550 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen in bestelbusje op N36

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk-aangetroffen-bij-een-controle-op-de-A1-vanmorgen-De-politie-bekijkt-of-het-vuurwerk-dat-is-gevonden-op-de-juiste-manier-vervoerd-is-Foto-NewsUnited-Dennis-Bakker.jpg

Bij een controle op de N36 ter hoogte van Sibculo is gisteren een bestelbus onderschept met daarin 550 kilo illegaal vuurwerk. Volgens de politie gaat het om de zwaarste categorie illegaal vuurwerk.
De bestuurder, een 45-jarige man uit het Friese De Wilp, is aangehouden. Hij zit vast. Het vuurwerk is door een speciaal bedrijf opgehaald. De melding van de politie over de vondst gaat gepaard met een oproep aan mensen om zich te melden als zij weten waar illegaal vuurwerk ligt opgeslagen.

De politie heeft een vuurwerkcontrole gehouden op de A1 bij De Lutte. Meerdere voertuigen zijn gecontroleerd waarbij ook vuurwerk is aangetroffen.

De politie bekijkt of het vuurwerk dat is gevonden op de juiste manier vervoerd is.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1484402/550-kilo-illegaal-vuurwerk-aangetroffen-in-bestelbusje-op-N36

Geachte heer of mevrouw,

Graag wil ik toch even reageren op dit bericht. Ik neem aan dat dit een persbericht vanuit de politie is dat 1-op-1 is overgenomen. Echter zou het toch prettig zijn als media enige controle deed op de feiten zoals gesteld door de politie.
Op de foto die bij dit bericht staat is duidelijk te zien dat op alle dozen staat "1.4g", dit is een aanduiding van de ADR gevarenklasse en 1.4g is de klasse waarin legaal consumentenvuurwerk valt. De stelling van de politie dat dit de zwaarste klasse illegaal vuurwerk betreft is daarom pertinent onjuist.
Daarnaast is ondanks de lage resolutie van de foto de tekst op een paar van de dozen te onderscheiden. In ieder geval betreft het hier silber fountainen en bengaals vuur van het Duitse (top)merk Funke. Beide artikelen zijn categorie 1 vuurwerk, ook wel kindervuurwerk genoemd dat in de hele EU legaal is.
Des te meer is de stelling van de politie verbazingwekkend. Het zou natuurlijk kunnen dat de inhoud van de dozen niet overeenkomt met de opdruk maar dan zou het wel handig zijn om dit te vermelden ander lijkt het toch sterk op dat zowel politie als media onwaarheden verkondigen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Maar weer eens klacht ingediend...

Goh ze doen er weer alles aan om vuurwerk te criminaliseren. :copper: Hopen dat mijn bestelde Silbertürme en Fontäne nog aankomen want dit lijkt een gewone bevoorrading van NL vuurwerkwinkels.

Goh ze doen er weer alles aan om vuurwerk te criminaliseren. :copper: Hopen dat mijn bestelde Silbertürme en Fontäne nog aankomen want dit lijkt een gewone bevoorrading van NL vuurwerkwinkels.
Ja is ook zo, in de chat werd gezegd dat dit voorr verschillende NL winkels bedoeld was (bevestigd vanuit de winkels blijkbaar) en dat het enige probleem was dat er op een paar producten de NL handleiding ontbrak

Jesus dit kost me zo langzamerhand echt m'n slaap want ik raak hier echt opgefokt van.

31 dec ga ik alles wat ik nog over had de lucht in jagen, no mercy, no understanding en god helpe je de brug over als je komt klagen!

Ja is ook zo, in de chat werd gezegd dat dit voorr verschillende NL winkels bedoeld was (bevestigd vanuit de winkels blijkbaar) en dat het enige probleem was dat er op een paar producten de NL handleiding ontbrak

Jesus dit kost me zo langzamerhand echt m'n slaap want ik raak hier echt opgefokt van.

31 dec ga ik alles wat ik nog over had de lucht in jagen, no mercy, no understanding en god helpe je de brug over als je komt klagen!
Supertriest zoals ze bezig zijn met burgertje pesten. Het lijkt erop alsof ze er alles aan doen om het bloed onder je nagels vandaan te halen.
Dikke onzin die NL handleidingregel. Duits is ook goed te begrijpen. Nog even en je mag als analfabeet geen vuurwerk meer afsteken omdat je de handleiding niet kan lezen.

Supertriest zoals ze bezig zijn met burgertje pesten. Het lijkt erop alsof ze er alles aan doen om het bloed onder je nagels vandaan te halen.
Dikke onzin die NL handleidingregel. Duits is ook goed te begrijpen. Nog even en je mag als analfabeet geen vuurwerk meer afsteken omdat je de handleiding niet kan lezen.
haha ja idd. Mijn Duits is niet zo goed, hoe vertaal je "als je te dom bent om te poepen mag je dit niet afteken"?

haha ja idd. Mijn Duits is niet zo goed, hoe vertaal je "als je te dom bent om te poepen mag je dit niet afteken"?
Wenn du zu dumm bist, um zu kacken, scheiß nicht drauf
en ook alvast in het Pools: jeśli jesteś zbyt głupi, żeby zrobić kupę, nie spierdalaj
staat ook op de Funkeverpakkingen, kijk maar :D
Weet het niet zeker hoor, heb inmiddels een leesbrilletje nodig maar zit in de ontkenningsfase. :)

Laatst bewerkt:
Ligt het nou aan mij of is de foto niet meer terug te vinden in het artikel? ik zie nu ineens andere fotos

Ligt het nou aan mij of is de foto niet meer terug te vinden in het artikel? ik zie nu ineens andere fotos

Waren 2 controle operaties. Ik vermoed dat bij de ene 550kilo en bij de andere 770. De foto met cat 1 hoort dus bij 1 van de twee controles denk ik.

Laatst bewerkt:
Dit is is dus het klote van alles, zelfs cat 1 zien ze als zwaar illegaal etc....ik heb flink wat cat 1 ingeslagen om de 31 toch te kunnen stoken...ben benieuwd of ik discussies moet aangaan vanwege Cat 1....daar heb ik dus helemaal geen zin in...ik ga die dan ook niet voeren maar stoken..ook een lading piccolo fluiten gekocht...heerlijk...toch beter dan niets doen...

maar ik snap eigenlijk niet waarom het in beslag genomen is ?
je weet toch als winkel zijnde dat er Nederlandse beschrijving op moet ?
aangezien dat ons jaren lang vertelde ?

Waren 2 controle operaties. Ik vermoed dat bij de ene 550kilo en bij de andere 770. De foto met cat 1 hoort dus bij 1 van de twee controles denk ik.
Inderdaad was gewoon de verkeerde foto en hebben ze nu aangepast.
Maar ja als niemand had geklaagd was het blijven staan en alsnog hebben ze geprobeerd het toe te voegen aan het totaal van "kijk eens wat we allemaal vangen" terwijl het alleen een hele kleine technische overtreding betreft die begrijpelijk is aangezien de winkels nu alle hoeken van Europa moeten leegtrekken om nog een beetje Cat1 te vinden.

Back
Bovenaan