650 kilo vuurwerk in woning

Maat ga aub van dit forum man jij bent geen freak jij bent een zuiger met je rare antwoorden je doet net of die heel wat gedaan heeft
Als jij zon heilig bent prima maar geloof je niet
ik ben het met je eens,iemand die zulke antwoorden geeft op een vuurwerkforum die hoort hier niet thuis!

Echt zo'n opmerking van het braafste jongetje van de klas. Knutselen? Ik noem het gewoon doorlonten. Dat hebben of doen we allemaal toch wel eens als Freaks?

De meeste freaks hier op het forum zijn erg goed in het meten met twee maten. Wel de traditie willen behouden en vechten voor het voortbestaan van consumentenvuurwerk, maar niet willen inzien dat hedendaags 650 kilo vuurwerk bij een consument thuis dit alleen maar in de weg zit.

Laatst bewerkt:
Ik vind het nogal een verschil of iemand 50 of 650 kg aan consu vuurwerk in huis heeft liggen. 50 kg of iets erover is vaak gewoon een liefhebber die vaak wel voorzichtig is en weet wat ie doet, ondanks dat het dubbel zoveel zal zijn als wettelijk toegestaan. 650 kg in huis is gewoon niet ok in mijn ogen (zacht uitgedrukt). Het doorlonten is dan nog niet eens mijn probleem.

Berekend vanuit een onderzoek vanuit het RIVM waarbij werd geconcludeerd dat 25 kg NEM nog veilig zou zijn als opslag in huis, dan komen we, uitgaande van 1/4e deel van het vuurwerk is NEM, op ongeveer 100 kg bruto als max wat een consument relatief veilig thuis op kan slaan. Met de huidige compound gewichten zit je daar met 5 a 6 compounds van 100 schots al wel aan.

Ik vind het nogal een verschil of iemand 50 of 650 kg aan consu vuurwerk in huis heeft liggen. 50 kg of iets erover is vaak gewoon een liefhebber die vaak wel voorzichtig is en weet wat ie doet, ondanks dat het dubbel zoveel zal zijn als wettelijk toegestaan. 650 kg in huis is gewoon niet ok in mijn ogen (zacht uitgedrukt). Het doorlonten is dan nog niet eens mijn probleem.

Berekend vanuit een onderzoek vanuit het RIVM waarbij werd geconcludeerd dat 25 kg NEM nog veilig zou zijn als opslag in huis, dan komen we, uitgaande van 1/4e deel van het vuurwerk is NEM, op ongeveer 100 kg bruto als max wat een consument relatief veilig thuis op kan slaan. Met de huidige compound gewichten zit je daar met 5 a 6 compounds van 100 schots al wel aan.
Risico lijkt me gering, het is en blijft 1.4 vuurwerk en zal niet massa-explosief reageren. Zie hier een brandproef van 5000kg:

Wij werden vroeger nog opgevoed met dat verraden iets heel erg fouts is. Klikspaan boterspaan etc. Tegenwoordig wordt het gestimuleerd...
Je kan iemand ook persoonlijk aanspreken als je ergens een probleem mee hebt. Wellicht is dat al gebeurd, maar lijkt me sterk.

Wat een heilig stom gelul hier. Wie nu nog niet snapt dat de 25KG achterhaalt is (F2), kom op zeg. Ja ik weet het, regels zijn regels... bla bla. Ik had dit jaar 2 kisten staan (F2); oei oei ik ben in overtreding want het is boven de 25KG.

En nee het is niet met 2 maten meten. Dit is mijn mening, gevormd door jaren van ervaring in het vuurwerk.

Gezellig met vingertjes gaan wijzen.
Mijn conclusie. Iedereen moet zelf weten hoeveel hij in huis haalt want jij wil ook niet dat ze zeiken over jouw hoeveelheid vuurwerk. Doorlonten hoort er soms bij en is niet hetzelfde als met vuurwerk knutselen.
Verraden doe je niet, nooit! Als je toch genaaid wordt is het je eigen stomme schuld omdat je op een of andere manier kenbaar hebt gemaakt dat je iets doet wat niet mag.
Dan neem je je verlies, leer ervan en ga niet lopen huilen of pesten.

Back
Bovenaan