7-Jarig slachtoffertje: verbied vuurwerk

kwintos

VWC lid
UDEN -
Als het aan de 7-jarige Kas Essers uit Uden ligt, wordt vuurwerk zo snel mogelijk verboden. Hij heeft de burgemeester van zijn woonplaats via een brief gevraagd om te helpen bij het instellen van een verbod.

De school van Kas is tijdens de jaarwisseling in vlammen opgegaan. Bovendien kreeg hij op Oudejaarsavond een vuurpijl op zijn hoofd "en dat deed heel veel pijn".

Geschrokken
De moeder van Kas plaatste de brief op Twitter. Tegen Omroep Brabant legt ze uit: ,,Hij was net als alle andere kinderen erg geschrokken van de brand. Dat hij zelf ook nog een klein ongelukje had door vuurwerk, was voor hem aanleiding om een brief naar de burgemeester te schrijven."

Tijdens de jaarwisseling werden openbare basisschool De Brinck en de naastgelegen katholieke basisschool Jan Bluyssen in Uden verwoest door brand. De leerlingen krijgen tijdelijk les in leegstaande klaslokalen in andere scholen.

2j10kye.jpg

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/23523343/__7-Jarige__verbied_vuurwerk__.html

Hij heeft zijn zin al, de vuurpijl wat tegen zijn hoofd kwam is vanaf ditjaar uit de handel. Wederom door dit soort berichten ben ik blij dat babypijlen niet meer in de winkels komen.

tja....ik geloof dat e.e.a. vast niet door moeders is ingefluisterd?
Daarbij vind ik het best erg wat er is gebeurd...maar er is voor die school niet vastgesteld of dit door vuurwerk is gekomen. Wellicht was het wel een wensballon oid?

Daarbij vind ik het best erg wat er is gebeurd...maar er is voor die school niet vastgesteld of dit door vuurwerk is gekomen. Wellicht was het wel een wensballon oid?

Inderdaad maar dat is typisch de media weer misbruik maken van zoiets als dit...

Inderdaad maar dat is typisch de media weer misbruik maken van zoiets als dit...
Inderdaad, Vuurwerk wordt gelijk als schuldige aangewezen. Dat terwijl vuurwerk niet uit zichzelf in die school beland. Of het nou vandalisme is of pure onkunde, het is allemaal de fout van vuurwerk. Maar het ligt nooit aan de mens die het afsteekt.

Hoe zielig ik het ook vind voor die kinderen en de school zelf, een brand kan op verschillende manieren ontstaan. Dat zie je bijna dagelijks in het nieuws.

De media blijft maar een hetze voeren tegen het vuurwerk. Nu zelfs over de rug van een 7 jarige jongen. Het is echt te triest voorwoorden.

Elk media verdraait de waarheid dat is wel duidelijk.

Wie zegt tevens dat het veroorzaakt is door vuurwerk??!

Ik denk eerder aan een wensballon, deze blijft branden ook al komt deze ergens tegen aan!

Die dingen moeten ze gewoon uit de handel halen, zelf hadden we er ook één dit jaar, knalde bijna tegen een een huis aan door een draaiende wind.. Je moet er niet aan denken dat die blijft hangen.....

En een kind van 7 legt de relatie tussen vuurwerk, vuurwerkverbod en burgemeester??? Ik heb zelf een dochter van zeven. Kom nou toch , hier heeft moeders echt wel wat in betekend. Heerlijk voer voor de media. Jammer dat ze een kind van 7 gaan misbruiken voor hun eigen ideologie.

Die kan nog niet tot 20 tellen, laat staan bewuste keuzes maken....ze leren net woorden....en dan al een brief schrijven....dank je mamma voor de hulp..schei toch uit

Beste leden,

Een verbod lost niks op.
De verwoording van dit kind is niet van toepassing op de situatie.
Ik kan me niet voorstellen dat dit serius wordt genomen.
Moeder zal wel werkzaam zijn bij groenlinks.

In parijs geld er een vuurwerkverbod.
En dat heeft niks opgelost.
Elk jaar zijn er honderden auto branden , vernielingen en branden.
Dat bewijst maar is dat vuurwerk niet altijd de schuldige is.

De anti vuurwerk beweging van nederland,
Probeert op deze manier draagvlak te krijgen voor een verbod.
Diep triest dat hier een kind van 7 voor wordt gebruikt.
Ik heb hier geen woorden voor.

Even los van het 7 jarige jochie en de school..

Maar alles verbieden waar je last en pijn van hebt? Ik ben een keer van de trap gevallen, laten we maar trappen verbieden. Ik ben een keer gedumpt, laten we alle vrouwen maar verbieden ( scheelt ook een hoop geld ).

Ik heb een beter plan: Laten we alle zeikers gaan verbieden :wink:

een kind van zeven zou blij moeten zijn dat zijn school affikt. Dat hoopten wij vroeger i.i.g. zodat we een extra vrije dag zpuden hebben.
En zo'n jochie kan ook niet rationeel denken...
Maar natuurlijk telegraaf dan ook weer.

wat ik raar vind het is 6 januarie en het gezeik begint al weer maarja. de media is volgensmij lid van groenlinks heb ik me twijfels over :). trouwens opa opstelten ziet niks in een verbod want hij weet de gevolgen ervan maar mogen burgermeesters zelf beslissen of ze het verbieden of hoe zit dat nou eigenlijk

wat ik raar vind het is 6 januarie en het gezeik begint al weer maarja. de media is volgensmij lid van groenlinks heb ik me twijfels over :). trouwens opa opstelten ziet niks in een verbod want hij weet de gevolgen ervan maar mogen burgermeesters zelf beslissen of ze het verbieden of hoe zit dat nou eigenlijk

Burgemeesters mogen een vuurwerkvrijzone aanwijzen
Bijvoorbeeld bij een asiel,
Dan mag je geen vuurwerk afsteken bij het asiel

Idd. Had ook net zo goed een wensballon kunnen zijn. Ik heb zelf gezien dat die wensballonnen nogal gevaarlijk kunnen zijn. Afgelopen oud en nieuw tientallen voorbij zien vliegen. Wat kan er van (legaal) vuurwerk op een dak terecht zijn gekomen wat is gaan smeulen? Stukjes bombet uit cakes? Kan dat? Vuurpijlen? Of bewust iets brandend op het dak gegooid (denk aan Bengaalse fakkel, fontijntjes etc.)

Een vuurpijl zou goed kunnen.
Maar dat is Speculeren
Het zal een combinatie zijn geweest van achterstallig onderhoud en fout vuurwerk gebruik
Ik denk dat het bewust is aangestoken de ramen waren ook ingegooid.
voor de media geeft vuurwerk meer sensatie .

Ik was hetzelfde aan het denken.

Los van alles vind ik het inzetten van kleine kinderen om een welbepaald doel te bereiken echt alle grenzen van het ethische voorbijgaan.

Die brand is niet eens zeker of het door vuurwerk komt. En zo wel, dan nog is vuurwerk niet de schuldige maar een paar mensen die n kogel door hun kop verdienen de schuldige. Waarom vliegen sowieso alsmaar scholen in de fik rond Oud & Nieuw. Genoeg leegstaande panden in dit land, steek die dan in de fik als je zo zielig wilt zijn. Naar voor dat kind, maar om nou de burgemeester een brief te schrijven. onmogelijk dat dat van t kind zelf is gekomen. De media legt er natuurlijk wat leugentjes en haat (eigenlijk zouden we de media in dit land moeten verbannen, continu zaaien ze haat onder de bevolking, dat m,ag toch niet?) erbovenop. En gelijk is het gezeik weer compleet. Dat t kind niet bij is, lekker vrij van school. Denk dat elk kind dat wilt. Goed simpelweg, weer gigantische onzin dit.

Back
Bovenaan