijn veranderd je kan de straat niet meer op zonder beroofd te worden of gemishandeld. Ik snap dit niet wat er zo veranderd is dat dit nu allemaal gebeurd?

Oke, topic gaat op slot, heb eerder al uitlatingen over groeperingen verwijderd, nu moest dat weer gebeuren. Er word geen nationaliteit gegeven, ook niet aan ons om dan te bedenken en dingen erbij te halen die hier niet over gaan, maar blijkbaar kan het niet zonder, dan maar zo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan